Ik ben een (nieuwe) vrouw, en soms is dat kut.

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Suikerklontje

Re: Ik ben een (nieuwe) vrouw, en soms is dat kut.

Bericht door Suikerklontje »

Ik stop denk ik sowieso met hier discussieren want alles wat ik zeg wordt verdraaid naar andere hun onzekerheid. In mijn eerste bericht zeg ik al 'ik weet het ook niet'.

Ik weet niet hoe het voor ons beter wordt, maar mijn zicht er op is dat je niks gaat oplossen door het af te dwingen. De mensen die er een probleem mee hebben willen net zo graag gehoord worden als jij. Waarom denken veel hier er meer recht op te hebben om gehoord te worden?

'Maar ze gaan er niet op de goeie manier mee om!'. Nee, ze gaan er niet op jouw manier mee om. Iedereen is de held in hun eigen verhaal.

Discriminatie gebeurd overal maar de slachtoffer rol komt vooral naar voren bij transseksuelen. 'Rol' is het verkeerde woord, want het is geen rol. Besef alleen zelfs als je je een slachtoffer voelt dat er meerdere kanten zijn allemaal met hun eigen gevoelens. Met ruzie zijn die gevoelens van beide kanten gekwetst.

@Nick Dank je voor je reactie! Ik vind het altijd leuk om je berichten te lezen ^^, en hoe je het verwoord.

Helemaal met je eens :D! Mijn ouders hebben inderdaad niemand verloren. Ik probeer mij alleen in hun situatie te verplaatsen zodat ik niet alleen woede voel als zij per ongeluk 'hij' zeggen, maar dat ik dan ook zie dat zij hun zoon soms nog wel een beetje missen.

Met de aanranding vind ik het gewoon raar dat ongewenste aanraking iets is wat bijna normaal is. Ongewenst, maar het gebeurd. Het is toch niet normaal? Oprecht niet? Maar het is wat het is. Zo wordt het zelfs op dit forum gezien als 'shit happens'. 'Je weet toch dat het gebeurd?'. Het is de norm en die is kut maar heb je maar voor lief te nemen. Om het even hard en plat te zeggen. Niet aanvallend bedoeld dus.

Zo sta ik er ook in, in onze situatie. Als je ergens niet welkom bent, dan is dat zo. Stop niet met jezelf uit te nodigen, maar zie het wel voor wat het is.

'Shit happens'.

Het heeft tijd nodig.

@Daniela Dat snap ik ook en misschien verwoord ik het helemaal naadje. Ik probeer niet eens te zeggen dat iemand iets fout doet. Iedereen doet het goed op zijn eigen manier. Ik zeg alleen wel dat onder iedereen ook die mensen vallen die moeite hebben met transseksuelen. Er is een probleem en daar moet je samen uitkomen. Zij doen dat soms verkeerd door te onzeker te reageren en defensief te worden. Sta daar dan boven en laat hun zien dat het oke is. Als je zelf net zo onzeker doet als zij zich erover voelen dan wordt hun onderliggende gedachte voor hun alleen maar bevestigd.

Noem mij slecht in mee leven, zeg dat ik slecht ben in woorden. Misschien ben ik vooral erg naive. Ik geloof oprecht dat mensen tegen transseksuelen niet tegen mij zijn om mij maar vanwege hun eigen onzekerheden. Dus daar wil ik voor open blijven staan.
Anon20180501

Bericht door Anon20180501 »

Suikerklontje schreef...

Zij doen dat soms verkeerd door te onzeker te reageren en defensief te worden.
Net als zeggen dat mensen niet in een slachtofferrol moeten kruipen komt dit natuurlijk over alsof je het hebt over loosers...
Plaats loosers in een andere context en dan hoop ik dat je begrijpt wat ik bedoel.
Suikerklontje

Ik snap wat je bedoeld maar ik weet oprecht niet meer hoe anders. Ik wil dat iedereen doet wat voor hun goed voelt maar je zou toch wel gewoon je gedachtes moeten kunnen plaatsen zonder dat je die tig keer na moet lezen uit angst dat je mogelijk iemand kwetst =/.
Suikerklontje

Als iemand ergens onzeker over is dan is dat zo. Ik heb soms vraagtekens en wie weten komen die voor anderen over als aanvallen.
Anon20180311

