Ik weet niet hoe het voor ons beter wordt, maar mijn zicht er op is dat je niks gaat oplossen door het af te dwingen. De mensen die er een probleem mee hebben willen net zo graag gehoord worden als jij. Waarom denken veel hier er meer recht op te hebben om gehoord te worden?
'Maar ze gaan er niet op de goeie manier mee om!'. Nee, ze gaan er niet op jouw manier mee om. Iedereen is de held in hun eigen verhaal.
Discriminatie gebeurd overal maar de slachtoffer rol komt vooral naar voren bij transseksuelen. 'Rol' is het verkeerde woord, want het is geen rol. Besef alleen zelfs als je je een slachtoffer voelt dat er meerdere kanten zijn allemaal met hun eigen gevoelens. Met ruzie zijn die gevoelens van beide kanten gekwetst.
@Nick Dank je voor je reactie! Ik vind het altijd leuk om je berichten te lezen ^^, en hoe je het verwoord.
Helemaal met je eens
Met de aanranding vind ik het gewoon raar dat ongewenste aanraking iets is wat bijna normaal is. Ongewenst, maar het gebeurd. Het is toch niet normaal? Oprecht niet? Maar het is wat het is. Zo wordt het zelfs op dit forum gezien als 'shit happens'. 'Je weet toch dat het gebeurd?'. Het is de norm en die is kut maar heb je maar voor lief te nemen. Om het even hard en plat te zeggen. Niet aanvallend bedoeld dus.
Zo sta ik er ook in, in onze situatie. Als je ergens niet welkom bent, dan is dat zo. Stop niet met jezelf uit te nodigen, maar zie het wel voor wat het is.
'Shit happens'.
Het heeft tijd nodig.
@Daniela Dat snap ik ook en misschien verwoord ik het helemaal naadje. Ik probeer niet eens te zeggen dat iemand iets fout doet. Iedereen doet het goed op zijn eigen manier. Ik zeg alleen wel dat onder iedereen ook die mensen vallen die moeite hebben met transseksuelen. Er is een probleem en daar moet je samen uitkomen. Zij doen dat soms verkeerd door te onzeker te reageren en defensief te worden. Sta daar dan boven en laat hun zien dat het oke is. Als je zelf net zo onzeker doet als zij zich erover voelen dan wordt hun onderliggende gedachte voor hun alleen maar bevestigd.
Noem mij slecht in mee leven, zeg dat ik slecht ben in woorden. Misschien ben ik vooral erg naive. Ik geloof oprecht dat mensen tegen transseksuelen niet tegen mij zijn om mij maar vanwege hun eigen onzekerheden. Dus daar wil ik voor open blijven staan.