Wat ik van vroeger meegekregen heb, en eigenlijk ook wel zo ervaar, is dat de mensen die het altijd druk hebben ook nog wel een gaatje weten te vinden voor wat anders. Misschien omdat je altijd druk bent heb je geleerd om te plannen zodat je de dingen geregeld krijgt.
Het is misschien een beetje kort door de bocht, iets met generaliseren enzo, maar mensen die niks te doen hebben hebben ook geen zin om wat anders te doen (lui).
Kortom, ja ik heb een fulltime baan (eigen bedrijf), een relatie, wat hobbies, zit in 3 stichtingsbesturen, doe nog wat advieswerk vanuit mijn maatschappelijke betrokkenheid. En vind ook uitgaan wel aardig. En ja ik kan gerust nog wel tijd vinden om mijn huis op orde te houden en af en toe een dag te hebben dat ik helemaal niks wil doen.
Misschien moet je je ook niet te blind staren op wat er allemaal op de socialmedia staat over wat iedereen allemaaldoet. Alles bij elkaar is dat vaak ook niet te behappen.
Te weinig tijd om veel dingen te doen
-
Ylse
- Voornaamwoorden: zij/haar
Re: Te weinig tijd om veel dingen te doen
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.
Anatole France
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.
Anatole France
-
Anon20180501
Een burn-out ligt dan ook vaak op de loer zonder dat men zich daar bewust van is.Alles bij elkaar is dat vaak ook niet te behappen.
-
Jeste
- Voornaamwoorden: Zij / haar, die / diens
Voor mij dus hetzelfde, zoals ik al schreef. Als ik de structuur loslaat gaat er van alles mis. Gelukkig heb ik de discipline om die structuur aan te houden, waardoor het wel lukt om m'n leven goed op orde te hebben. Dat kost dan wel weer behoorlijk wat tijd. Veel mensen die dit niet begrijpen hier niets van. Bij autisme wordt er vaak gedacht aan mensen die ver weg van de buitenwereld in zichzelf gekeerd zijn, maar het heeft veel meer verschijnselen.Nick schreef:Hallo jeste,
Ik reageerde, o.a. omdat ik:" een vorm van autisme ken". Vandaar dat structuur voor mij zeer belangrijk is !. En omdat U het, zo sober/mooi kon verwoorden: hoe snel/te snel de wereld gaat/draait, voor ieder van ons !
Grtz Nick.
Dat is waar. Daarom is het beter om een stap terug te nemen. Dat heb ik zelf gelukkig gedaan. Nog net op tijd. Lastig dat andere mensen mijn manier van leven vaak niet begrijpen, maar liever niet begrepen worden dan opgebrand raken.Daniéla schreef:Een burn-out ligt dan ook vaak op de loer zonder dat men zich daar bewust van is.
"Gendercreatief" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendercreatief" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.