Ik ben een (nieuwe) vrouw, en soms is dat kut.

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Isabelle
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Re: Ik ben een (nieuwe) vrouw, en soms is dat kut.

Bericht door Isabelle »

Ik vind de discussies laatste tijd wel leuk, hoewel ze soms indd iets te persoonlijk en herhalend worden, geeft het wel veel activiteit op het forum. Juist doordat er een persoonlijk element inkomt van mensen krijg je een levendige discussie. Elkaar lekker op de rug kloppen omdat we het eens zijn zou ook saai zijn en snel voorbij.
Ook geven mensen sneller hun mening als er een levendige discussie bloeit al.

@naomi
Naja ligt er ook aan wat je inschat wat voor jezelf werkt en wat je hebt ervaren en voor anderen dan opeens aanraad.
Heb ooit eerder ook iets hierover gezegd. De wil die ouderen hebben om achter dingen te staan die ze zelf ooit anders hebben gedaan, maar keuzes legitimeren op een mijn ogen vals idee van ervaring in het leven.
Ging het ooit slecht bij jezelf > anderen zeggen dat het geen goed idee is bijvoorbeekd.
Heb je ooit iets gelezen dat je gedachte heeft veranderd, bedenk dan dat je je mening wel mag geven, maar dat deze mening wel een mening is die anderen steun ontneemt( advies is een ding, ergens met je mening achter gaan staan is een ander)

Informed consent ? Triggered :D
Mijn mening is die van allen hun eigen mening(inschatting van hunzelf en door en naar omgeving) te respecteren hierbij.
Het gaat er bij mij om dat dit er komt om naast de normale diagnostische fases te bestaan( zoals in de vs ook is in bepaalde staten)
Zodat mensen die al zeker weten : gewoon na een paar kleine psychologische tests, hun dam hormones kunnen krijgen en mensen die nog twijfelen en hun draai willen vinden, lekker gaan zitten met een psycholoog. ;)
Je hoeft niet te kiezen om het een of het ander te steunen.

Waar is dan die verandering bij je op gebasseerd ,van voor jezelf snel hormonen willen naar anderen dat hele traject wat je zelf niet aanstond te willen laten doorlopen ?, je eigen ervaring ? Een moralistisch idee van goed en fout van anderen ? Het feit dat je het ook heb moeten doorlopen ? (zie je ook met veel dingen, het argument ik heb het toch ook zo moeten doen, zo gaat het gewoon)

Ik ben wel benieuwt hoe deze verandering er kwam voor jouw gevoel ?
Mijn eigen interesse hoor, hoeft niet perse te antwoorden :)

Vraag dit soort dingen veel aan volwassenen en loop meestal tegen een muur van oudheid is wijsheid op.
De beschrijving van hun eigen verandering ontbreekt vaak.
Een stukje dat denk heel belangrijk is.

@suikerklontje , ik snap wat je wilt zeggen, denk ik ? maar gebruik andere woorden
Damestoilet/kleedkamer moet mijden > als je het echt moeilijk vind van te voren aan omkleden en plassen denken.
Door moet mijden te gebruiken , zet je het aanvallend neer naar mensen.
Alsof je zegt dat het hun recht niet is. Ik denk(weet het niet zeker)dat je probeert te zeggen dat wanneer iemand erg veel schade ondervind aan het naroepen en confrontatie met zijn trans zijn(in slachtoffer rol als trans ervan kruipt en gaat posten over hoe erg emotioneel ontdaan deze er iedere keer van was), dat misschien deze situaties voor jezelf vermeiden dan wel beter is.

Kan het ook mis hebben hoor.

Groetjes,
Isabelle
Amy

Bericht door Amy »

Suikerklontje schreef:Ik sta er hetzelfde in als voor mijn transitie. Doe wat goed voelt, altijd. Maar gaat het niet dan gaat het niet en eindeloos schreeuwen en knokken dat het anders moet gaat niet werken. Wij maken ophef naar transseksuelen niet minder door te beginnen over rechtszaken. De ophef wordt minder als men juist beseft dat transjes niet overal een punt van maken, en tijd. Het heeft tijd nodig.

