Zorgverzekering Prolife

Naamswijziging, verzekeringen en zo voort
Michelle
Berichten: 71
Lid geworden op: 30 apr 2016, 10:26
Gender: Trans MtF

Re: Zorgverzekering Prolife

Bericht door Michelle »

Haha dat doet me echt goed! Dankjewel! Even een traan wegpinken ;)

Nee emotie lost niks op, heb ik jaren niet kunnen tonen en nu wel. Word een valkuiltje voor me :P

En geld is het laatste waar ik nu aan denk. Ik wil gelukkig worden met mezelf ;) en dat heb ik geproefd :D
Amy
Berichten: 714
Lid geworden op: 18 feb 2014, 20:37
Gender: Vrouw

Re: Zorgverzekering Prolife

Bericht door Amy »

Wat een onzin is dat met die zorgverzekering zeg. Het is onderdeel van Achmea, ze kunnen wel lekker zeggen dat die mensen niet mee betalen aan abortussen en geslachtveranderingen en zo maar dat is ook nog gelogen. Maar laat ze maar lekker die domme christenen oplichten, ik kan me er niet druk om maken. :P

Ik kan me niet herinneren dat ik ooit een rekening voorbij heb zien komen voor de diagnostiek. Alleen voor bezoeken en onderzoek van de endocrinoloog wat pas na de diagnostiek was. Diagnostiek duurt ook wel even, grote kans dat het best goed uit komt voor je als je aan het eind van het jaar overstapt.
Alice
Berichten: 1426
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Zorgverzekering Prolife

Bericht door Alice »

Dit heb ik mij ook even afgevraagd hoeverre het begrip geslachtsveranderende ingrepen kan worden volstaan. Valt de consultatie van een psycholoog met als achtergrond genderdysforie al onder de ingreep?
In principe mag de verzekeraar niet weten waarom je die psycholoog consulteert, in de praktijk is het anders.

Daarbij moet je nog rekening houden of die psycholoog, PII of De Vaart, wel gecontracteerd zijn bij Pro-Live. Indien niet, dan zul je voor eigen rekening daar naar toe kunnen/moeten gaan. Mede daardoor kom je in de richting van de € 5000,-.

Misschien als aanvulling van het advies van Emma als je er niet uitkomt met Pro-Life info te vragen bij
https://www.skgz.nl/
mogelijk kunnen ze iets voor je betekenen.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Michelle
Berichten: 71
Lid geworden op: 30 apr 2016, 10:26
Gender: Trans MtF

Re: Zorgverzekering Prolife

Bericht door Michelle »

Top! Daar ken ik wat mee! Maar wat zal ik nu doen? Doen alsof ik dom ben? Of een brief opstellen? Wachten totdat hun wat zeggen?

En Amy zat jij dan ook bij Prolife? Zoiets maak ik wel op uit je verhaal ;)
Alice
Berichten: 1426
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Zorgverzekering Prolife

Bericht door Alice »

"Maar wat zal ik nu doen? Doen alsof ik dom ben? Of een brief opstellen? Wachten totdat hun wat zeggen?"

Brrr, te zeggen wat je moet doen.

Een idee is, contact zoeken met PII, De Vaart of een ander psycholoog en vragen hoe ze jou kunnen helpen, hun voorwaarden enzo. Zijn ze gecontacteerd bij Pro-Live weten ze er mee om te gaan, advies over hoe en wat.
Als je wat meer weet kun je beslissen of het nodig is om verder contact op te nemen met P-L.
Ik zie wel moeilijkheden als je naar de VU wilt gaan afdeling Genderdysforie ik vermoed dan problemen met P-L. Dan zal je in verweer moeten gaan en zoals Emma het aangaf schriftelijk en zo zakelijk mogelijk.
Om je gelijk te krijgen is het, vermoedelijk, een weg van lange adem.

Dom overkomen, daar doe ik nooit geen moeite voor dit gaat van zelf bij mij.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Amy
Berichten: 714
Lid geworden op: 18 feb 2014, 20:37
Gender: Vrouw

Re: Zorgverzekering Prolife

Bericht door Amy »

Michelle schreef:Top! Daar ken ik wat mee! Maar wat zal ik nu doen? Doen alsof ik dom ben? Of een brief opstellen? Wachten totdat hun wat zeggen?

En Amy zat jij dan ook bij Prolife? Zoiets maak ik wel op uit je verhaal ;)
Nee ik zit bij CZ maar ik kijk wel eens wat het VU allemaal declareerd bij mijn verzekering en ik heb nooit iets gezien van de diagnostiek, tenzij ze dat later nog gestuurd hebben want ik heb eerlijk gezegd al een tijdje niet meer gekeken. Dat van de endocrinoloog was iets van 1800 euro.
Michelle
Berichten: 71
Lid geworden op: 30 apr 2016, 10:26
Gender: Trans MtF

Re: Zorgverzekering Prolife

Bericht door Michelle »

Haha bedankt voor je advies ;)

Zelf ben ik afgelopen maandag naar een psycholoog gegaan. Gisteren een brief bij de huisarts opgehaald van het vumc. Als het goed is bellen ze binnen 3 werkdagen voor een afspraak. Ik wacht wel dom af, we gaan het wel meemaken ;)

En stel; het vumc krijgt er problemen mee, dan opent geld alsnog die deur bij wijze van spreken?

Echt bedankt voor de vele hulp :)
Michelle
Berichten: 71
Lid geworden op: 30 apr 2016, 10:26
Gender: Trans MtF

Re: Zorgverzekering Prolife

Bericht door Michelle »

Amy schreef:
Michelle schreef:Top! Daar ken ik wat mee! Maar wat zal ik nu doen? Doen alsof ik dom ben? Of een brief opstellen? Wachten totdat hun wat zeggen?

En Amy zat jij dan ook bij Prolife? Zoiets maak ik wel op uit je verhaal ;)
Nee ik zit bij CZ maar ik kijk wel eens wat het VU allemaal declareerd bij mijn verzekering en ik heb nooit iets gezien van de diagnostiek, tenzij ze dat later nog gestuurd hebben want ik heb eerlijk gezegd al een tijdje niet meer gekeken. Dat van de endocrinoloog was iets van 1800 euro.
Kijk, wie weet gaat dit dan wel gewoon z'n gangetje :)
Alice
Berichten: 1426
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Zorgverzekering Prolife

Bericht door Alice »

“En stel; het vumc krijgt er problemen mee, dan opent geld alsnog die deur bij wijze van spreken?”
Het is eigenlijk meer jij die er problemen mee krijgt.

Als de vergoeding voor behandeling door de VU afgewezen wordt door P-L en je wilt dan zelf, voor de tijd dat je nog niet overgestapt ben naar een andere verzekeraar, de kosten vergoeden. Ik heb geen idee of dit mogelijk is, je zou het direct aan de VU moeten vragen.

Voor de aangepaste vorm polisvoorwaarde van P-L wordt een vergoeding verstrekt van 5% premie vermindering. Door minder premie te betalen ben je akkoord gegaan met hun polisvoorwaarden.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Alice
Berichten: 1426
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Zorgverzekering Prolife

Bericht door Alice »

Een aanvulling,

Ik vermoed dat er kans op een vergoeding van P-L (zo lang ze het woord ‘genderdysforie’ niet tegenkomen) groot is bij deze praktijk instellingen.

Denk dat je daar eventueel ook als particulier terecht kunt.

http://www.psychologenpraktijkdevaart.nl/kosten.html
http://www.psycho-informa-instellingen.nl/
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Plaats reactie