Doen Hormonen ook iets met je lengte ?

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Lydia

Re: Doen Hormonen ook iets met je lengte ?

Bericht door Lydia »

Lengte is ook maar een relatief iets. We horen nu eenmaal bij de langere mensen op de wereld.

Ik ken genoeg meiden die net zo lang zijn als ik (net boven 1.80) en een paar vroegere buurmeiden tikten de 1.90 aan.

En die maakten zich echt niet druk om hun lengte. En het had wel wat, zo'n amazone van 1.90 op hakken die je feliciteerd met iets :D :O
Sapere Aude
i-rene

Bericht door i-rene »

Als transvrouw hebben we toch een beetje een achterstand waardoor we wat eerder opvallen.
Als je wat minder groot bent is dat een dingetje minder.
Natuurlijk zijn er genoeg meiden die langer zijn, maar het algemene beeld is toch dat een vrouw wat kleiner is dan de gemiddelde man.
Ik maak me er zelf geen zorgen over.
Men lijdt meer onder vrees dan door het lijden wat men vreest
Beardelady

Bericht door Beardelady »

Ik hoor 172cm te zijn. Maar nadat mijn schoenen wel erg losjes zaten heb ik dit weekend mijn voeten maar eens opgemeten bij een schoenen zaak. Ik ben van maat 43,5 (ik droeg dus altijd 44) naar maat 41,5 (42 dus) gegaan. Nu vraag ik mij dus af of ik nog wel 172cm ben.
Heleen Vrukalakos

Bericht door Heleen Vrukalakos »

Met de lengte van het lichaam weet ik niet maar dat mijn voeten kleiner zijn geworden ging bij mij wel op ik ben van 43 naar 40 /41 gegaan het zullen wel de spieren in de voet zijn ik heb geen idee maar ik ben het gaan op zoeken na dat ik mijn schoenen geregeld verloor tijdens het werk ik kon plotseling twee vingers breed er bij de hak in zetten vervolgens ben ik schoenen gaan passen en paste me kleinere maten veel beter voorheen kreeg ik met geen mogelijkheid mijn voeten in een kleinere maat dan 43.
Groeten H
i-rene

Bericht door i-rene »

Dank jullie wel voor het delen hiervan.
Door de wisselende reacties kan ik eigenlijk alleen maar concluderen dat het allemaal per persoon kan verschillen en dat er dus wel degelijk verschil kan optreden.
Ik ga het wel ontdekken zodra ik aan de hormonen mag (of beter gezegd: een tijd aan de hormonen ben)
Men lijdt meer onder vrees dan door het lijden wat men vreest
Beardelady

Bericht door Beardelady »

Oh.. Ondertussen mijn lengte gemeten.. Van 172 naar 170,5.. Ik ben daar dus ook gekrompen.
Anon20190516

Bericht door Anon20190516 »

Qua lengte heb ik altijd rond de 1.77 gezeten,maar mijn voeten zijn wel gekrompen in de loop der jaren(zonder hrt dus)toen ik in mijn twenties was droeg ik schoenmaat 43 en dat is langzaam in de jaren gezakt naar 40/41(een paar espadrilles zelfs maat 39)ik vraag me zelfs af of de schoen en kledingindustrie niet stiekem de maten hebben aangepast,zodat vrouwen het idee krijgen dat ze slanker zijn/kleinere voetjes hebben dan werkelijk zo is!
82c65d4a

Bericht door 82c65d4a »

i-rene schreef:Er was er een die claimde van US Size 10 naar US Size 8 gegaan te zijn qua voeten. Ook lees ik over mensen die claimen door een jaar HRT 5 cm kleiner geworden te zijn.
Ander model kan veel uitmaken, kan best zijn dat hun voeten beter passen in de kleinere maten van hun nieuwe voorkeursmodellen. Ik merk zelf ook verschillen in wat goed past, daar kan gemakkelijk 2 maten (41 - 43) tussen zitten.
JacquelineM

Bericht door JacquelineM »

Dag dames, of de hormonen iets met je lengte doen kan ik niet zeggen. Ik heb mijn lengte bij aanvang van de HRT nu 2,5 jaar geleden niet gemeten. Bij de keuring voor de militaire dienst was ik 1,89m, nu een halve eeuw later 1,84m. Deze laatste meting is onlangs gedaan t.b.v. de dexa-scan. In 50 jaar 5 cm eraf, betekent dus 1 cm per 10 jaar. Het duurt dus nog even voor ik op mijn tandvlees loop :? .
Dat voeten zouden krimpen heb ik altijd afgedaan als een broodje-aap verhaal omdat de spieren in de kuit zitten en botweefsel niet meer reageert. Maar echt, blijkt toch waar. Vroeger had ik schoenmaat 43, nu 42 en zijn er veel meer leuke damesschoenen beschikbaar :D . Wel draag ik nog vaak dezelfde dikke sokken, want ik ben koukleum gebleven, dat dan wel weer.
NaomiClareNL

Bericht door NaomiClareNL »

Toen ik mijn mannenkleding inwisselde voor vrouwenkleding deed ik dat natuurlijk ook met schoenen. Had mannenmaat 43 en naïef als ik was ging ik dus voor vrouwenmaat 43. Die schoenen zaten dus veel te ruim. Een vrouwenmaat 42 zit goed. Volgens mij worden vrouwen gewoon voor de gek gehouden door dezelfde maat eentje lager te nummeren...

Wat lengte betreft, niet echt gemeten maar bij opeenvolgende paspoorten ben ik wel eens gemeten door de gemeente en zat er +4 cm verschil in... Zal wel gekomen zijn doordat ik die dag wandelschoenen droeg met dikke zool. Nadat ik commentaar op de uitkomst van de meting leverde en suggereerde nog een keer te meten maar dan zonder schoenen kwam de mededeling dat het zo ook wel goed was. De keer daarna was ik gewoon weer mijn normale lengte (met normale schoenen aan) ...

Of zoals men in het Engels zegt: your mileage may vary.
2018 There was a great war, the gods died, and the world ended.
So what's this, a dream?
Of course not. It's the world. It's ended lots of times. And then it continues, with fewer gods, and more stories.
That's not an end.
It is to the gods.
@MicroSFF