Nieuwe chat! Zie dit topic.

FFS

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Nuraya
Berichten: 65
Lid geworden op: 04 okt 2013, 19:50
Gender: Trans MtF

Re: FFS

Bericht door Nuraya »

tanisha schreef:Je kan er depressief over zijn maar als het nu onbetaalbaar is zal je toch door moeten!

Nu zag ik dat je nog in je tienerjaren zit (ik was zelf 18 toen ik met hormonen begon) en dan doen hormonen echt ook nog heel veel met je.
Je moet het ook zo zien wat je nu in de spiegel ziet heb je best een grondige hekel aan gekregen maar in fijte is er nog niet zo heel veel schade door de testosteron en gaat hrt je nog een goede vervrouwelijking geven!

Ik hik zelf al tegen de 40 aan, mijn srs is ook al weer 20 jaar geleden en ondanks mijn 1.90 lengte wordt ik nooit aangestaard of nagekeken.

Mijn tip is laat het rustig over je heen komen wat de hrt met je gaat doen je hebt er zeker de leeftijd voor en vindt je het niet genoeg dan zou ik zeggen begin met sparen een ffs kan altijd nog als je de centjes bij elkaar gespaard hebt!
Ja je hebt echt wel gelijk. Maar ik zit zo in de knoop met mezelf dat.. het klinkt raar.. werken lastig is. Ik wordt gewoon zo belemmerd door mijn mannelijke gezichtsstructuur. Ik denk dat ik maar gewoon moet vechten dan.

Dankjewel!
Nuraya
Berichten: 65
Lid geworden op: 04 okt 2013, 19:50
Gender: Trans MtF

Re: FFS

Bericht door Nuraya »

Daniéla schreef:Hoi Nuraya, heb je al groen licht voor de srs, want dan wordt het mogelijk wel vergoed.

Als ik het goed begrepen heb ben je al met de hrt begonnen en dan klinkt het niet onlogisch dat een gd-psycholoog denkt/zegt wacht eerst maar even de effecten van de hrt af vooraleer je aan een ffs begint (te denken). Ik slik nu 5 jaar hormonen en pas na 3 jaar begon ik wezenlijke verschillen waar te nemen waar ik zeer content mee was, en nog steeds staan de ontwikkelingen niet stil.

Maar goed, de een is de ander niet en soms voldoet de hrt niet aan de verwachtingen, dan kan ik me heel goed voorstellen dat men aan een ffs begint te denken.

Heel veel sterkte en houd moed... :hug2:

grts Daniéla
Nee ik heb nog geen groen licht. Ik zit nu 1 jaar en 3 maanden aan de blokkers. Ik weet dat vrouwelijke hormonen ook wat helpen qua gezicht maar het is bij mij niet de zachte delen die ik haat maar meer het neanderthaler achtige voorhoofd, grote adamsappel, groot en wijd neusbot, brede kaak, lange kin etc waar ik last van heb.

Dankjewel Daniéla

Je bent super lief. :)
Nuraya
Berichten: 65
Lid geworden op: 04 okt 2013, 19:50
Gender: Trans MtF

Re: FFS

Bericht door Nuraya »

Bailey schreef:
Nuraya schreef:Ik weet het gewoon allemaal niet meer. Ik zit helemaal vast. Het enige waar ik de hele dag aan denk is FFS. Ik functioneer niet meer normaal. Ik ga het nooit uit mijn zak kunnen betalen maar heb ook geen idee hoe ik het moet gaan funderen.
Het kan bot klinken, maar wanneer iets buiten je bereik ligt is het verspeelde moeite om je er mee bezig te houden. Een mens moet roeien met de roemen die zij heeft en in deze maatschappij waar je alleen maar goede zorg kunt krijgen met een zak geld is dat inderdaad ongelijk verdeeld.
Mijn advies: Laat het rusten en zet je zinnen op iets anders zodat je ook met je hoofd ergens anders mee bezig bent. En anders zul je alternatieve methoden moeten vinden om geld binnen te krijgen.
Ik weet dat het verspeelde moeite is. Ik heb al vaak geprobeerd om mijn gedachten ervan af te halen. Maar hoe ik het ook wendt of keert, ik kom altijd terug op ''IK HEB FFS NODIG, EN WEL NU". Veel transvrouwen hebben mannelijke trekjes. Maar mijn hele voorkomen is echt heel erg mannelijk.

Ik moet het proberen te laten rusten, ik weet het.

Bedankt voor je reactie. :)
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: FFS

Bericht door Anon20190122 »

Je adamsappel kan je in ieder geval wel gekortwiekt krijgen dat is al een ding minder!
Nuraya
Berichten: 65
Lid geworden op: 04 okt 2013, 19:50
Gender: Trans MtF

Re: FFS

Bericht door Nuraya »

tanisha schreef:Je adamsappel kan je in ieder geval wel gekortwiekt krijgen dat is al een ding minder!
Inderdaad! Ik houd echt van jouw positiviteit hihi.

Bedankt! <3
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: FFS

Bericht door Veronica »

Een grote adamsappel kan opgelost worden, als deze meer dan 5mm uitsteekt wordt een reductie ervan vergoed.

