Jannet V schreef:Wat ik heb begrepen van mijn behandelend arts is dat alles tot en met de laatste controle, een half jaar na de operatie, inbegrepen is. Als er daarna nog iets fout zou gaan wordt alleen het verwijderen van het implantaat vergoed door de zorgkostenverzekering.
Dus een half jaar garantie maar?

Ofwel het risico dat ik na enkele duizenden euro's alsnog met niks zit + uitgerekt vel als het mis zou gaan
Ik las elders dat er ook wel eens 1 jaar garantie kan zijn. Maar dat is dan alsnog vrij kort voor zoiets, vind ik
Alice schreef:Garanties, de meeste privéklinieken geven een soort van garantie. De een uitgebreider dan de ander.
Wat ik vernam kom je in het algemeen dit tegen voor een hersteloperatie,
1 de chirurg opereert je kosteloos, nieuwe protheses, kliniek/ziekenhuis operatiekamer kosten zijn voor jouw rekening.
2 de chirurg opereert je kosteloos en je krijgt nieuwe protheses, de kliniek/ziekenhuis operatiekamer kosten zijn voor jou.
3 alles wordt vergoed.
In de praktijk kom je er pas achter welke regeling ze hebben als er iets mis gegaan is.
Lees borstenforum eens goed door dan weet je wat meer wat je verwachten kunt.
https://www.borstenforum.com/
Die garantie is dan wel iets om van te voren na te vragen, vind ik

Het is een probleem als ik relatief korte tijd later geconfronteerd wordt met nog eens hoge kosten

Op dat forum zijn toch wel aardig wat verhalen van dat het mis gaat/complicaties optreden

Ik word er wel een beetje bang van
-----
Los hiervan... de implantaten zouden volgens dat forum rond de 10 jaar vaak vervangen moeten worden

Terwijl sommige websites v/d klinieken juist aangeven dat de hedendaagse implantaten zo goed zijn dat ze in principe een leven lang mee kunnen
Als ik de prijslijsten bekijk zie ik dat een implantaatwissel meestal ook duurder is dan de eerste keer vergroten. Als ze maar 10 jaar meegaan zou dat dus betekenen dat als je een laag inkomen hebt je in principe de rest van je leven altijd aan het sparen bent voor borsten, en als het een keer niet gaat je eindigt met uitgerekt vel omdat alleen het verwijderen wordt vergoed
Ik vind het nogal wat. Aan de ene kant wil ik het echt heel graag. Maar er zitten ook zoveel haken en ogen aan