Gender-blijheid

Gevoelens die je met de wereld deelt
Gebruikersavatar
Marije
Berichten: 1358
Lid geworden op: 22 okt 2021, 21:10
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: --

Re: Gender-blijheid

Bericht door Marije »

Ja, gelijk prikken.

Gefeliciteerd
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
Gebruikersavatar
Mareijn
Berichten: 160
Lid geworden op: 12 sep 2018, 12:45
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/haar

Re: Gender-blijheid

Bericht door Mareijn »

Marije schreef: 05 feb 2024, 11:09 Ik blijf steeds met deuren die ik open doe tegen mijn borsten aanstoten...
Dan word je vast ook blij als je een bescheiden applausje geeft ;)
-- It takes both rain and sunshine to create a rainbow --
Gebruikersavatar
Hal
Berichten: 499
Lid geworden op: 15 jul 2019, 18:53
Gender: Trans FtM

Re: Gender-blijheid

Bericht door Hal »

San(ne) schreef: 05 feb 2024, 19:30 Krijg net twee mails van het Maasstad ziekenhuis voor de eerste afspraken met de afdeling endocrinologie. Gepland voor 10 juli. Nog even wachten dus, maar wel spannend.

Weet iemand wat ze bij die eerste afspraak gaan doen? Al bloed prikken? Want dan moet ik mijn partner meevragen als chauffeur 😅 Al te vaak gehad dat ik na medisch gedoe bijna flauwviel.
Als ik het me goed herinner:

- (als je niet eerder bij het Maasstad bent geweest) patientenregistratie (bij de hoofdingang)
- meten, wegen, bloeddruk controleren (bij de balie van interne geneeskunde)
- kennismaken met Sonja
- kennis maken met de endocrinoloog
- met je formulieren naar het priklab (terug bij de hoofdingang) voor bloedafname
- naar huis
7-19: wl Stepwork
6-20: wl TLHC
10-20: 1e consult TLHC
11-20: T-Day
12-20: wl T-cendent
10-21: mastectomie
01-22: intake T-cendent
6-22: groen licht
Gebruikersavatar
San(ne)
Berichten: 337
Lid geworden op: 24 jun 2021, 12:17
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Die/diens
Locatie: Utrecht

Re: Gender-blijheid

Bericht door San(ne) »

Hal schreef: 06 feb 2024, 17:53
San(ne) schreef: 05 feb 2024, 19:30 Krijg net twee mails van het Maasstad ziekenhuis voor de eerste afspraken met de afdeling endocrinologie. Gepland voor 10 juli. Nog even wachten dus, maar wel spannend.

Weet iemand wat ze bij die eerste afspraak gaan doen? Al bloed prikken? Want dan moet ik mijn partner meevragen als chauffeur 😅 Al te vaak gehad dat ik na medisch gedoe bijna flauwviel.
Als ik het me goed herinner:

- (als je niet eerder bij het Maasstad bent geweest) patientenregistratie (bij de hoofdingang)
- meten, wegen, bloeddruk controleren (bij de balie van interne geneeskunde)
- kennismaken met Sonja
- kennis maken met de endocrinoloog
- met je formulieren naar het priklab (terug bij de hoofdingang) voor bloedafname
- naar huis
Dank! Goed om te weten. Aangezien het prikken aan het einde van de rit zit ga ik niet zelf terug rijden.

Al eens eerder vergeten dat ik daar soms niet tegen kan (en soms nergens last van. Raar onderbewustzijn). Toen wel zelf gereden. Vervolgens een uur of twee moeten wachten voordat ik me goed genoeg voelde om te rijden 😅
Gebruikersavatar
Dawn
Berichten: 497
Lid geworden op: 15 apr 2023, 12:49
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Noord-Holland

Re: Gender-blijheid

Bericht door Dawn »

Vandaag mooi gekleed naar mijn werk, gewoon omdat ik daar zin had. Had een afspraaak met mijn HRM adviseur, zegt ze toen ik aan kwam lopen: wat heb je mooie benen!🤩 Mijn glimlach verdween de eerste uren daarna niet van mijn gezicht.😉
Maartje-nb
Berichten: 263
Lid geworden op: 30 mei 2022, 23:28
Gender: Anders
Voornaamwoorden: Die/diens, Hen/hun

Re: Gender-blijheid

Bericht door Maartje-nb »

