Pesterijen.

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Anon20180501

Re: Pesterijen.

Bericht door Anon20180501 »

P.S. Kimmiex is weg, niet dat iemand die hier reageert dat hier ooit nakeek... :fpalm:
Je hebt gelijk Veronica, dat account bestaat niet (meer), ik wist niet dat je hier kon ghostwriten... :?

Overigens ben ik je bij "Tor" kwijtgeraakt... :)
Amy

Bericht door Amy »

Daniéla schreef:
P.S. Kimmiex is weg, niet dat iemand die hier reageert dat hier ooit nakeek... :fpalm:
Je hebt gelijk Veronica, dat account bestaat niet (meer), ik wist niet dat je hier kon ghostwriten... :?

Overigens ben ik je bij "Tor" kwijtgeraakt... :)
https://en.wikipedia.org/wiki/Tor_%28an ... network%29

Bailey had goede redenen om dat te gebruiken.
Ik heb met haar een goed gesprek gehad via PM toen ze er nog was, ze was echt compleet iemand anders dan Jasmin.
Emma
Beheerder
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Emma »

Bailey werkte vanuit huis vanachter de webcam. Ik kon me heel goed voorstellen dat je dan Tor gebruikt om niet traceerbaar te zijn. Of je dan ook Tor moet gebruiken voor al je andere dingen, daar heb ik mijn twijfels bij.

We kunnen mensen die na een ban een nieuw acccount maken heel moeilijk traceren. Bijna het enige houvast wat je hebt is IP adres, als er van verschillende accounts vanaf hetzelfde IP adres gepost wordt is het duidelijk, alleen op schrijfstijl kun je mensen niet verwijderen. Rachel/yasmin/bellydancer/kimmiex postte vanaf verschillende adressen, maar er was wel een verband te ontdekken. Als we allemaal Tor gaan gebruiken is die mogelijkheid om te controleren ook weg en kunnen we wel inpakken als we dit soort dingen willen detecteren. Dan heeft iedereen in het vervolg vrij spel. Waterdicht is het allemaal niet, maar iets als houvast is beter dan niets.

Aan de ene kant wil iedereen absolute privacy, aan de andere kant wil iedereen dat we als beheer opletten en beoordelen of mensen minderjarig zijn, wel echt zijn, en wat dies meer zij. Dat gaat echt niet samen. En natuurlijk we niet de hele dag te kijken of iemand Tor gebruikt, maar als we bij een steekproef daar achter komen zullen we er wat van zeggen. Net zoals we wat zullen doen als iemand zich te kwader trouw als iemand anders voordoet. Maar heel veel middelen hebben we niet.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Anon20190122

Bericht door Anon20190122 »

Jullie werken het hier ook zelf in de hand door direct een permanente ban te geven dan komen mensen snel terug onder een andere naam!

Ik ben van mening dat je beter mensen voor 1 of 2 weken het recht kan ontnemen om te reageren en ondertussen wel mee laten lezen.
Dit geeft veel meer een baal effect maar zorgt wel dat er niet heel snel een nieuw account wordt aangemaakt.
Veronica

Bericht door Veronica »

Emma schreef:Bailey werkte vanuit huis vanachter de webcam. Ik kon me heel goed voorstellen dat je dan Tor gebruikt om niet traceerbaar te zijn. Of je dan ook Tor moet gebruiken voor al je andere dingen, daar heb ik mijn twijfels bij.
*Veronica heeft wel vaker met Tor en VPN gespeeld tijdens haar zoektocht naar te veel dingen...*

Als iemand zonder enige verstand Tor instelt (aangezien VPN een moeilijkere klus is) kun je iemand inderdaad met enige moeite traceren, echter iemand die Tor of VPN gebruikt en wel weet wat diegene doet is moeilijker te traceren, misschien zelf onmogelijk (onmogelijk in de zin dat het te lang duurt om duidelijk achter te komen wie het gaat).

Meeste Tor gebruikers zijn mensen die niet weten hoe je Tor goed moet instellen (ik hou het bij Tor voor de simpelste reden), iemand die even meer dan dat weet kan zelfs de boel goed genoeg instellen dat je niet eens weet dat het Tor is zonder dieper in te duiken.

Niks mis met Tor, afhankelijk waar je het voor gebruikt, maar even tussen Tor aan en Tor uit switchen is niet bepaald een slimme zet als je bijvoorbeeld net als Bailey niet traceerbaar wilt zijn, stel je voor dat dat aan zetten verkeerd gaat... juist, logisch dat ze het blijkbaar permanent aan had.

Persoonlijk vind ik Tor een flut smoes qua privacy an sich, tenzij je een goede reden voor hebt zoals een bezoekje aan Dark Web (mocht deep web niet erg genoeg zijn ;) )

(overigens, je moet wel geschift zijn om in dark web te snuffelen)
Afbeelding
Anon20180501

Bericht door Anon20180501 »

Ik heb na het lezen van je post geen darkweb meer nodig Veronica, mijn licht is er onderweg al van uitgegaan.

Morgen nog eens proberen. :)

En dank je Amy... ;)
Veronica

Bericht door Veronica »

Daniéla schreef:Ik heb na het lezen van je post geen darkweb meer nodig Veronica, mijn licht is er onderweg al van uitgegaan.

Morgen nog eens proberen. :)

En dank je Amy... ;)
Mooi moment dat iedereen weer on-topic gaat :)
Afbeelding
Emma
Beheerder
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Emma »

tanisha schreef:Jullie werken het hier ook zelf in de hand door direct een permanente ban te geven dan komen mensen snel terug onder een andere naam!

Ik ben van mening dat je beter mensen voor 1 of 2 weken het recht kan ontnemen om te reageren en ondertussen wel mee laten lezen.
Dit geeft veel meer een baal effect maar zorgt wel dat er niet heel snel een nieuw account wordt aangemaakt.
Heb je enig idee wat we in het begin met Rachel allemaal geprobeerd hebben? Ik geloof het niet. Bemiddelen via PM, een timeout voorstellen zonder een ban, een ban van een week, nieuwe waarschuwingen... Maar als je na alle pogingen van geen verbetering wilt weten en gewoon doorgaat, is een permanente ban de enige mogelijkheis. En als je dan voor de vierde keer probeert onder een andere naam binnen te komen dan zijn je timeouts echt op.

Dit kunnen we gewoon nooit goed doen. De een roept zonder enige kennis van zaken dat we niet snel genoeg accounts sluiten, de ander dat we veel te triggerhappy zijn met het uitdelen van bans. We proberen dit zo zorgvuldig mogelijk af te handelen, en binnen de grenzen die we hebben, denk ik dat we het aardig doen. Niet supergoed, het kan vast beter, en zodra ik een betere manier weet zal ik dat heus gaan doen. Maar die manier is er nog niet en komt helaas ook niet voort uit dit soort discussies.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Anon20180730

Bericht door Anon20180730 »

't opsporen van dit soort accounts is toch ook best leuk recherche (spannende detectives) werk. Het houdt ons ook van de straat :wship:
Anon20190122

Bericht door Anon20190122 »

Dan is dit nog maar een forum Emma ik ben zelfstandig onderneemster je wilt niet weten wat ik allemaal voor figuren heb meegemaakt! :fpalm: