Maar laat je hier verder links liggen op het forum... zonde van mijn tijd en energie...
En je onderschrift zegt al genoeg over jouw denkwijze...
En hoe je gister reageerde op de chat zegt voor mij genoeg... voor mij is het prima zo
Cher schreef:Je weet echt niet waar je over praat....Elissa
Maar laat je hier verder links liggen op het forum... zonde van mijn tijd en energie...
En je onderschrift zegt al genoeg over jouw denkwijze...![]()
En hoe je gister reageerde op de chat zegt voor mij genoeg... voor mij is het prima zo
Theoretisch gezien, mijn huisarts vond mijn oestrogeen waardes veel en veel te laag MITST je die zou vergelijken met die van een cis vrouw, echter voor een transgender wist hij de juiste waardes niet.Nate_0 schreef:Ik ga er toch echt van uit dat je huisarts weet waar hij/zij het over heeft, en anders kun je dus het beste naar een endocrinoloog voor zover je die nog niet heeft.ElissaMtF schreef:Mijn huisarts zei dat het goed was maar ik vind het maar rare waarden.
Veronica schreef:Theoretisch gezien, mijn huisarts vond mijn oestrogeen waardes veel en veel te laag MITST je die zou vergelijken met die van een cis vrouw, echter voor een transgender wist hij de juiste waardes niet.Nate_0 schreef:Ik ga er toch echt van uit dat je huisarts weet waar hij/zij het over heeft, en anders kun je dus het beste naar een endocrinoloog voor zover je die nog niet heeft.ElissaMtF schreef:Mijn huisarts zei dat het goed was maar ik vind het maar rare waarden.
(echter zelfs voor een transgender zijn mijn waardes laag, maar dat laat ik even in het midden moet nog in een felle discussie met het VU want die vinden het prima terwijl dat niet zo is en ik zelfs sinds de daling verschillende klachten heb)
Niet dat elke arts zo is, maar wel iets om rekening mee te houden dat niet iedere (huis)arts weet wat hij zij doet.
Met jouw waardes is niks mis mee, hogere waardes betekenen niet meteen dat je meer vervrouwelijkt aangezien met mijn oude waardes van ongeveer 165 pmol alles goed ging (daarnaast speelt leeftijd eerder een rol met de werking van de hormonen)ElissaMtF schreef:
Omgerekend zit ik op 262 nmol/L estradiol.
De totale testosterone was 4 ng/dl.
Mijn testosteron is laag zegt mijn gezond boerinnenverstand me. Daar was de arts het volledig mee eens. De oestrogeen vond ze mooi tot hoog. Als ondergrens voor haar cispatienten stelt ze 52 pg/ml . Ik zit op 69 pg/ml.
Geef ik je gelijk in dat het niet altijd stand houdt ons met cisvrouwen te vergelijken. Die willen hun waardes goed hebben voor hun gezondheid enkel, wij voor vervrouwelijking.
Ik heb geen overgangsklachten of dergelijke. Enkel een droge huid maar voor de rest voel ik me echt goed.
Veronica schreef:Met jouw waardes is niks mis mee, hogere waardes betekenen niet meteen dat je meer vervrouwelijkt aangezien met mijn oude waardes van ongeveer 165 pmol alles goed ging (daarnaast speelt leeftijd eerder een rol met de werking van de hormonen)ElissaMtF schreef:
Mijn testosteron is laag zegt mijn gezond boerinnenverstand me. Daar was de arts het volledig mee eens. De oestrogeen vond ze mooi tot hoog. Als ondergrens voor haar cispatienten stelt ze 52 pg/ml . Ik zit op 69 pg/ml.
Geef ik je gelijk in dat het niet altijd stand houdt ons met cisvrouwen te vergelijken. Die willen hun waardes goed hebben voor hun gezondheid enkel, wij voor vervrouwelijking.
Ik heb geen overgangsklachten of dergelijke. Enkel een droge huid maar voor de rest voel ik me echt goed.
Maar sinds dit jaar zit ik rond de 100 pmol en zelfs paar keer daaronder, sinds die daling heb ik verschillende klachten gekregen en om niet al te diep op mijn behandelaar in te gaan, die zeggen bij wijze van dat ik mijn klachten uit mijn duim zuig en het allemaal prima is.
Niet dus.
Nee, mijn behandelaar vind ze nog steeds prima.ElissaMtF schreef:
Zijn je klachten nu weer opgelost dan?
Hoi Elissa,ElissaMtF schreef:Sigy schreef:Wat is de reden dat de waarden zo vaak gecheckt worden? 'Standaard' gebeurt dat toch slechts om de drie maanden? Hormonen en de bloedwaarden daarvan zijn toch bij uitstek dingen waarvan de evolutie op middellange termijn moet beschouwd worden?
With all due respect, maar dit komt op mij over als een lichte vorm van hysterie.
Enneuh, rekening houden met het weerbericht kan ervoor zorgen dat je niet van de regen in de drop komt.
Bloedklonters in de naaste familie. Lijkt me dus serieus genoeg * sigh *
Vindt ik niet heel erg gek dat je klachten ondervind je hebt oestrogeen waarden van een vrouw in de overgang!Veronica schreef:Met jouw waardes is niks mis mee, hogere waardes betekenen niet meteen dat je meer vervrouwelijkt aangezien met mijn oude waardes van ongeveer 165 pmol alles goed ging (daarnaast speelt leeftijd eerder een rol met de werking van de hormonen)ElissaMtF schreef:
Maar sinds dit jaar zit ik rond de 100 pmol en zelfs paar keer daaronder, sinds die daling heb ik verschillende klachten gekregen en om niet al te diep op mijn behandelaar in te gaan, die zeggen bij wijze van dat ik mijn klachten uit mijn duim zuig en het allemaal prima is.
Niet dus.