Irene schreef:vreemd als je CV iets anders vermeldt dan de brief en houdt er rekening mee dat je bij aanname cc van je ID kaart moet verstrekken. Daar staat ook je geslacht op aangegeven
Beter in brief en cv helemaal niet over geslacht praten. Een geslachtsvermelding op je cv is niet verplicht! Als je je op je CV beperkt tot je officiele voorletters aangevuld met je gewenste roepnaam is er helemaal niets mis!
Vergeet overigens niet om de naam op je brief en cv te laten matchen met die in je profielen op social media, met name Linkedin
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Na dat ik bij een bedrijf er uit geknikkerd ben 2 dagen nadat ze door kregen dat ik een transvrouwen ben nam ik het solisiteren niet meer sirieus!
Ik heb in veel sollicitatie brieven de boel verdraaid en gelogen over opleidingen en werkervaring.
Het heeft mij zo ook werk opgeleverd en ze zijn er nooit achter gekomen!
Gewoon als jezelf solliciteren! Ik verscheen ook gewoon als dame op het gesprek. Dit was absoluut geen issue!! Ze waardeerden mijn openheid en dit heeft mij een baan opgeleverd waar ik met heel veel plezier werk. Zelfs een werkgever waar ik voor de zekerheid nog als "man" had gesolliciteerd gaf aan dat ik altijd nog als vrouw welkom ben!
I am thinking about my life if I had female marker on document. I would need to apply as a female but I would try to explain that I was a male not a long time ago. Because it would give a better impression.
I would never mention my TS status for the moment because I do not need to legally. It is personal. Male on the documents - male on the applications.