Make-up voor man naar vrouw

Make-up, kleding, en zo voort
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8029
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Make-up voor man naar vrouw

Bericht door Emma »

Nou, ik ook dan maar. Ik maak me er doordeweeks wat makkelijk van af omdat ik op mijn werk niet meteen de vrouwelijkste van het stel wil zijn. Ach ja, mannenomgeving, en de andere dames houden zich ook behoorlijk in.
En ja, ik ben fan van MAC.

Dagelijkse basis:
Dagcreme: Biotherm Blue therapy serum en Blue therapy dagcreme normale huid

Basis extra:
MAC studio sculpt foundation (laat je goed adviseren over de tint en ondertoon, en hou rekening met het feit dat je huid 's winters lichter is dan 's zomers)
MAC Mineralize concealer (over de foundation heen, niet eronder)
MAC Prep+Prime highlighter voor neusbrug, rond ogen, lippen

Ogen:
Meestal alleen een eyeliner met mascara. Wat harder aangezet doet het wonderwel goed.
Onder het oog: MAC Technakohl
Op het ooglid: Lancôme artliner (vloeibaar)
Mascara: Lancôme Hypnôse Drama WP. Het gebogen borsteltje vind ik minder maar het is verder zulk goed spul...
Ogen extra:
Geen eyeliner op ooglid maar een basis van MAC Paint Pot met daar overheen twee of drie bij elkaar passende kleuren oogschaduw.

Wenkbrauwen: van al het blonde haar dat ik had toen ik klein was zijn alleen mijn wenkbrauwen nog blond. Het liefst laat ik ze verven, kost een tientje en gaat een week of 3 mee.

Gezicht: ik gebruik weinig blush, heb het voor het geval dat. Ook van MAC. Poeder, MAC.

Lippen: MAC lip pencil, diverse merken lipstick, o.a. Clinique en MAC.

Nagels: als je iets niet van MAC moet hebben is het de nagellak. Meestal KOH, anti aging base coat, twee lagen kleur en eeen laag KOH super shine top coat. Na 6 dagen haal ik het er af omdat dat beter voor je nagels is, maar over het algemeen is het dan, op een paar kleine beschadigingen na, nog heel erg toonbaar. Ik ben nogal ongeduldig dus liever eens in de week goed dan een paar keer per week rommelig.

De meeste spullen van MAC heb ik overigens aangeschaft na bezoek van een workshop of individuele sessie. Erg leerzaam, en de kosten van workshop of sessie zijn na afloop om te zetten in producten. Bovendien kijken ze nergens van op. En Demi van MAC Bijenkorf Amsterdam heeft me onbedoeld net het laatste zetje gegeven om toch maar eens vrouw en paard te noemen, naar het VUmc te gaan en echt uit de kast te komen. :wship:
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Silvia
Berichten: 584
Lid geworden op: 01 sep 2013, 14:16
Gender: Vrouw
Locatie: Zoetermeer

Re: Make-up voor man naar vrouw

Bericht door Silvia »

ik zit nog veel te oefenen met make-up .
vooral de eyeliner.
het is best eng om iets vlak bij me oog een lijntje te trekken!
had vloeibaar eyeliner gebruikt alleen het woord een troep boven me ooglid !

dus een potlood is dus een goede optie .

maar hebben jullie tips voor me voor hoe je het mooiste eyeliner op je ooglid kan tekenen ?


xoxo silvia
Everyone is Perfect in their Own Way


Afbeelding
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Make-up voor man naar vrouw

Bericht door Veronica »

Daarom gebruik ik nog heen eyeliner :D

Ik heb daartegen vaak gedoe met mascara, maar daar hebben we wattenstaafjes voor ;)
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8029
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Make-up voor man naar vrouw

Bericht door Emma »

Oefenen oefenen :-)

Veel tips vind je op bijvoorbeeld http://www.youtube.com/user/MissLipglosss" target="_blank

Bij alles wat je doet: gebruik de hand waar je het handigst mee bent, wissel niet tenzij je echt links en rechtshandig tegelijk bent. Wees niet bang om fouten te maken of uit te schieten. Hou wattenstaafjes bij de hand om foutjes mee te corrigeren.

Het onderste ooglid doe je met een potlood. Je kunt de eyeliner aan de voorkant aanbrengen waar de haartjes zitten of op de waterlijn (het randje bovenop). Je onderste ooglid is redelijk strak, als je je ooglid iets naar beneden trekt, gewoon met je vinger op het stuk waar je wallen wel eens zitten ;) kun je bijna niet fout. Probeer niet in een keer een dikke lijn te zetten, maar gebruik korte lichte haaltjes. Als je eyeliner op je waterlijn zet, *moet* je je ooglid naar beneden trekken anders teken je een streep op je oog. Bij mijn weten is dat nog niet in de mode.

