Wat is Castlefest? Om het heel simpel te zeggen, een muziekfestival met een fantasy en middeleeuws thema. Zo wordt het misschien niet altijd omschreven, maar daar komt het wel op neer. Het wordt jaarlijks in het eerste weekend van augustus gehouden op het landgoed van de Keukenhof in Lisse. Zo onderhand is het dusdanig groot dat ze sinds vorig jaar meer terrein afhuren en sinds twee jaar huren ze het parkeerterrein aan de overkant af als festivalcamping.
Gelukkig voelt het niet zo groot en is het gewoon een gezellig en sfeervol evenement met muziek, stands (met vanalles), veel soorten eten (in 'thema', eten en drinken van aardewerken borden en bekers) en dergelijk.
Zelfs de mensen die er niks te zoeken hebben vinden het doorgaans erg leuk om een dagje te komen (zoals mijn ouders) om de sfeer te proeven en mensen te kijken.
Zelf loop ik er alle dagen rond inclusief camping, dus van donderdagochtend tot maandagochtend telt het als mijn vakantie dit jaar. Mochten er meer mensen gaan kunnen we eventueel een tijd en plaats afspreken om en glas mede te halen samen. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik een ramp ben met tijden en vaak een uur na het meetpunt erachter kom hoe laat het is...
That being said.. dus:
Castlefest
Datum: 2,3,4 augustus (vr t/m zo)
Entree: Dagkaart €19,-
Website voor meer info: http://www.castlefest.com" target="_blank
Ik ben een ramp in dit evenement uitleggen, dus mochten er vragen zijn, dan hoor ik het wel.. xD
EDIT:
Oh en voor enige sfeerimpressie hier de compilatie van afgelopen jaar.