Top Surgery Gender Clinic of Van Loenen

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Robinssaus
Berichten: 26
Lid geworden op: 23 apr 2022, 09:15
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: die/deze

Top Surgery Gender Clinic of Van Loenen

Bericht door Robinssaus »

Dag allen!

Ik mag binnenkort de keuze maken door wie ik geopereerd wil worden, dr Van Loenen of dr Bouman. Nu heb ik horen zeggen dat beiden goede resultaten hebben, dus kiezen kan ik niet echt. Online kan ik ook niet veel resultaten vinden helaas.
Iemand misschien ervaringen over het maken van de juiste keuze, of hoe de operatie is verlopen en het resultaat? Ik weet ook dat er Facebook-groepen zouden moeten bestaan, maar ik kan echt niks vinden.
Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
San(ne)
Berichten: 337
Lid geworden op: 24 jun 2021, 12:17
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Die/diens
Locatie: Utrecht

Re: Top Surgery Gender Clinic of Van Loenen

Bericht door San(ne) »

Ha, ik wilde eerst ook voor gender clinic gaan, omdat het dichtbij is, ik snel terecht kon en geen restitutiepolis nodig zou hebben.

Bij gender clinic doen Smit, Bouman en Middelkoop borstoperaties. Van de eerste 2 kun je resultaten op Reddit vinden. Josh heeft in een ander topic enkele links geplaatst (wel nodig om een account op Reddit aan te maken, mocht je die nog niet hebben): viewtopic.php?t=8780

Persoonlijk vind ik de vorm van Van Loenen mooier en heb er dus voor gekozen om bij haar onder het mes te gaan. Wel pas volgend jaar, zodat ik mijn verzekering kan aanpassen en niet zelf een groot deel moet betalen.
happyboy
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 apr 2022, 16:08
Gender: Man
Voornaamwoorden: Hij/hem

Re: Top Surgery Gender Clinic of Van Loenen

Bericht door happyboy »

Hey hoi,

Ik ben 9 mei bij gender clince geopereerd door meneer bouwman. Ben zeer tevreden en de lijnen zijn ook erg mooi.

Zelf zat ik ook te twijfel voor kieze voor gender clince of van loenen. Maar eerlijk? Ik heb echt geen spijt van mij keuze.

Blij dat ik naar gender clince was gegaan en je word er echt heel vriendelijk geholpen. Fijne ervaring aan!
schizo
Berichten: 52
Lid geworden op: 06 sep 2013, 22:15
Gender: Trans FtM

Re: Top Surgery Gender Clinic of Van Loenen

Bericht door schizo »

Ik ben erg tevreden over van Loenen!
Pan-Tastique
Berichten: 73
Lid geworden op: 07 mar 2017, 14:45
Gender: Trans FtM

Re: Top Surgery Gender Clinic of Van Loenen

Bericht door Pan-Tastique »

Gender clinic is voor mij geen optie omdat mijn genderteam daar niet is aangesloten, dus ik ga 21 november bij van Loenen geopereerd worden. :) Je krijgt van haar een document met resultaten en die zien er goed uit, ondanks dat ik geen voorbeelden van mannen met mijn gewicht zie.(ik heb een BMI van 28 met veel vet op de buik, heupen & borsten, en alle mannen in de voorbeelden hadden smalle heupen en platte buiken haha)

Ik denk dat het wel goed komt. :D
Gebruikersavatar
San(ne)
Berichten: 337
Lid geworden op: 24 jun 2021, 12:17
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Die/diens
Locatie: Utrecht

Re: Top Surgery Gender Clinic of Van Loenen

Bericht door San(ne) »

Pan-Tastique schreef: 14 sep 2022, 10:07 Gender clinic is voor mij geen optie omdat mijn genderteam daar niet is aangesloten, dus ik ga 21 november bij van Loenen geopereerd worden. :) Je krijgt van haar een document met resultaten en die zien er goed uit, ondanks dat ik geen voorbeelden van mannen met mijn gewicht zie.(ik heb een BMI van 28 met veel vet op de buik, heupen & borsten, en alle mannen in de voorbeelden hadden smalle heupen en platte buiken haha)