Vind het erg raar te lezen dat iemand mij zelfs als gevaarlijk ziet. Sorry, maar niet sorry. Ik sta aan de kant van transseksuelen maar probeer realistisch te zijn en mee te leven met diegene die er op tegen zijn. Niet omdat ik het met hun eens ben maar omdat zij de meerderheid zijn. Daar ga je het niet van winnen als je niet met hen meedenkt.

Je kan niet alleen maar boos worden als je je zin niet krijgt en roepen dat zij intolerant zijn als jij zelf niet eens begrijpt waar zij vandaan komen. Het heeft niks te maken met gelijk hebben want ieder heeft dat in zijn eigen verhaal. Zij willen het niet anders. Wij wel. Dus is het aan ons om mee te leven en hun te overtuigen tot zij dit ook willen doen.
Nou ja fijn stamp er nog maar een keer op. Je maakt nu wel beter duidelijk voor mezelf waarom ik je als bedreiging zie. Het was eerst meer een onbewust gevoel maar nu kan ik mijn gedachten er ook achter zetten.
Jij bent zo'n type die misbruik maakt van de zwakkeren of hen nog verder naar beneden duwt. Daarom zie ik je als bedreiging. Als je maar genoeg gepest bent of er genoeg misbruik van je gemaakt is dan ga je dat soort mensen als gevaarlijk zien. Is dat normaal? Ik denk het niet maar ik weet ook niet of ik er iets aan kan doen.
Mijn eerste verdedigings mechanisme wat ik door de tijd heb aangeleerd om mezelf te beschermen is om er tegen in te gaan maar als dat faalt dan zak ik weg in negatieve gevoelens. Daar zit ik nu lekker mee. Ik denk dat ik mezelf beter bescherm door deze plek niet meer als veilig te beschouwen.
Suikerklontje

Bericht door Suikerklontje »

Hoe maak ik in godsnaam gebruik van zwakkeren en duw ik hen verder naar beneden? Doe normaal.
Anon20180501

Bericht door Anon20180501 »

Lees anders nog eens ff goed wat Isabelle er in haar laatste berichtje over zegt Suikerklontje
Zo zie ik het ook een beetje.
Amy

Bericht door Amy »

Suikerklontje schreef:Hoe maak ik in godsnaam gebruik van zwakkeren en duw ik hen verder naar beneden? Doe normaal.
Zo dus. Door er nogmaals op te stampen en mij te vertellen dat ik normaal moet doen als ik ergens moeite mee heb.
Suikerklontje

Bericht door Suikerklontje »

Je zet me neer als een type die anderen onderuit schopt, vind je het heel raar dat ik je mening niet deel en er op in ga? Je mag zeggen wat je wilt maar als ik daar op reageer dan ben je gekwetst?

Ik zeg steeds hetzelfde. Doe je ding. Maar zeik niet zo over alles. Kom voor jezelf op, maar stop op fora, rechtszaken en dergelijke iemand te vinden die altijd je handje vast moet houden. Niet constant, altijd, met elke tegenslag.
Emma
Beheerder
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Emma »

[mod mode on]

Amy en Suikerklontje,

persoonlijke aanvallen doen we hier al een tijdje niet meer, ik meen zo ongeveer sinds de oprichting van het forum. Gelieve daar rekening mee te houden en elkaar de komende paar dagen even te negeren.

Dit is de vriendelijke versie van een waarschuwing, neem het ter harte.

