Zorgverzekering Prolife

Naamswijziging, verzekeringen en zo voort
Michelle
Berichten: 71
Lid geworden op: 30 apr 2016, 10:26
Gender: Trans MtF

Zorgverzekering Prolife

Bericht door Michelle »

Hey! Ik heb even een vraagje:

Ik heb nu een Prolife zorgverzekering, maar zo Prolife zijn ze volgens mij niet als dat ik dacht. Ik had ergens gelezen dat ze de transitie niet vergoeden.Ik ga uit van het ergste en ik ben bang dat ik daadwerkelijk in transitie ga.

Nu is mijn vraag; kan ik zomaar overstappen naar een andere verzekering? Zonder dat het bepaalde gevolgen met zich meebrengt? En kan iemand wat verzekeringen roepen zodat ik weet waar ik ongeveer moet zoeken?

Zelf wil ik compleet vrouw worden, dus alles erop en eraan ;)

Binnen 12 weken ga ik als het goed is naar het vumc.

Alvast bedankt!

Xxx
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: Zorgverzekering Prolife

Bericht door Emma »

Prolife is een fundamenteel christelijke verzekering die niet vergoedt wat volgens de bijbel niet mag. In het leven geroepen om sommige mensen de illusie te geven dat hun verzekering niet meebetaalt aan abortus, euthanasie enzovoorts. 'Pro-life' verwijst naar het anti-abortusverhaal.

Aan het eind van het jaar overstappen, ze hebben hun wettelijke verplichtingen maar je gaat die strijd niet winnen.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Michelle
Berichten: 71
Lid geworden op: 30 apr 2016, 10:26
Gender: Trans MtF

Re: Zorgverzekering Prolife

Bericht door Michelle »

Dat meen je niet...... Ik was hier al zo bang voor...

En ja dat christelijk medeleven laat maar weer eens zien waar het op gebaseerd is. Wetten en regels. Persoonlijk gevoel zit er dus niet bij....

Maar is het enkel mogelijk aan het eind van het jaar mogelijk om over te stappen? En is er geen tussenoplossing? Ik ga anders een belletje wagen wat hun onder transitie verstaan.

Zodra ik enkel volgend jaar een verzekeraar kan nemen, dan betaal ik alles wel uit eigen zak, op wat voor kosten moet ik dan ongeveer rekenen? Ik had gelezen voor hormonen iets van 1800 en dan nog andere zaken, laten we zeggen 5000 ongeveer? Want ontharen wil ik ook mee beginnen ;) Dus rond de 5000 Voor dit jaar?

Ik stuur dan wel een mail naar Prolife dat ik het hier niet bij laat zitten. Christelijke waarden lik m'n vestje. Bijna elke dag zelfmoordgedachtes? Nuja, stelt niks voor. 3 dagen lang jezelf opsluiten omdat je denkt dat je knettergek word? Nuja, als dat het enigste is. Maar goed, boos worden heeft geen zin.

Echt te triest voor woorden, en ik denken dat hun wel wisten waar ze mee bezig waren.

Maar wat adviseren jullie? Ik wil dit jaar stappen ondernemen en ik ga niet driekwart jaar wachten en chagrijnig zijn met een vleugje boosheid. Dan word ik echt knettergek.
Alice
Berichten: 1426
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Zorgverzekering Prolife

Bericht door Alice »

Pro-Life geeft duidelijk aan dat o.a. geslachtsveranderende ingrepen niet vergoed worden.
https://www.prolife.nl/over-pro-life/Pa ... ering.aspx

Jammer, maar je zult moeten wachten met overstappen naar een zorgverzekeraar die wel die vergoeding aanbied tot het einde van het jaar, aanmelden/opzeggen kan per 1 november.

“Maar is het enkel mogelijk aan het eind van het jaar mogelijk om over te stappen?”
Nee, wettelijke regels er zijn wel uitzonderingen vertrek buitenland enzo.

“Zodra ik enkel volgend jaar een verzekeraar kan nemen, dan betaal ik alles wel uit eigen zak, op wat voor kosten moet ik dan ongeveer rekenen?”
Veel, € 5000,- is een leuk start bedrag als je e.e.a. in NL wilt regelen tot het einde van het jaar.

