Tips voor in het kleedhokje, trans man in de sportschool

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Josh
Berichten: 410
Lid geworden op: 13 okt 2021, 15:23
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem
Locatie: Voorburg

Re: Tips voor in het kleedhokje, trans man in de sportschool

Bericht door Josh »

xxman schreef: 20 apr 2023, 19:13
Ah zo, ik snap het. Bedankt voor het inzicht. Ik vond je foto er erg mannelijk uitzien dus vandaar mijn verwarring
Ik denk dat ik momenteel nog erg androgeen overkom op anderen, ik zie wel twijfel bij vreemden maar 9 van de 10 keer kiezen ze dan toch de 'mevrouw' ipv 'meneer'
Terwijl bij kinderen het dan weer juist andersom is die mij wel als meneer aanspreken (waarschijnlijk vanwege mijn korte kapsel), maar zodra ze dan mijn stem horen dan corrigeren zij zichzelf weer naar 'mevrouw' en dat is vervelend.

Ik hoop dat de testosteron dus de komende maanden wat beter zijn best gaan doen zodat er geen twijfel meer bestaat over mijn stem of uiterlijk en iedereen mij gewoon aanspreekt als meneer.
11-10-21 Wachtlijst VUMC
2-12-21 Wachtlijst PsyTrans
17-2-22 Intake PsyTrans
8-3-22 Start PsyTrans
22-6-22 Afronding PsyTrans
14-9-22 Endocrinoloog
27-9-22 Intake van Loenen
24-10-22 Sustanon
09-05-23 Nebido
18-09-23 Mastectomie
19-3-24 Intake hysto
8-)
Daan_3
Berichten: 142
Lid geworden op: 27 dec 2022, 21:06
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: die/hen/hij

Re: Tips voor in het kleedhokje, trans man in de sportschool

Bericht door Daan_3 »

Josh schreef: 23 apr 2023, 14:16 Ik denk dat ik momenteel nog erg androgeen overkom op anderen, ik zie wel twijfel bij vreemden maar 9 van de 10 keer kiezen ze dan toch de 'mevrouw' ipv 'meneer'
Terwijl bij kinderen het dan weer juist andersom is die mij wel als meneer aanspreken (waarschijnlijk vanwege mijn korte kapsel), maar zodra ze dan mijn stem horen dan corrigeren zij zichzelf weer naar 'mevrouw' en dat is vervelend.

Ik hoop dat de testosteron dus de komende maanden wat beter zijn best gaan doen zodat er geen twijfel meer bestaat over mijn stem of uiterlijk en iedereen mij gewoon aanspreekt als meneer.
Herkenbaar dit inderdaad. Ik ben zelf nog pre testosteron, dus zie er sowieso nog uit als een jonge jongen. Ik ga wel al langer naar de mannen wc, want bij de vrouwen krijg ik schrikreacties en word ik weggekeken, maar een kleedkamer zou ik ook wel spannend vinden.
Gebruikersavatar
Aurora_NL
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 jun 2023, 12:49
Gender: Onzeker
Locatie: Brabant

Re: Tips voor in het kleedhokje, trans man in de sportschool

Bericht door Aurora_NL »

Zo fijn om dit te lezen. Ik ben nog maar net uit de kast om het zo maar te noemen. Ik overweeg ook om naar de sportschool te gaan. Maar bij openbare wc's krijg ik al een Error. Waardoor de sportschool als een veel groter obstakel voelt.
Al jullie tips zijn enorm helpend.

Zo dankbaar, voor dit forum!
Leeuw
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 jan 2023, 18:20
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: Hij/hem

Re: Tips voor in het kleedhokje, trans man in de sportschool

Bericht door Leeuw »

Herken de struggle.

Eerder ging ik naar een sportschool met lockers buiten de kleedkamers, dan kon ik daar in ieder geval mijn spullen in doen, en als ik echt moest omkleden kon dat op de wc.(helemaal mooi als er een gehandicapten wc is)

Huidige gym heeft lockers in de kleedkamers. Toen ik vroeg naar de kleedkamers werd ik naar die van de vrouwen gewezen, dus ik ‘pass’ niet genoeg voor de heren daar blijkbaar, maar heb in het verleden ook vrouwen laten schrikken of oncomfortabel gemaakt omdat het ook schommelt tussen 50-50. Dus no way dat ik de dames gebruik.

Ik ging hierdoor ook een hele tijd niet meer, omdat ik er zo tegen op keek. Maar op een gegeven moment moest ik toch wat dus toen heb ik wat dingen geprobeerd, op rustige tijden, dit maakte het al minder eng. (Bijv. een uurtje voor sluiting op een vrijdag)
Op een gegeven moment wen je er dan ook wel weer aan en is het makkelijker om te gaan.
(En je word elke keer opnieuw herinnerd hoe weinig het anderen boeit)

Huidige strategie is meestal dat ik me thuis/op werk al omkleed en een hoodie aanheb waar ik al m’n shit in kan doen (sleutels en telefoon om om de ‘geen tas in de zaal’ regel heen te gaan.


Maar met iemand aan de balie praten om een oplossing te vinden is misschien inderdaad ook wel een beter idee dan dit onhandige gedoe.
Gebruikersavatar
Simão
Berichten: 867
Lid geworden op: 07 aug 2013, 09:26
Gender: Transgender
Locatie: Alentejo, Portugal

Re: Tips voor in het kleedhokje, trans man in de sportschool

Bericht door Simão »

Geen ervaring mee, maar ik zou zeggen, laat ze meedenken? Gooi er een mail tegenaan met je onzekerheden en zie waar ze je tegemoed kunnen komen.
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark
Willemijn
Berichten: 117
Lid geworden op: 28 apr 2023, 22:39
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: flevoland

Re: Tips voor in het kleedhokje, trans man in de sportschool

Bericht door Willemijn »

Voor mezelf heb ik me voorgenomen bij dit soort gevallen: Ik ben een vrouw met een piemel dus in principe naar de heren kleedruimte. Ik zou wel,als het mogelijk is, met de anderen overleggen of er bezwaar tegen is. Meestal zit de angst bij jezelf en intereseerd het de mannen niet zoveel.
Mij gisteren aangemeld voor een buikdans cursus, alleen voor vrouwen stond erbij. Na wat navraag en uitleg en daarna overleg bleek dat er geen enkel bezwaar was om ook tekomen buikdansen en me bij de dames om tekleden.
Toevallig vroeg gisteren ook het dochtertje,9 jaar,van kennis: Ga je naar de jongens of de meisjes wc?
Leuke vraag. Gewoon weer geantwoord:Ik ben een meisje met een piemeltje, dus ik ga naar de jongens wc.
Overleg doet meestal wonderen.