Even bij de KNO bij het VU langs, proces duurt lang maar het wordt 100% vergoed als je aan de genoemde eis voldoet.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: FFS

Bericht door Anon20190122 »

Nuraya schreef:
tanisha schreef:Je adamsappel kan je in ieder geval wel gekortwiekt krijgen dat is al een ding minder!
Inderdaad! Ik houd echt van jouw positiviteit hihi.

Bedankt! <3
Het heeft geen zin om jezelf de put in te trappen daar zijn andere veel beter in en werk wat een ander doet hoef jij zelf niet meer te doen! ;)

Kijk naar de lichtpuntjes en maak het beste van je situatie dat is het beste advies wat ik je kan geven!
Nuraya
Berichten: 65
Lid geworden op: 04 okt 2013, 19:50
Gender: Trans MtF

Re: FFS

Bericht door Nuraya »

tanisha schreef:
Nuraya schreef:
tanisha schreef:Je adamsappel kan je in ieder geval wel gekortwiekt krijgen dat is al een ding minder!
Inderdaad! Ik houd echt van jouw positiviteit hihi.

Bedankt! <3
Het heeft geen zin om jezelf de put in te trappen daar zijn andere veel beter in en werk wat een ander doet hoef jij zelf niet meer te doen! ;)

Kijk naar de lichtpuntjes en maak het beste van je situatie dat is het beste advies wat ik je kan geven!
Ik wil nu zeggen dat ik het van nu af aan zo ga doen. Maar dat kan ik mezelf niet beloven. Ik kan het wel gewoon nog een keer proberen misschien werkt het nu wel. :P

Dankjewel =]
Nuraya
Berichten: 65
Lid geworden op: 04 okt 2013, 19:50
Gender: Trans MtF

Re: FFS

Bericht door Nuraya »

Veronica schreef:Een grote adamsappel kan opgelost worden, als deze meer dan 5mm uitsteekt wordt een reductie ervan vergoed.

Even bij de KNO bij het VU langs, proces duurt lang maar het wordt 100% vergoed als je aan de genoemde eis voldoet.
Volgensmij steekt de mijne niet zover uit =p

Jammer.
Gebruikersavatar
Jessy
Berichten: 1642
Lid geworden op: 25 mar 2012, 17:07
Gender: Transgender
Locatie: Belsj Limburg

Re: FFS

Bericht door Jessy »

Nuraya schreef:als ik het hier mee eens was zou ik niet depressief geworden zijn. Transgender vrouwen onderschatten de kracht van FFS.
Overschat het ook zeker niet. Geen enkele operatie brengt direct geluk, het geluk zal uiteindelijk van jezelf moeten komen. En dat is voor een deel compromissen sluiten. Niemand vindt zichzelf 100% perfect en er is altijd wel iets dat beter kan.
Als je echt FFS wil en er lang genoeg over nagedacht hebt, zul je nog even geduld moeten hebben en er voor gaan sparen.

tanisha schreef:Kijk naar de lichtpuntjes en maak het beste van je situatie dat is het beste advies wat ik je kan geven!
Een heel sterk advies. Negatieve zaken zijn geneigd zwaarder door te wegen, maar sta af en toe even stil bij de goede dingen en put daar je kracht uit om door te gaan.
Nuraya schreef:Nee ik heb nog geen groen licht. Ik zit nu 1 jaar en 3 maanden aan de blokkers. Ik weet dat vrouwelijke hormonen ook wat helpen qua gezicht maar het is bij mij niet de zachte delen die ik haat maar meer het neanderthaler achtige voorhoofd, grote adamsappel, groot en wijd neusbot, brede kaak, lange kin etc waar ik last van heb.
Probeer je over die "Ik wil FFS en wel nu" fase heen te zetten. Het kost wat tijd, maar je hebt nog een lange weg te gaan. Ik zou nooit beginnen met FFS, omdat er door de hormonen nog het een en ander verandert. Voor de een meer dan voor de ander, maar het kan ertoe leiden dat je dan uiteindelijk opnieuw niet tevreden gaat zijn na deze veranderingen.
Transitie is een lang en zwaar proces, neem deze reis stapje voor stapje en je komt er uiteindelijk wel door!

Overigens zijn er sommige zaken die ook anders opgelost kunnen worden. Eens je in het traject zit kan een adamsappelreductie worden uitgevoerd en die wordt vergoed.
Jouw kapsel kan wonderen doen om een groot voorhoofd te camoufleren, vraag hiervoor advies bij de kapsalon of zoek informatie op het internet over hoe kapsels bepaalde zaken in het gezicht kunnen accentueren of juist verbergen.
pauline schreef:Kijk nu naar Caitlin, meer dan een miljoen uitgegeven, en het resultaat... de leeuw van de Wizard of Oz.
Ik hou meer van echte mensen waarvan je in hun gezicht nog iets van de persoon herkent.
Ben trots op jezelf.
Al ben ik zelf ook niet bepaald tevreden met mijn uiterlijk, ben ik het met deze instelling 100% eens. Blijf echt!
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.