[mod mode off]
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Anon20180311

Bericht door Anon20180311 »

Hoi suikerkontje,

Ik begrijp je frustratie, onmacht, onbegrip, enz,.........door wat je overkwam op het festival. Maar ik ben geboren als, jammer genoeg van het "bio- vrouwelijk geslachtzijnde" en begrijp je wel, het is ook goed dat je het hier laat kennen, maar wat ik lees, dat is jammer genoeg steeds zo geweest/eerder zelfs veel, zeer veel erger dan nu, vroeger als vrouw zijnde ( verkrachting binnen een huwelijk, was totaal onbestaande, gelukkig nu wel ). Ps. ik keur het totaal niet goed, wat je over kwam, maar ik ken persoonlijk jammer genoeg, geen enkele bio/cis vrouw ( in mijn dichte omgeving, "zelfs ik persoonlijk niet , destijds", die nooit een hand/aanraking ongewenst ergens voelde, mannen daar in tegen, kennen geen ongewenste aanrakingen door een vrouw, integendeel het streelt hun ego, uitnodiging tot,.........Dat is nu eenmaal het verschil tussen hetro mannen en vrouwen. Het is idd, nog steeds voor verbetering vatbaar, maar er is al, en geloof me, veel veranderd in deze wereld en duidelijk in de positieve richting ( persoonlijk keur ik het totaal niet goed, wat je overkwam ). Maar er bestaan ook nog andere bio/cis-mannen, die wel zichzelf kunnen beheersen en hun pik/penis ( beetje beleeft houden) niet nalopen omdat hun verstand, wel ietsje hoger zit, geen klote verstand kennende. Suikerklontje, iets ligt wel een beetje op mijn maag, je ouders verloren geen zoon, ze kregen er geen dochter bij, ze verloren geen kind, niemand. Ze hadden u, en hebben u nog steeds, alleen je uiterlijk is anders en jij bent nu meer jezelf/vrij, niets meer. Mijn moeder is overleden, jammer genoeg, maar zij gaf mijn "broers en zussen" deze woorden mee:" Nick, baarde ik met veel liefde, en hij werd ook uit dezelfde liefde verwekt als jullie allemaal, ongeacht het geslacht der mijn kinderen, ik zie jullie allemaal even graag en het liefst een beetje gelukkig, omdat ieder van jullie daar recht toekent en als ik kan helpen/jullie kunnen elkaar daar bij helpen, ongeacht jullie geslacht, dan weet ik: dat ik , later rustig en vredig zal kunnen sterven, zorg een beetje voor elkaar".

Grtz Nick.
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Anon20180501

Bericht door Anon20180501 »

Het komt over alsof je de kwetsbaarheid en onzekerheid van anderen niet (h)erkent Suikerklontje. Velen vechten voor hun positie en lopen aan tegen weerstand bedreigingen en onbegrip, en eigenlijk doe jij precies hetzelfde, er nog eens bovenop dus.

Probeer je wat meer in te leven in de positie en mening van anderen en breng je mening wat anders over, niet zo stellig als was er geen ruimte voor kritiek en discussie.
Amy

Bericht door Amy »

Emma schreef:
[mod mode on]

Amy en Suikerklontje,

persoonlijke aanvallen doen we hier al een tijdje niet meer, ik meen zo ongeveer sinds de oprichting van het forum. Gelieve daar rekening mee te houden en elkaar de komende paar dagen even te negeren.

Dit is de vriendelijke versie van een waarschuwing, neem het ter harte.

[mod mode off]
Nou dankje maar ik zou wel fijn vinden als je me een waarschuwing geeft voor iets wat ik ook daadwerkelijk doe.

Het is ook wel goed. Mijn vriend probeert me al de hele tijd te troosten en ik heb hem over de situatie verteld.
Hij zegt dat het niet normaal is dat iemand zo'n discriminatie goed probeert te praten. Hij is notabene een amerikaan, cis hetero man.

Hij zegt dat het waarschijnlijk gewoon een troll is of iemand die het voor "shock value" doet en dat ik me er niets van aan moet trekken.
Zoiezo omdat alle tegenargumenten genegeerd worden en geen fatsoenlijk bewijs geleverd wordt om het standpunt te versterken of waarde te geven.

Ik voel me al wat beter en denk dat ik zijn advies maar op ga volgen.