ja ik begrijp dat, tegelijkertijd wil ik mensen die tegen mij zijn (wie dan ook) never nooit meer om me heen hebben én ik geef mezelf niet op voor die zogenaamde gezellige cis people, schop ze liever de deur uit.. maar ja dan lonken wel de geraniumsJessy schreef:Ligt voor mij precies omgekeerd. Blijf liever gevangen in het verkeerde lichaam als ik daarmee mensen om mij heen kan hebben, dan alleen als vrouw door te gaan. En die eenzaamheid is ook mijn grootste angst die mij tegenhoudt om met transitie te beginnen.Irene schreef:er zijn ts die zeggen beter alleen als vrouw dan als man of in f..cking gezelschap.
Omgaan met eenzaamheid?
-
Anon20180730
Re: Omgaan met eenzaamheid?
-
Anon20190516
Met tranen in mijn ogen lees ik sommige reacties(bijv.jessy)die zich net zo eenzaam voelen als mij.komt ook bij dat als je single bent en geen kroegtijger mensen je 1 voor 1 loslaten,want ja,druk met gezinnetje en vrienden enzo.wat ik al zei,ik doe mijn best.ben begonnen met yoga en hoop daar mensen te leren kennen.misschien spreek ik komend weekend bij de hhbeurs.lijkt me heel leuk om eens een t en t avond in amersfoort te bezoeken,alleen geen idee hoe(ik kan alleen openbaar vervoer)en moet ook weer naar huis op tijd!?in elk geval dames,bedankt voor het hart onder de riem...knuffels voor iedereen
-
Emma
- Beheerder
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Waar moet je ongeveer vandaan komen? Amersfoort is voor de meeste mensen best redelijk bereikbaar per openbaar vervoer, we hebben veel bezoekers die met het OV komen. En Café Te Pas ligt niet bepaald ver van het station.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy
สวัสดีค่ะ
Emma: I am me
@[email protected]
It's easy
สวัสดีค่ะ
@[email protected]
-
Anon20190516
-
Emma
- Beheerder
Ik weet dat er regelmatig mensen uit de omgeving van Alkmaar met auto en trein naar Amersfoort komen. Misschien dat het haalbaar is om samen te reizen?
It's easy
สวัสดีค่ะ
@[email protected]
It's easy
สวัสดีค่ะ
@[email protected]
-
Jeste
- Voornaamwoorden: Zij / haar, die / diens
Zoals al door anderen werd geschreven zou vrijwilligerswerk goed kunnen helpen. Het moet dan natuurlijk wel iets zijn wat je goed ligt, maar dan heb je dingen te doen en vanzelf contact met anderen mensen.
Die ervaring heb ik daarmee zelf. Het is niet eens zo dat ik de hele tijd andere mensen om me heen heb, want ik ben ook regelmatig alleen aan het werk. Omdat ik toch wel een beetje een kluizenaar ben vind ik dat ook wel fijn, maar een beetje contact met anderen vind ik zeker leuk. En ook al zit ik alleen te werken; er is wel wat contact met andere mensen die in hetzelfde gebow werken. Het is voor mij erg positief geweest om dat werk te gaan doen.
Daarnaast ben ik het leuk gaan vinden om lekkere dingen te koken. Dus weer een dagelijkse bezigheid erbij. Heerlijk aan het werk in de keuken met de nieuws- en actualiteitenprogramma's op de radio. Als het klaar is genieten van een gezonde, voedzame, maaltijd en daarbij de krant lezen. Gezond eten kost ook nog eens weinig geld, als je een beetje slim bent met inkopen doen. Achter de aanbiedingen aangaan is ook nog eens een leuk en gezond tijdverdrijf. Op de fiets naar de verschillende winkels.
Uitgaan kan best leuk zijn zonder alcohol. Dat drink ik zelf niet meer. De dingen die echt leuk zijn, zijn zonder alcohol nog steeds leuk. Een avond in het café zal ik niet snel meer doen, maar een nachtje dansen wel. Het is alleen een probleem dat er soms niets fatsoenlijks zonder alcohol verkrijgbaar is. Op cola sinas en prikwater kan ik echt geen leuke avond hebben. In het soort uitgaansgelegenheden die ik leuk vind is er gelukkig wel vaak een wat ruimere keus aan 0%. Dat zijn dan ook niet van die gewone doorsnee uitgaansgelegenheden.
Wat ik wel minder leuk vind aan uitgaan is dat er steeds meer mensen zijn die niet zo makkelijk zomaar contact zoeken met onbekenden. Dat is wel echt iets dat is opgekomen door het gebruik van sociale media.
Probeer in ieder geval eens om vrijwillig aan het werk te gaan. Ook als je dat in het verleden al had gedaan en het tegenviel. Zoek gewoon goed verder. Zo ben ik ook op een passende plek terecht gekomen, terwijl ik dat vrijwilligerswerk eerst helemaal niet zag zitten. Ik had al gewerkt bij een organisatie waar ik niet goed bij pastte. Toen ik later naar iets anders ging zoeken kwam ik steeds, voor mij, oninteressante dingen tegen, maar uiteindelijk kwam ik toch iets leuks tegen.
