luchtjes voor transmannen

Make-up, kleding, en zo voort
Sky

luchtjes voor transmannen

Bericht door Sky »

Hoi there!

Het is alom bekend dat het soms helpt om een luchtje te dragen waar je je fijn bij voelt.
Ik droeg vroeger vaak Axe. Op een gegeven moment mee opgehouden en parfumloos geworden. ^^

Ik zou wel weer eens een luchtje op willen, maar met die sportluchtjes die je veel ruikt, heb ik niet zo veel.
Ik ruik liever naar kruiden, hout en kampvuur. :P Maar ik heb geen flauw benul waar je zoiets kunt halen.

Wat voor luchtjes gebruiken jullie graag? En ga je dan naar een parfumerie of liever ergens waar je minder opvalt
(zoals de kruidvat)?
Beardelady

Re: luchtjes voor transmannen

Bericht door Beardelady »

Hoi,

Als ik jou was zou ik naar de Douglas gaan. Mijn ervaring is dat het personeel erg behulpzaam is en je geen rare gezichten krijgt als je aangeeft dat je een mannen geur wil. Althans voor is het dan een damesgeur.

Ik heb zelf ook een hekel aan "sport" of zoals ik ze vaak omschrijf "douchegel" geurtjes en koos ook dan alleen voor kruidige geuren. Nu draag ik Jean Paul Gaultier 2, een unisex geur.. Maar vroeger droeg ik, en misschien is het ook iets voor jou, Gucci Guilty Black, Calvin Klein Euphoria of Eternity. Cacharel of Givency heeft ook vaak een kruidige geur.

Maar zoals ik al zei, ga naar een Douglas en laat je informeren.
micheal-richard

Bericht door micheal-richard »

Ik koop het gewoon bij kruitvat en dan geur musk. Gebruik dit al jaren en ja heb wel eens opmerkingen gehad dat het voor heren is en duidelijk gemaakt dat de dames geuren veel te zoet zijn. Zou iets zoeken met sandelwood, musk...dat zijn krachtig/kruidige geuren.
Deze bloem is zich er niet van bewust dat de tijd verstrijkt. Zij bestaat alleen in het heden, gewoon zoals ze is.
Nathan90

Bericht door Nathan90 »

Kruiden, hout en kampvuur. Goedkoopste optie is een fikkie stoken en goed in de rook gaan zitten. Blijft weken aan je (kleding) kleven! ;)

Maarja, ik draag zelf niks. Maar had eens een docent die een heel verhaal had. Kwam er op neer dat een geurtje per persoon anders ruikt omdat het met jou lichaamsgeur mengt enzo. Dus hetzelfde geurtje kan bij mij stinken en bij jou lekker ruiken. Zou gewoon naar een goede winkel gaan, daar kunnen ze beter dingen aanraden voor wat je zoekt. :)
Jessy

Bericht door Jessy »

Ik gebruik zelf verschillende deo's van Fa, die hebben wel een aantal lekkere natuurgeurtjes en zijn gewoon unisex.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
Tanja
Voornaamwoorden: Zij

Bericht door Tanja »

Jean Paul Gaultier droeg ik ook veel idd. Ook Boss bottled was een favoriete geur.

Mijn favoriete damesgeur is ook Jean Paul Gaultier en La vie est Belle.
Als ik dat op heb word ik blij van mezelf :D
Eindelijk alle schroom van me af gegooid, vele gesprekken etc maar nu.....23 juli 2025 begonnen aan DE reis. HRT vandaag gestart en zo vreselijk gelukkig :hbeat:
Sky

Bericht door Sky »

Joukje schreef:Nu draag ik Jean Paul Gaultier 2, een unisex geur.. Maar vroeger droeg ik, en misschien is het ook iets voor jou, Gucci Guilty Black, Calvin Klein Euphoria of Eternity. Cacharel of Givency heeft ook vaak een kruidige geur. Maar zoals ik al zei, ga naar een Douglas en laat je informeren.
Jean Paul Gaultier ruikt ook fijn inderdaad, die heb ik een tijdje gedragen (lang geleden), maar volgens mij was dat exclusief de "vrouwenversie". Ik ga eens kijken of ik de 2 kan vinden.
Nathan90 schreef:Kruiden, hout en kampvuur. Goedkoopste optie is een fikkie stoken en goed in de rook gaan zitten. Blijft weken aan je (kleding) kleven! ;)
Dat zou ik direct doen, als ik in het bos woonde :P Fikkie stoken bij mij thuis niet zo handig, dan gaat gelijk de rookmelder af (en ruikt ook niet fijn, tapijt enzo..). Ik had bij een winkel zoals Douglas een beetje het idee dat ik dan zwaar uit de toon zou vallen (ziet er zo chique uit). Maar misschien valt het wel mee, goed om te weten iig dat ze zo behulpzaam zijn. V&D ook nog aan gedacht maar ik weet niet of ze daar ook een parfumerie hebben, vast wel...

Die musk ga ik ook eens proberen.