Hormoon pleister

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Anon20190122

Re: Hormoon pleister

Bericht door Anon20190122 »

Je schiet je er niks mee op je spugt de pillen niet weer uit dus gaat de progynova nog met speeksel naar je maag!
Je zou een klein beetje opname via je slijmvlies kunnen hebben maar dan kan je de pillen ook tot poeder vermalen en snuiven dan heb je meer opname via je slijmvlies!

Ik zeg niet druk om maken en pilletjes gewoon doorslikken.
Janice

Bericht door Janice »

ik heb ook onder de tong een tijdje geprobeerd, alleen 3x per dag werd me iets te dol ben daarna weer gaan slikken. Maar ik denk in tegenstelling tot wat hierboven staat het wel effectiever is. Er gaat gewoon wat verloren als je het slikt....
Anon20190122

Nee dat lijkt zo de slijmvliezen nemen gewoon sneller op!
Jannet V

Bericht door Jannet V »

De vraag was..., ach laat ook maar. Draadjes schijnen er te zijn om zichzelf in te verliezen. :eusa-violin:
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Amy

Bericht door Amy »

tanisha schreef:Je schiet je er niks mee op je spugt de pillen niet weer uit dus gaat de progynova nog met speeksel naar je maag!
Je zou een klein beetje opname via je slijmvlies kunnen hebben maar dan kan je de pillen ook tot poeder vermalen en snuiven dan heb je meer opname via je slijmvlies!

Ik zeg niet druk om maken en pilletjes gewoon doorslikken.
Nee ze verdwijnen helemaal, als je ze proeft of het doorslikt doe je het niet goed. Onder je tong zit ook slijmvlies.
Anon20190122

Vindt ik toch knap dat ze verdwijnen waar gaan ze heen dan?
Amy

Bericht door Amy »

tanisha schreef:Vindt ik toch knap dat ze verdwijnen waar gaan ze heen dan?
Het lijkt me dat ze opgenomen worden in het bloed via dat slijmvlies onder je tong?

Maar omdat je er zo over door blijft gaan en er volgensmij toch niet veel van gelooft, hier heb je een uitslag van een test die ze gedaan hebben tussen gewoon doorslikken of onder je tong laten opnemen:
Afbeelding
Lijkt me best een groot verschil als je het mij vraagt.
Janice

Bericht door Janice »

ik slik momenteel 3 keer per dag 2mg progynova, 's ochtends, na het eten en voor het slapen gaan. Ik ga die van na het eten vanaf nu onder de tong laat smelten en kijken of ik iets merk. En wie weet is bij de volgende meting in juli de oestradiol waarde anders?....
Janice

Bericht door Janice »

Vandaag van de apotheek sandoz gekregen i.p.v de progynova van bayer, zijn er mensen die verschil tussen de twee hebben gemerkt en kan ik dit ook sublingual innemen ?
82c65d4a

Bericht door 82c65d4a »

Als ik het goed begrijp bevat Progynova een estrogen-ester, Estradiol valerate.
Upon ingestion, regardless of the route of administration, estradiol valerate behaves as a prodrug, being cleaved by esterases in blood plasma and the liver into 17β-estradiol and valeric acid.[5][6] However, compared to estradiol itself, estradiol valerate is absorbed more slowly and possesses a longer duration, especially when given in an oil solution via intramuscular injection (in which it acts as a depot). As a result, it can be administered less frequently.[7][8]
Het heeft zover ik het begrijp dus geen zin om deze onder je tong te leggen.