Ik denk dat het wel goed komt. :D
Ik heb wel een beetje gegniffeld om dat document van Van Loenen. Allemaal taalfouten en de lay-out van het niveautje schoolwerkstuk 🤭
Pan-Tastique
Berichten: 73
Lid geworden op: 07 mar 2017, 14:45
Gender: Trans FtM

Re: Top Surgery Gender Clinic of Van Loenen

Bericht door Pan-Tastique »

Ach, zolang het zijn doel maar bereikt, toch? :") "taalvouten" zaten zelfs in het werk van mijn HBO-docenten, om ons vervolgens voor iedere 2 foutjes een punt aftrek te geven. Oh the irony.
gerstepap
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 jun 2022, 23:01
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: Hij hem

Re: Top Surgery Gender Clinic of Van Loenen

Bericht door gerstepap »

Ik ben 1.5 jaar geleden door Bouman in de gender clinic geopereerd. Ik was eigenlijk vergeten research te doen voordat ik geopereerd werd 😅 het VUmc stuurde mij een bericht dat ik binnen een paar maanden daar geopereerd kon worden daar en ik vond dat wel prima.

Achteraf ben ik erg blij hoor, ik vind hem een prima vent. Ik vond hem sympathiek overkomen. Ik moest fotos sturen om te zien voor welke techniek ik in aanmerking kwam, zelf had ik de voorkeur voor keyhole/peri omdat ik door remmers nooit ver door de puberteit was gegaan. Dr bouman zelf twijfelde (op de fotos leek mn borstkas best groot) dus ik kreeg een fysieke afspraak voorafgaand aan de operatie. (Corona toen, dus weet niet hoe dat nu gaat) toen zei hij al snel dat ik wel voor peri in aanmerking kwam

Ik ga heel eerlijk zijn: toen ik voor het eerst mn resultaat zag was dat best "underwhelming" ik was niet echt euforisch zoals andere jongens dat beschreven. T was meer gewoon "hehe, eindelijk, ben ik daar ook weer vanaf"

Mijn resultaat is best netjes vind ik zelf. De littekens zijn nog wel soort van dik en een beetje kronkelig maar dat trekt langzaam steeds meer weg. Als ik andere mensen mag geloven valt het helemaal niet op. Dat kronkelige+dikke is wss mijn eigen schuld omdat ik uit ongeduld de (zelf-oplosbare) hechtingen eruit getrokken heb 😅 maar zelfs dat valt niet echt op

Ik wil best fotos sturen (weetnie of dat kan via deze site of anders via insta ofzo) maar idk of dat helpt als jij zelf DI of een andere procedure krijgt

Ik denk dat het in principe niet superveel uitmaakt welke chirurg je kiest. Ze zijn beiden super ervaren. Evt kan je met allebei een consult aanvragen en dan je wensen bespreken en daarop je keuze baseren, of kijken welke de langste wachttijd zou hebben.

Iig veel succes :) laat me weten als je nog vragen ofzo hebt
Robinssaus
Berichten: 26
Lid geworden op: 23 apr 2022, 09:15
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: die/deze

Re: Top Surgery Gender Clinic of Van Loenen

Bericht door Robinssaus »

Excuses voor het niet meer reageren, persoonlijke omstandigheden enzo. De keuze is gevallen op Gender Clinic, eigenlijk vooral omdat het dichterbij is en ik daar kan overnachten ipv in een hotel.
Na de doorverwijzing ben ik binnen 1 week (!!) gebeld voor het plannen van de operatiedatum (binnen 1 maand!). Het gaat tot nu toe allemaal heel vlug en vriendelijk en daar ben ik erg blij mee.