Bij de eerste afspraak heb ik naast de voornoemde wijzigingen ook meteen verwijdering van de oude gegevens gevraagd. Ik alle systemen met beroep op de AVG/GDPR. Dit bleek net te moeilijk. Het moest een separate aanvraag zijn. Dis dezelfde tekst nogmaals gestuurd. Een paar weken later waren mijn oude gegevens overschreven met de nieuwe. Hierbij vermeld stond een voor mij in eerste instantie intrigerende tekst:
Wat insinueert dat er een gerechtelijk uitspraak bestaat of dat er een voor de hand liggende fout ambtshalve is gecorrigeerd. Niks mis mee eigenlijk.Akte
Akte: 0### Inschrijving declaratoire uitspraak, niet genoemd in artikel 24, boek 1 BW0140 Inschrijving declaratoire uitspraak, niet genoemd in artikel 24, boek 1 BW
Voor - mijn - oude gegevens op de persoonkaarten van naasten loopt het anders. De gemeente is voornemens om dit verzoek te weigeren omdat ik niet gerechtigd zou zijn om het verzoek te doen.
Formeel binnen de wetgeving inzake de BRP klopt dat. Ook is de BRP één van de uitzonderingen waardoor de AVG beperkt zeggingskracht heeft. Mijn stelling is dat er geen bestuurlijke noodzakelijk bestaat om de beperking van AVG rechten uit te oefenen; men had dan ook de wijziging op mijn persoonskaart niet kunnen doorvoeren op dezelfde gronden.
Wat is jullie kijk op de zaak?
Verder zoek ik een terzakekundige jurist die deze zaak voor mij kan doorzetten. Uiteraard niet voor niks.