“Echt te triest voor woorden, en ik denken dat hun wel wisten waar ze mee bezig waren.”
Je kunt wel kwaad zijn op Pro-Life maar jij bent zelf degene die deze zorgverzekeraar heeft uitgekozen en een handtekening heeft gezet onder het contract.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: Zorgverzekering Prolife

Bericht door Emma »

Er zijn zelfs kamervragen over gesteld. De mogelijkheid bepaalde dingen niet te verzekeren is wettelijk geregeld, en er wordt van uitgegaan dat je op de hoogte bent van de uitsluitingen als je voor een verzekering kiest. Je kunt op je hoofd gaan staan, maar gelijk krijgen ga je niet. Je kunt beter kijken of er delen wel gewoon vergoed worden, bijvoorbeeld de diagnostiek. Diagnostiek betekent formeel immers nog geen behandeling. En anders niet naar het VUmc maar naar de PII of De Vaart. Dan valt het onder algemene eerste of tweedelijns psychologische hulp. De hormoonbehandeling die daarna via bijvoorbeeld het Haga gestart wordt heeft ook al zo'n algemene omschrijving waar ze niks aan kunnen weigeren. En tegen de tijd dat een SRS, volgens mij het enige deel dat ze wettelijk mogen weigeren, maar dat heb ik nog niet teruggevonden, aan de orde is ben je allang weer overgestapt.

De kamervragen:

https://www.tweedekamer.nl/downloads/do ... 20Life.pdf
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Michelle
Berichten: 71
Lid geworden op: 30 apr 2016, 10:26
Gender: Trans MtF

Re: Zorgverzekering Prolife

Bericht door Michelle »

Bedankt voor je snelle antwoord Alice!

En ik snap je laatste woorden, maar m'n gevoel ga ik wel uitten. Het blijft hypocriet. Maar goed, ik weet in ieder geval waar ik aan toe ben :)
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: Zorgverzekering Prolife

Bericht door Emma »

Michelle schreef:Bedankt voor je snelle antwoord Alice!

En ik snap je laatste woorden, maar m'n gevoel ga ik wel uitten. Het blijft hypocriet. Maar goed, ik weet in ieder geval waar ik aan toe ben :)
Ik heb mijn vorige antwoord wat aangepast. Ga niet in gevecht met ze, dat verlies je, is zonde van de energie.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Michelle
Berichten: 71
Lid geworden op: 30 apr 2016, 10:26
Gender: Trans MtF

Re: Zorgverzekering Prolife

Bericht door Michelle »

Weet ik Emma, maar jaren heb ik geprobeerd een goed christen te zijn. Depressief geworden door alle schuldgevoelens. Uit de kerk gegaan omdat ik niks meer snapte van het leven en mezelf. Toen mezelf gezien als vrouw in de spiegel en zoveel geluk heb ik heel m'n leven niet gekend. En dat geluk voel ik nu nog, omdat ik eindelijk weet wie ik ben. Nu slaap ik maar 5-6 uur, meer heb ik niet nodig. Eerst was dat 7-12 uur :P

Ik ga ook geen strijd aan, ik wijs hun alleen op hun verantwoording dat er meer mensen zijn met zielsverdriet. En daar word ik boos om. En dat ga ik niet opkroppen. Dat komt op een goede manier naar buiten :)
Michelle
Berichten: 71
Lid geworden op: 30 apr 2016, 10:26
Gender: Trans MtF

Re: Zorgverzekering Prolife

Bericht door Michelle »

Ah met zo'n antwoord kan ik wat! Bedankt voor de heldere uitleg :)
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: Zorgverzekering Prolife

Bericht door Emma »

Lees ook de laatste alinea van het kamerstuk. Je kunt kijken of je kunt aanvoeren dat je toch zorg nodig hebt die ze uitgesloten hebben, en dat je om die reden tussentijds wilt overstappen.
Doe het zakelijk en schriftelijk, met emoties aan de telefoon beginnen los je het probleem niet op. Bovendien kun je dan het kamerstuk meesturen. Blijkbaar is er een belofte gedaan door Prolife aan de minister.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Plaats reactie