Bericht door Anon20180311 »

Hoi suikerkontje,

Snel nog even dit, wat het verspreken betreft van o.a. je ouders (hij i.p.v. zij) : verbeterde/verwees ik hun persoonlijk gewoon naar mijn naam/roepnaam, Nick zei, Nick deed, enz,.....................na verloop, werd dat spontaan: hij, hem, enz,.........
Als je naam echt vrouwelijk klinkt/is, is het nog een stuk gemakkelijker b.v. hij Sofie, hem Sofie, enz,.......
klinkt niet juist en dat horen "ze persoonlijk zelf". Voor mijn omgeving was dat een stuk gemakkelijker/eenvoudiger destijds en ook :D voor mij natuurlijk.

Grtz NIck
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Anon20180501

Ik snap wat je bedoeld maar ik weet oprecht niet meer hoe anders. Ik wil dat iedereen doet wat voor hun goed voelt maar je zou toch wel gewoon je gedachtes moeten kunnen plaatsen zonder dat je die tig keer na moet lezen uit angst dat je mogelijk iemand kwetst =/.
Naast dat het in het karakter besloten kan liggen speelt mee dat tegenwoordig kwetsbaarheid onzekerheid en twijfelen als tekenen van zwakte worden gezien. Ik zelf zie dat juist omgekeerd, maar als men hier iets aan wil veranderen zal dat denk ik vanuit de mensen zelf moeten komen. Durven te twijfelen (aan mezelf) en fouten maken en daar achteraf om kunnen lachen, zelfspot, dingen die ik in het verleden allemaal niet kende maar nu wel, dat heeft me een heel ander mens gemaakt, completer en veel relaxter.
Anon20180501

Nu ik het terug lees lijkt het net alsof ik bedoel dat "kwetsbaarheid onzekerheid en twijfelen" in het karakter besloten kan liggen, wat natuurlijk ook zo is maar ik bedoelde in dit geval eigenlijk te zeggen dat het toekennen van deze eigenschappen aan anderen in het karakter besloten kan liggen... oops ;)
Xtina

Bericht door Xtina »

Amy schreef:
Hij zegt dat het waarschijnlijk gewoon een troll is of iemand die het voor "shock value" doet en dat ik me er niets van aan moet trekken.
Zoiezo omdat alle tegenargumenten genegeerd worden en geen fatsoenlijk bewijs geleverd wordt om het standpunt te versterken of waarde te geven.

Ik voel me al wat beter en denk dat ik zijn advies maar op ga volgen.
Helemaal mee eens!
Als je door meerdere wordt aangesproken op hoe jij je verwoordt en je weigert het te herzien,
maar je blijft jezelf herhalen dan kom je niet veel verder.
Nou kan ik mezelf ook gaan herhalen maar daar heb ik geen zin in...

Na mijn eerdere post, ontweek zij de hele topic en kreeg ik als reactie , ' ik ging al een jaar voor mijn hormonen naar de vrouwentoilet'!!
LEUK, maar je gaat verder niet in op alle andere punten die ik te melden had! TROLL-ALLERT!

Volgens mij kickt ze er gewoon op om mensen op hun teentjes te trappen en dan te kijken hoe ze reageren!
Ik zou zeggen 'close subject' en gun haar niet dat genot!

xx
i'm not a girl, not yet a woman - Britney Spears
Anon20180501

'Trollerig gedrag' misschien Xtina, maar een trol is Suikerklontje beslist niet... ;)
Emma
Beheerder
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Emma »

Amy schreef: Nou dankje maar ik zou wel fijn vinden als je me een waarschuwing geeft voor iets wat ik ook daadwerkelijk doe.
Ik zie twee forumleden die op een zeker moment elkaar zo niet meer begrijpen dat elk extra woord van welke zijde dan ook fout is. Ik had ook kunnen wachten tot een van jullie, of jullie allebei, boos het forum verlaten hadden. Of het tegenovergestelde, het hele topic dusdanig doodmodereren dat op een gegeven moment niemand meer iets durft te posten, ook in andere topics niet.

Ik heb je een verzoek gedaan: neem afstand van de discussie met suikerklontje. En dat verzoek ging net zo de andere kant op, aan suikerklontje om jou met rust te laten. Het staat je vrij om daar wel of niet iets mee te doen.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]