Nieuwe chat! Zie dit topic.

Gendereuforie

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Gebruikersavatar
Elise
Berichten: 916
Lid geworden op: 01 feb 2016, 14:01
Gender: Trans MtF

Re: Gendereuforie

Bericht door Elise »

MichelleB schreef: En ja, ik snap dat het traject voor de een makkelijker gaat dan voor de ander. Maar, het leven kan ook heel mooi zijn.
Fijn om te lezen :D

Ik heb gisteren, ondanks mijn iets sombere mood van de laatste paar dagen, ook nog even geshopt voor 2 truien. Daar kan ik toch wel weer blijer van worden :)
Gebruikersavatar
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: Gendereuforie

Bericht door Ender »

Mr.X schreef:Raar hoe binders dat effect kunnen hebben, he? Dan blijkt toch wel dat het je goed bezig bent om met het traject te starten. Als het zo goed voelt, dan zullen de volgende stappen die je gaat zetten ook fijn voelen. Ga zo door!
Ja kan eigenlijk ook niet wachten om het iedereen te vertellen xD
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Gendereuforie

Bericht door Jer158 »

@ Ender: Nice! :D Weet ook nog als de dag van gisteren hoe awesome dat voelde.

@ Michelle: Fijn dat je de lichtpuntjes kunt zien! Daar heb ik doorgaans toch wel heel veel moeite mee. In het leven, ja hoor, in het trans-zijn, absoluut nee. Misschien komt dat nog hoor. Sta nu toch nog aan het begin van mijn transitie.
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: Gendereuforie

Bericht door Ender »

Jer158 schreef:@ Ender: Nice! :D Weet ook nog als de dag van gisteren hoe awesome dat voelde.
Hey Jer,

Heb gisteren mn moeder verteld, en dat ging erg goed.. In eerste instantie wou ze gewoon dat ik happy ben. Later kwam het wel bij haar aan, maar probeerde ze dat niet te laten merken ("Ik verlies mijn dochter!" toch wel gezegd, en ik ken haar natuurlijk en zie dat ze het er wel moeilijk mee heeft). Ik heb haar gezegd dat ze alle tijd heeft om te wennen en me alles kan vragen, maar had zo'n positieve reactie niet verwacht. Punt: ze wil gewoon dat ik happy ben.
Heb jij je moeder/ouders al verteld?
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Gendereuforie

Bericht door Jer158 »

Das heel fijn, Ender, dat je moeder zo positief reageerde! Het is niet gek dat ze het er moeilijk mee heeft, en dat mag ook. Denk dat jouw reactie op haar reactie ;) voor haar ook heel fijn moet zijn!

Is je vader ook in beeld / ga je het hem ook vertellen?

Mijn ouders weten het inmiddels ook. Heb niet echt een coming-out gehad, maar ben een half jaar al bewust zijdelings aan het hinten. Een maand of twee geleden is mijn moeder daar voor het eerst op in gegaan, dus nu weten ze het ook "officieel". Reageerden gelukkig ook heel positief.
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: Gendereuforie

Bericht door Ender »

Jer158 schreef:Das heel fijn, Ender, dat je moeder zo positief reageerde! Het is niet gek dat ze het er moeilijk mee heeft, en dat mag ook. Denk dat jouw reactie op haar reactie ;) voor haar ook heel fijn moet zijn!

Is je vader ook in beeld / ga je het hem ook vertellen?

Mijn ouders weten het inmiddels ook. Heb niet echt een coming-out gehad, maar ben een half jaar al bewust zijdelings aan het hinten. Een maand of twee geleden is mijn moeder daar voor het eerst op in gegaan, dus nu weten ze het ook "officieel". Reageerden gelukkig ook heel positief.
Ja ga mn vader ook vertellen. Echter hij zit nu nog in t buitenland, dus weet nog niet precies wanneer. Komende weken komt hij weer hierheen, dus denk dat ik het dan maar doe. Is ook beter voor mn moeder, die heb ik nu in een positie gedrukt dat ze het er eigenlijk met niemand anders over kan hebben. Dus vooral voor haar, wil ik het ook aan mn vader vertellen. Maar mn moeder zei al wel dat hij het waarschijnlijk moeilijk vindt, en eerlijk gezegd heb ik niet echt een band met mn vader dus voor mij maakt het niet heel veel uit, zolang als hij me niet disowned. Als het mn moeder maar helpt.

Ik had het eerst veel mooier verwoord, maar toen deed mijn internet weer raar... blub
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Gendereuforie

Bericht door Jer158 »

Heb voor het eerst een echt (casual) overhemd gekocht. Is wat oversized, maar WHO CARES. Het past gewoon! Alle knopen kunnen dicht. :D
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Gendereuforie

Bericht door Jer158 »

Jer158 schreef:Heb voor het eerst een echt (casual) overhemd gekocht. Is wat oversized, maar WHO CARES. Het past gewoon! Alle knopen kunnen dicht. :D
En twee broeken die gewoon passen. :D Ben echt super blij nu!
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Gendereuforie

Bericht door Nate_0 »

Ik dacht net... laat ik eens mijn cupmaat op gaan meten. Gewoon, als referentiepunt, en omdat ik het idee heb dat het kruklopen van het afgelopen jaar (en daarna het sporten) toch wel het e.e.a. heeft gedaan. Ook omdat de binders van Danae echt helemaal niets voor mij doen, ze pletten zo'n beetje even goed als een small size dameshemd van de Hema... (Het idee is natuurlijk wel anders, maar qua visibiliteit als in de spiegel kijk niet.)

En ja. Ik ben van een 70C naar een 75A gegaan. Met een gewoon strak tshirt onder een ruimvallende trui is de boel al nauwelijks zichtbaar, hoewel ik het liefst wel een binder draag als ik daadwerkelijk ergens ga zitten met mensen (maar even naar de supermarkt... met een jas erover zie je niets). That's what I call progress, en ook nog zonder testo.
meerdere zakken met zaagsel
Gebruikersavatar
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Gendereuforie

Bericht door Mr.X »

Jer, goed bezig man!
Ik zat te denken over de vraag die gesteld werd aan het begin. Welk moment ben ik blij zijn om man te zijn? En daar moest ik even goed over nadenken. En toen realiseerde ik het me. Omdat ik nu net meer dan een jaar enkel en alleen als man woon, in een omgeving die mijn oude ik niet kent, is het man zijn voor mij zo'n normaal, dagelijks ding geworden dat ik er niet meer bij na denk! En dus de momenten toen ik echt bewust met man zijn bezig was, en dus heel blij was met bepaalde dingen, waren vooral aan het begin van mijn transitie. Het kopen van een binder, mannelijke geuren, mannelijk kapsel en kleding....Jaaa, dat waren echt euforische momenten. Testo was geweldig. Meer spieren en energie! De operaties ook. Zo blij dat de voorgevel, binnenboel en vagina weg is. Maar dat is nu zo'n 2 jaar geleden. En nu leef ik normaal als man. En dat voelt zo natuurlijk en normaal, dat die euforische momenten er niet meer zijn. Misschien komt er wel zo'n moment wanneer ik de phalloplastiek heb gehad.

Nate, dat is nogal wat gekromen dan, of niet? Ik ben niet zo thuis in cupmaten (heb nooit zelf een bh gekocht, was niet nodig), maar A is erg klein en C wel best groot, lijkt me. Handig dat je niet altijd een binder nodig hebt.