Ook geven mensen sneller hun mening als er een levendige discussie bloeit al.
@naomi
Naja ligt er ook aan wat je inschat wat voor jezelf werkt en wat je hebt ervaren en voor anderen dan opeens aanraad.
Heb ooit eerder ook iets hierover gezegd. De wil die ouderen hebben om achter dingen te staan die ze zelf ooit anders hebben gedaan, maar keuzes legitimeren op een mijn ogen vals idee van ervaring in het leven.
Ging het ooit slecht bij jezelf > anderen zeggen dat het geen goed idee is bijvoorbeekd.
Heb je ooit iets gelezen dat je gedachte heeft veranderd, bedenk dan dat je je mening wel mag geven, maar dat deze mening wel een mening is die anderen steun ontneemt( advies is een ding, ergens met je mening achter gaan staan is een ander)
Informed consent ? Triggered
Mijn mening is die van allen hun eigen mening(inschatting van hunzelf en door en naar omgeving) te respecteren hierbij.
Het gaat er bij mij om dat dit er komt om naast de normale diagnostische fases te bestaan( zoals in de vs ook is in bepaalde staten)
Zodat mensen die al zeker weten : gewoon na een paar kleine psychologische tests, hun dam hormones kunnen krijgen en mensen die nog twijfelen en hun draai willen vinden, lekker gaan zitten met een psycholoog.
Je hoeft niet te kiezen om het een of het ander te steunen.
Waar is dan die verandering bij je op gebasseerd ,van voor jezelf snel hormonen willen naar anderen dat hele traject wat je zelf niet aanstond te willen laten doorlopen ?, je eigen ervaring ? Een moralistisch idee van goed en fout van anderen ? Het feit dat je het ook heb moeten doorlopen ? (zie je ook met veel dingen, het argument ik heb het toch ook zo moeten doen, zo gaat het gewoon)
Ik ben wel benieuwt hoe deze verandering er kwam voor jouw gevoel ?
Mijn eigen interesse hoor, hoeft niet perse te antwoorden
Vraag dit soort dingen veel aan volwassenen en loop meestal tegen een muur van oudheid is wijsheid op.
De beschrijving van hun eigen verandering ontbreekt vaak.
Een stukje dat denk heel belangrijk is.
@suikerklontje , ik snap wat je wilt zeggen, denk ik ? maar gebruik andere woorden
Damestoilet/kleedkamer moet mijden > als je het echt moeilijk vind van te voren aan omkleden en plassen denken.
Door moet mijden te gebruiken , zet je het aanvallend neer naar mensen.
Alsof je zegt dat het hun recht niet is. Ik denk(weet het niet zeker)dat je probeert te zeggen dat wanneer iemand erg veel schade ondervind aan het naroepen en confrontatie met zijn trans zijn(in slachtoffer rol als trans ervan kruipt en gaat posten over hoe erg emotioneel ontdaan deze er iedere keer van was), dat misschien deze situaties voor jezelf vermeiden dan wel beter is.
Kan het ook mis hebben hoor.
Groetjes,
Isabelle