Daniéla schreef:Ik ook van jou...
Niet dat ik ze nodig had maar zoals ik al eerder ergens zei was ik op het verkeerde moment op de juiste plaats. Een hoop gedoe omtrent mijn economische status en de gevolgen daarvan zorgden er niet alleen voor dat het zo lang duurde, op tal van andere vlakken heb ik heel veel moeten inleveren, die 13 zal me nog lang als ongeluksgetal/brenger blijven achtervolgen...
Maar het zij zo en gelukkig ben ik een van de weinige - misschien de enige - die dit overkomen is...
Nee hoor, in tegendeel. Ik ben op m'n 19e voor het eerst uit de kast gekomen, maar was toen lid van een pinksterkerk en eindigde in zo'n christelijk centrum, waar ze hebben geprobeerd om me 'eruit te praten'. Gevolg: 3 jaar (suicidaal) depressief, daarna bij Tanja gemeld en uiteindelijk rood licht, mede vanwege de ervaringen bij de christelijke psych -> 3,5 jaar psychotherapie. Daarna weer 1,5 jaar als 'man' geleefd om terug te keren naar m'n basis (want dat is het wel, dat mannelijke lichaam van me is wel het startpunt van de reis!). Daarna ben ik weer opnieuw begonnen met de transitie, en nu loopt het als een trein. Dat is dus in totaal ook 12 jaar, want ik moet nog een jaar op de SRS wachten.
Dusz... Soms heb je gewoon domme pech. Maar uiteindelijk kom je er wel, als je doorzet. Daarom vind ik uitspraken als die van Fenke wat lastig om te horen. We hebben allemaal een ander verhaal. Het mijne is lang en pijnlijk geweest, en met een enorme omweg. Maar het heeft me ook heel erg veel over mezelf geleerd. Ik kan nu wachten (!!), ben minder impulsief, veel empatischer en sta veel dichter bij mezelf en mijn emoties. Ook oordeel ik minder snel, dat is misschien wel het allerbelangrijkste. Het is uiteindelijk tóch één groot groeiproces, everything that doesn't kill you only makes you stronger