Met een potlood op je bovenste ooglid is wat lastiger omdat daar meer ruimte op zit. Je kunt dat ooglid een beetje opzij strak trekken. Als je je hoofd wat naar achteren houdt of naar beneden in een spiegel kijkt gaat het makkelijker.
Vloeibare eyeliner werkt voor mij beter, maar geeft in het begin nog wel eens een knoeiboel. Vergeet bij het oefenen de wattenstaafjes dus niet! Maak voor de grote vergissingen gebruik van een wattenstaafje met make-up remover, maar maak stukjes die je daarmee hebt gecorrigeerd wel droog met een droog wattenstaafje anders loopt de boel gegarandeerd uit.
Lijntjes teken je zo dicht mogelijk tegen je wimpers aan, door het dunne kwastje zo schuin/plat mogelijk langs je ooglid te bewegen. Dus niet alsof je met een viltstift aan het tekenen bent.
Probeer het verder niet te breed te doen. Als je wat geoefend bent lukt het vaak in een paar bewegingen, en anders doe je het ook hier door te schetsen. Hobbeltjes kun je met het wattenstaafje wegwerken. Geef de vloeibare eyeliner ook de kans om te drogen, blijf dus even naar beneden kijken. Anders heb je best wel snel de lijn niet op je ooglid maar op je arcadeboog zitten :-)
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
LauraB
Berichten: 722
Lid geworden op: 22 feb 2013, 16:58
Gender: Vrouw

Re: Make-up voor man naar vrouw

Bericht door LauraB »

Daarom heb ik mijn eye liner dus permanent laten zetten.. Over een week heb ik de eerste nabehandeling.

Ik ben zowel links- als rechtshandig, maar omdat ik echt niet kan zien wat ik doe, moet het op gevoel. Gaat best maar het is super moeilijk om én links en recht even veel te doen én een strak lijntje te houden.

Nagels: verzorging met nagel boter, hardlotion en een setje van 3 polijst vijltjes. Nagellak eigenlijk altijd transparant. Met kleur knoei ik te veel omdat ik niet kan zien waar exact het uiteinde van het kwastje is.
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8029
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Make-up voor man naar vrouw

Bericht door Emma »

Nagels kun je, als het een keer netjes moet, ook gewoon laten doen. Alleen lakken kost je rond de €7,50, soms iets meer, soms iets minder. Met manicure erbij komt het ergens rond de €20-25 denk ik. Niet voor elke week maar wel heel lekker. En je moet verplicht stil blijven zitten dus een groter kans op een goed resultaat zonder beschadigingen :)
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Silvia
Berichten: 584
Lid geworden op: 01 sep 2013, 14:16
Gender: Vrouw
Locatie: Zoetermeer

Re: Make-up voor man naar vrouw

Bericht door Silvia »

ga vanavond weer oefenen met de eyeliner .

ik gebruik nou doorzichtige nagel lak voor me vingers .
en knal pink op me tenen , om te oefenen :D
meestal ga de nagellak op me teen zitten ipv me nagel !

moet nog veel leren ! 8-)
Everyone is Perfect in their Own Way


Afbeelding
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Make-up voor man naar vrouw

Bericht door Veronica »

Bij mij is het vaak zo dat na de middag mijn mascara grotendeels "verdwenen" is, erg irritant.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Silvia
Berichten: 584
Lid geworden op: 01 sep 2013, 14:16
Gender: Vrouw
Locatie: Zoetermeer

Re: Make-up voor man naar vrouw

Bericht door Silvia »

Veronica schreef:Bij mij is het vaak zo dat na de middag mijn mascara grotendeels "verdwenen" is, erg irritant.

ik heb de pech dat ik met me handen /vingers op me gezicht kom , of bij me ogen zo dat me make-up strepen over me hoofd gaat. :cry:
Everyone is Perfect in their Own Way


Afbeelding
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8029
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Make-up voor man naar vrouw

Bericht door Emma »

Silvia_P schreef:ga vanavond weer oefenen met de eyeliner .
Doe je best! Na 9 maanden oefenenen ben ik er ook nog niet hoor ;-)
Silvia_P schreef:ik gebruik nou doorzichtige nagel lak voor me vingers .
en knal pink op me tenen , om te oefenen :D
meestal ga de nagellak op me teen zitten ipv me nagel !

moet nog veel leren ! 8-)
Je vingernagels zijn wat groter, dat oefent makkelijker...

Maak je nagelriemen soepel met een creme of olie voor je nagelriemen en duw ze voorzichtig terug. Zorg er daarna voor dat ze schoon zijn, doe dat met een wattenschijfje met wat remover zonder aceton erop.
Je begint met een base coat, die zorgt er voor dat de lak beter blijft zitten en dat de kleur niet in je nagels trekt. Hou langs je nagelriemen 0,5 tot 1 mm ruimte over. Het makkelijkst is een druppeltje lak te nemen en dat in het midden van je nagel in de buurt van je nagelriem te zetten. Lak daarvandaan naar de top van je nagel. Als je die middelste strepen hebt kun je de beide zijkanten afmaken.
Als de kleur niet meteen dekt, geen punt. Gewoon de tijd nemen. Beter twee dunne lagen die goed drogen dan één dikke die urenlang zacht blijft. Hou er rekening mee dat je sowieso minstens een uur niets kunt doen omdat de lak nog te kwetsbaar is.
Als laatste gebruik je een transparante topcoat. Deze beschermt de kleurlaag en er zit soms ook een soort sneldroger in die er voor zorgt dat de lagen eronder sneller hard worden.

Ook hierover kun je een boel op Youtube vinden, maar wat ook enorm helpt is om het gewoon een keer door een pro te laten doen en de kunst af te kijken.

Of we organiseren eens een paar workshops :-)
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]