Hey Dawn,
Super leuk is dat hè! Heel herkenbaar.
Vroeger als jongen krijg je (tenminste ik niet) eigenlijk nooit een compliment over je lichaam of over je kleding.
En nu ik mijn vrouwelijkheid veel meer laat zien gebeurt dat wel. Laatst bij mij ook bij de ah. Een hippe jonge meid zei: “wat heb je een vette broek aan.”
Nououou joh! Ik zweefde zo wat 10 meter boven mezelf daarna hahaha. Zo leuk om van meiden complimenten te krijgen. Dan denk ik altijd: zo moet dat dus voelen als meiden onder elkaar , elkaar complimenten geven. Want dat zie ik namelijk ze continu doen. Heel leuk.
Gebruikersavatar
ElisabethT
Berichten: 47
Lid geworden op: 29 dec 2022, 09:10
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/haar

Re: Gender-blijheid

Bericht door ElisabethT »

Net een interessant telefonisch gesprek met een patiënt gehad. Vorige keer had ik een dame die me behandeld had (hele uitleg over wie hem behandeld had (dat was ikzelf)) en nu heb ik een man aan de telefoon klopt dat? Helaas is mijn stem dus niet vrouwelijk genoeg, maar kom ik toch redelijk als een vrouw over in de spreekkamer, zonder echt out te zijn....
Gebruikersavatar
Je55e
Berichten: 19
Lid geworden op: 27 feb 2024, 19:00
Gender: Genderfluid
Voornaamwoorden: Hen/hun

Re: Gender-blijheid

Bericht door Je55e »

Blijheid van dit topic 😉

En een persoonlijk genderblij moment: tijdens een online bijeenkomst (nog onder mijn oude/officiële naam) voor de allereerste keer mijn pronouns hen/hun toevoegen. Het liefst had ik mijn nieuwe naam gebruikt, maar dat durfde ik nog niet daar. Ik weet nog steeds niet precies of ik liever hen/die of hij wil gaan gebruiken, maar besloot dat ik daar maar op een manier achter kom... proberen en ervaren! Voelde me meer mezelf en stoer, dat laatste misschien ook wel omdat ik de enige was die dit deed. Echt zo fijn 😊
"Leef moedig, ploeter, faal, breek door en overwin
Luister naar het ritme, vurig dansend binnenin"
(Wende - Heb ik dat nodig)
Gebruikersavatar
DominiqueB
Berichten: 92
Lid geworden op: 22 feb 2024, 08:49
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Gender-blijheid

Bericht door DominiqueB »

Sinds ik uit de kast ben gekomen ben ik veel opener en vrolijker dan ik al die jaren daarvoor ben geweest.
En helemaal als ik me als vrouw kan en mag kleden dan kun je bijna de stroom af laten sluiten omdat ik dan echt straal.
Durf je zelf te zijn, Jezelf anders voor doen dan je bent maakt je niet gelukkig.

4 Maart 2024 start traject Zwolle.
18 Maart 2024 Start Logopedie
05 April 2024 Start Laser ontharen/elektrisch epileren
Maartje-nb
Berichten: 263
Lid geworden op: 30 mei 2022, 23:28
Gender: Anders
Voornaamwoorden: Die/diens, Hen/hun

Re: Gender-blijheid

Bericht door Maartje-nb »

Je55e schreef: 27 feb 2024, 21:41 Blijheid van dit topic 😉

En een persoonlijk genderblij moment: tijdens een online bijeenkomst (nog onder mijn oude/officiële naam) voor de allereerste keer mijn pronouns hen/hun toevoegen. Het liefst had ik mijn nieuwe naam gebruikt, maar dat durfde ik nog niet daar. Ik weet nog steeds niet precies of ik liever hen/die of hij wil gaan gebruiken, maar besloot dat ik daar maar op een manier achter kom... proberen en ervaren! Voelde me meer mezelf en stoer, dat laatste misschien ook wel omdat ik de enige was die dit deed. Echt zo fijn 😊
Oooh! Wat goed!!! Super trots op je. Voelt goed hè?
Laatst ik ook gedaan bij een afspraak. Gewoon geëxperimenteerd. Ik ben wat dubbel in pronouns . Want ik luister naar alles zeg ik altijd hahaha. Maar experimenteren is altijd leuk. Gaaf voor je.