Die ervaring heb ik daarmee zelf. Het is niet eens zo dat ik de hele tijd andere mensen om me heen heb, want ik ben ook regelmatig alleen aan het werk. Omdat ik toch wel een beetje een kluizenaar ben vind ik dat ook wel fijn, maar een beetje contact met anderen vind ik zeker leuk. En ook al zit ik alleen te werken; er is wel wat contact met andere mensen die in hetzelfde gebow werken. Het is voor mij erg positief geweest om dat werk te gaan doen.
Daarnaast ben ik het leuk gaan vinden om lekkere dingen te koken. Dus weer een dagelijkse bezigheid erbij. Heerlijk aan het werk in de keuken met de nieuws- en actualiteitenprogramma's op de radio. Als het klaar is genieten van een gezonde, voedzame, maaltijd en daarbij de krant lezen. Gezond eten kost ook nog eens weinig geld, als je een beetje slim bent met inkopen doen. Achter de aanbiedingen aangaan is ook nog eens een leuk en gezond tijdverdrijf. Op de fiets naar de verschillende winkels.
Uitgaan kan best leuk zijn zonder alcohol. Dat drink ik zelf niet meer. De dingen die echt leuk zijn, zijn zonder alcohol nog steeds leuk. Een avond in het café zal ik niet snel meer doen, maar een nachtje dansen wel. Het is alleen een probleem dat er soms niets fatsoenlijks zonder alcohol verkrijgbaar is. Op cola sinas en prikwater kan ik echt geen leuke avond hebben. In het soort uitgaansgelegenheden die ik leuk vind is er gelukkig wel vaak een wat ruimere keus aan 0%. Dat zijn dan ook niet van die gewone doorsnee uitgaansgelegenheden.
Wat ik wel minder leuk vind aan uitgaan is dat er steeds meer mensen zijn die niet zo makkelijk zomaar contact zoeken met onbekenden. Dat is wel echt iets dat is opgekomen door het gebruik van sociale media.
Probeer in ieder geval eens om vrijwillig aan het werk te gaan. Ook als je dat in het verleden al had gedaan en het tegenviel. Zoek gewoon goed verder. Zo ben ik ook op een passende plek terecht gekomen, terwijl ik dat vrijwilligerswerk eerst helemaal niet zag zitten. Ik had al gewerkt bij een organisatie waar ik niet goed bij pastte. Toen ik later naar iets anders ging zoeken kwam ik steeds, voor mij, oninteressante dingen tegen, maar uiteindelijk kwam ik toch iets leuks tegen.
"Gendercreatief" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendercreatief" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
-
Bailey
T&T Hoorn of anders amsterdam is wel een stuk dichterbij dan amersfoort en veel goedkoper te reizen. Treinkaartjes zijn veels te duur, blij dat ik mn ov nog heb...
-
Emma
- Beheerder
Misschien dat we de verschillende activiteiten eens op een rijtje moeten zetten, niet als een agenda, maar meer het karakter beschrijven. Sommige avonden zijn heel open, andere juist besloten. Soms betaal je een bijdrage voor bijvoorbeeld zaalhuur, soms wil men voor de avond begint even een gesprekje gehad hebben om zeker te weten dat je niet komt om aapjes te kijken. En het publiek op de diverse avonden varieert nogal sterk. Er zijn avonden met alleen MtFs, alleen FtMs, en natuurlijk avonden waar alle genders gewoon welkom zijn en ook komen. Er zijn avonden waar transen komen die al jaren klaar zijn maar toch wat zijn vereenzaamd tot avonden waar iedereen die wel eens een minirok en een panty aan wil trekken terecht kan. Daarmee noem ik trouwens meteen twee uitersten die niet zo goed mengen...
It's easy
สวัสดีค่ะ
@[email protected]
It's easy
สวัสดีค่ะ
@[email protected]
-
Eveliene
Dat doe jij ook erg goed Jeste. Ik heb gezien hoe blij Arlin was met je bezoekjes in het ziekenhuis, die deden haar erg goed.Jeste schreef:Zoals al door anderen werd geschreven zou vrijwilligerswerk goed kunnen helpen. Het moet dan natuurlijk wel iets zijn wat je goed ligt, maar dan heb je dingen te doen en vanzelf contact met anderen mensen.
-
Anon20190516
Zoals ik al schreef ben ik pas begonnen met yoga en ook al is een plank soepeler dan ik,toch geniet ik hier intens van.sowieso wil ik meer aan mijn lichaam gaan doen en daar meer tijd aan gaan besteden ipv op de bank te gaan hangen.ik heb bijv een poosje victoria secret butt workout gedaan thuis,filmpje staat op youtube,maar toen mee gestopt ,omdat mijn poesje was overleden en er voorlopig helemaal geen zin meer in had.dat wil ik nu ook weer gaan oppakken.plus dat ik wil proberen eerder mijn bed in te gaan ,waardoor ik smorgens meer tijd over heb,want ik wil voor mijn werk elke dag een half uur gaan wandelen,ik wil fitter!soepeler(ook ivm mijn reuma beter) en slanker worden(buikje),maar dus ook betere billen.verder ga ik zeker binnenkort afspreken met enkele van jullie die een pbtje hebben gestuurd.en kom zeker een keertje naar Amersfoort,lijkt me erg leuk een aantal van jullie persoonlijk te leren kennen....maarrrrrrrrrr......geef me even tijd ,ik ben nu bezig eerst uit een dalletje te kruipen en gek genoeg moet ik dat juist even alleen doen..jullie gaan zeker van mij horen...en dames dank jullie wel voor de steun die ik van jullie krijg..heeeel veel liefs ,Rikki