Met die laatste (2e) groep identificeer ik mijzelf.
Maar ik merk om mij heen dat ik met meer transvrouwen kennis heb mogen maken, die juist wél op mannen (zijn gaan) vallen.
In mijn pubertijd dacht ik dan maar gay te zijn, maar kwam er snel achter dat dit niet zo was. Wel wordt ik al mijn hele leven, vaak als gay gezien door anderen.
Hierbij vraag ik mij dus af, wie hier op het forum kunnen zich voelen in het als transvrouw vallen op vrouwen nadat jij op latere leeftijd realiseerde, ik ben trans én een relatieve 'normale' jeugd hebben beleefd?
Aan mijzelf merk ik ook dat mijn leven tot nu toe, er voor gezorgd heeft dat ik hier nu achter ben gekomen.
Ik zie en ervaar dit als iets positiefs. Ik zie mijn eerste roepnaam ook niet als fout/verboden of 'dood'. Het is onderdeel van mij(n) zijn en ben ik nog steeds diezelfde persoon, maar voel mij vrijer in mijn doen en laten om nu uiterlijk ook vrouw te zijn wat ik dus van kleins af aan al in mij heb. Mijn verleden heeft mij gevormd, ben daar trots om!
Wel merk ik, dat ik dus nu niet iets afsluit, maar meer een doorstart maak, naar helemaal mijzelf kunnen en ook mogen zijn!

Herken jij jezelf hierin, dan hoor ik dit graag en hoe jij er in staat en dit beleefd.

Gr. Geke