Gisteravond merkte ik het al een beetje: ik loop als een kievit, maar door de warmte wordt alles een beetje zweterig en gaat de boel een beetje schrijnen, vooral de littekens van de grote schaamlippen, die het dichtst op mijn liezen zitten. En omdat ze nog niet helemaal geheeld en soepel zijn kan ik er ook niet zomaar van alles op gaan smeren.
Met het oog op onze trip naar het strand morgen vertoon ik dus maar risicomijdend gedrag en blijf ik op de kamer. Het nare constipatiegevoel is toch ook nog niet helemaal weg, dus dat komt goed uit. Kunnen we ons even op het T-NL forum storten, want daar is het druk geweest.
Bij het uit bed komen voel ik iets branden, en op het toilet zie ik een paar druppeltjes bloed. Als bloeddonor schrik ik nog niet van een halve liter bloed, maar de plek waar het vandaan komt brandt een beetje. Dat, en het vervelende gevoel in mijn darmen zorgt er voor dat het dilateren flink vervelend is. Bij de controle blijkt de bloeding afkomstig van de plasbuis, waarschijnlijk een hechtinkje, en omdat de plasbuis op die plaats eigenlijk on derdeel is van een zwellichaam, bloedt het wat makkelijker. Geen reden tot zorgen.
Eva doet weer de boodschappen terwijl ik nog even bij de WC in de buurt blijf. We praten veel, ik verstook nog een GB 4G data door uit mijn muziekbiblioteek te streamen, en voor we het weten is het weer half 7 en donker. Alweer dilatatietijd, doe ik het liefst voor het eten, dan zijn mijn darmen het rustigst.
Buiten begint het te onweren. Het onweer komt van zee het land binnentrekken, en het gaat behoorlijk tekeer. Het dilateren mioet dan maar wat later. Met zo'n onweersbui lig ik toch niet helemaal ontspannen. Dasarnaast willen we het graag zien omdat we het zo'n mooi natuurverschijnsel vinden. Als derde smoes om het dilateren nog even uit te stellen bedenk ik dat ik moet douchen na het dilateren, en dat wil ik pas doen als het onweer voorbij is. Je weet nooit hoe de aarding van de waterleiding hier geregeld is, toch? We doen licht en airco uit om alles beter te kunnen zien en horen.
Het onweer trekt recht over het hotel, en de bliksem slaat niet alleen verdeop in de heuvels in, maar ook ergens niet verder dan drie straten van het hotel. Een tweede klap
Iets verder weg wordt de stroomvoorziening van het blok hier fataal, en rond het hotel gaat alle verlichting uit. Op de gang horen we een klik, daar schakelt de noodverlichting in.
Het duurt een kwartier voor de stroom weer terug is. En dan is ook het onweer verder landinwaarts getrokken. Geen smoezen meer, dilateren! Dat gaat een stukje makkelijker dan vanochtend.
Wel heb ik het gevoel dat alles jeukt en prikt en doet. Maar genezen heeft ook zo zijn charmes, zullen we maar zeggen.
Het is inmiddels half 10 dus we eten de koelkast leeg, en gaan slapen. Bijna dan, want ik heb mezelf weer eens ergens toe verplicht