Suikerklontje schreef:Niet echt een hype, maar wel iets waatr iedereen enorm naar uit kijkt. Ik toentertijd ook! Maar precies waarom eigenlijk?
Weet iemand wat hormonen precies horen te doen? Beetje laat dit te vragen natuurlijk. Ik heb mij al een hoop ingelezen maar je ziet een hoop 'maybe's' en verwachtingen. En nu een jaar later (anderen hebben mijn pre-HRT foto's gezien en zeggen hetzelfde) is er fysiek niks veranderd. Mentaal ben ik onzekerder en huil ik makkelijker

.
Ik heb geen spijt van de transitie/operatie. Not at all. Maar ik heb soms wel twijfels in hoeverre de hormonen eigenlijk helpen, of juist tegenwerken :/.
Dit is dus precies de vraag waar ik de laatste tijd veel over nadenk maar tot nog toe eigenlijk nog geen vraag over durfde te stellen.
Ik heb geloof ik op dit forum alle topics over HRT wel gelezen geloof ik. En ik krijg toch een beetje het gevoel dat HRT een soort "Gender surprise" is. (maar dan zonder chocola)
Ik dacht altijd dat de voordelen van HRT bij MTF waren dat je minder snel kaal wordt, Geen lichaams beharing op de verkeerde plekken, een zachtere huid, andere vet verdeling in je lichaam, en iets vrouwelijker gezicht. Maar ik lees net zoveel reacties van mensen die juist last hadden van haar uitval, en de uiterlijke veranderingen eigenlijk minimaal waren. Omdat er ook behoorlijk wat nadelen en risico's aan zitten, zat ik te denken: waarom eigenlijk HRT, en kun je dit ook overslaan?
Voor minder lichaams beharing zijn er laser behandelingen, voor kaal worden haar transplantaties en, voor een vrouwelijker gezicht zijn er ook de nodige ingrepen te bedenken. etc... (Even los van het kostenplaatje natuurlijk) Ik weet dat ik het vrij kort door de bocht stel maat ik doe dit even voor "The sake of argument" Als ik alles zo tegenover elkaar zet, weet ik eigenlijk niet waarom de hormonen zo'n essentieel onderdeel zijn van het traject (vooral als je je puberteit al gehad hebt). Of mis ik nu iets? Of zie ik iets ontzettend belangrijk over het hoofd? Ik ben zelf de 30 gepasseerd dus ik verwacht zelf niet dat HRT nog veel veranderd. En vrouw voelen? Dat deed ik al vantevoren. That's what started the whole thing. En nog emotioneler. Ik weet niet of ik dat aankan lol
Dus ik zou hier stiekem ook graag meer over weten :text-feedback: