Toen en nu, de weg

Pas ik nou in een hokje of niet?
Elise
Berichten: 916
Lid geworden op: 01 feb 2016, 14:01
Gender: Trans MtF

Re: Toen en nu, de weg

Bericht door Elise »

Nikkie schreef: 22 apr 2021, 12:27
Het heeft mij tot mijn 24e gekost om mijzelf weer op te bouwen. In die periode heb ik alles weggegooid wat ik had en mentaal een grote deur met hangsloten gezet voor de vrouw in mij. Ik moest en zou haar wegwerken omdat ze mij zoveel pijn had bezorgd en ik haar daarvoor haatte. In de tussentijd had ik een nieuwe persoonlijkheid opgebouwd die aan de verwachting van anderen voldeed. Alleen voelde dit nooit goed want diep van binnen wist ik dat ik dit niet was en ik voelde mij erg ongelukkig. Maar ik bleef doorzetten en onderdrukken.
Dit is heel herkenbaar. Ik heb precies hetzelfde gedaan destijds. Ook een soort imago opgebouwd. En dat werd een steeds strakker zittend harnas. Vanaf dat ik dat doorhad was eigenlijk niks meer hetzelfde.
anna_
Berichten: 214
Lid geworden op: 15 dec 2019, 17:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Oud-Beijerland
Contacteer:

Re: Toen en nu, de weg

Bericht door anna_ »

neem je tijd en volg je hart Nikkie, JIJ weet allang wie je echt bent.
Geef jezelf en je omgeving de tijd om aan je ware ik te wennen.

Als ik het zo lees ga je stralen van ieder stapje wat je zet!
life is too short to not love myself - so i need to learn!

Hoi, ik ben Anna! (introductie)
Nikkie
Berichten: 90
Lid geworden op: 20 apr 2021, 15:47
Gender: Trans MtF

Re: Toen en nu, de weg

Bericht door Nikkie »

Elise schreef: 08 mei 2021, 18:57 Dit is heel herkenbaar. Ik heb precies hetzelfde gedaan destijds. Ook een soort imago opgebouwd. En dat werd een steeds strakker zittend harnas. Vanaf dat ik dat doorhad was eigenlijk niks meer hetzelfde.
Ja! en wat fijn dat dat 'harnas' nu af kan, ik mis het totaal niet
anna_ schreef: 31 mei 2021, 14:22 neem je tijd en volg je hart Nikkie, JIJ weet allang wie je echt bent.
Geef jezelf en je omgeving de tijd om aan je ware ik te wennen.

Als ik het zo lees ga je stralen van ieder stapje wat je zet!
Dat ga ik zeker doen Anne! ik hoop over een aantal jaren met tevredenheid terug te kunnen kijken naar dit traject en een toekomst waar ik (nu al) een gelukkig gevoel van krijg :)
Zelfs de meest ingewikkelde puzzel bestaat uit stukjes
tartangirl
Berichten: 176
Lid geworden op: 02 feb 2016, 10:52
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: zeeland

Re: Toen en nu, de weg

Bericht door tartangirl »

Zo herkenbaar voor vele neem ik aan....mijn harnas bestond uit een beroep kiezen waaraan niemand zou twijfelen aan mijn geboortegender....ik diende 8 jaar bij het korps mariniers...bij de "echte mannen"...de elite van nederland....!!!
Werd Fysiek zo afgemat dat ik geestelijk niet meer bezig was met mijn verwarde hoofdje....
het fysieke sprak me wel aan....was namelijk wel erg sportief maar de hele poeha erom heen deed me niets.....gaf me wel rust want niemand twijfelde aan mijn genderidentiteit ....
Dus een harnas kan rust geven maar op den duur word het een onhoudbare situatie....die drang naar je echte innerlijkheid is toch veel sterker.
Dus hoofd omhoog...geniet van het mooie maar soms wat ongelijke pad en omring je met liefde.....mooie dingen staan je te wachten...
Nikkie
Berichten: 90
Lid geworden op: 20 apr 2021, 15:47
Gender: Trans MtF

Re: Toen en nu, de weg

Bericht door Nikkie »

tartangirl schreef: 10 jun 2021, 06:05 Zo herkenbaar voor vele neem ik aan....mijn harnas bestond uit een beroep kiezen waaraan niemand zou twijfelen aan mijn geboortegender....ik diende 8 jaar bij het korps mariniers...bij de "echte mannen"...de elite van nederland....!!!
Werd Fysiek zo afgemat dat ik geestelijk niet meer bezig was met mijn verwarde hoofdje....
het fysieke sprak me wel aan....was namelijk wel erg sportief maar de hele poeha erom heen deed me niets.....gaf me wel rust want niemand twijfelde aan mijn genderidentiteit ....
Dus een harnas kan rust geven maar op den duur word het een onhoudbare situatie....die drang naar je echte innerlijkheid is toch veel sterker.
Dus hoofd omhoog...geniet van het mooie maar soms wat ongelijke pad en omring je met liefde.....mooie dingen staan je te wachten...
Ik vindt het echt knap dat je vanuit zo'n omgeving toch gedurfd hebt jezelf te zijn. Het lijkt mij inderdaad echt totaal het omgekeerde van die wereld. Maar dan klopt het motto dat er nog geen vrouw als marinier geweest is ook niet (al was je er zelf niet mee bezig) :D .

Anyway,
Een update,

Onderhand ben ik weer een maandje verder sinds mijn laatste toevoeging (de tijd vliegt). Mijn vrienden hebben mij onderhand in hun mobiel veranderd naar Nikkie, mijn moeder heeft mijn foto's gezien en vindt mij mooi! :D , Een nicht van mij zegt mij nog nooit zo stralend te hebben gezien en de ouders van mijn partner hebben geen afkeur voor mij waardoor mijn partner ook meer acceptatie heeft lijkt het. Al met al is het eigenlijk best positief. Natuurlijk zijn er tussendoor nog wel moeilijke momenten maar die vallen tegen het positieve weg.

Het valt mij ook op dat nu ik mijzelf meer durf te laten zien aan de buitenwereld en daarmee ook een soort van zelfacceptatie doorloop, mijn seksuele voorkeur ook veranderd. Nou ben ik altijd al bi geweest, maar op een vreemde manier. ik had een sterke voorkeur voor vrouwen maar was tegelijkertijd ook aangetrokken tot mannen. Alleen bij mannen knapte ik erg op mijzelf af. Ik kon mij geen werkende relatie met een man indenken, vond mijzelf maar vies. Maar nu ik mijzelf meer en meer uit en zie verschuift deze voorkeur een beetje naar het midden toe. en vind ik het ook niet echt vies meer. Dit is wel een interessant en ik ben benieuwd hoe dit zich ontwikkeld. Heeft iemand hier ervaring mee?

Groetjes Nikkie
Zelfs de meest ingewikkelde puzzel bestaat uit stukjes
Lise
Berichten: 629
Lid geworden op: 23 dec 2013, 00:25
Gender: Onzeker
Locatie: Utrecht

Re: Toen en nu, de weg

Bericht door Lise »

Hey Nikkie, misschien een tip... Je post dingen die mij zelf heel privé lijken met je foto op een gedeelte van het forum dat voor altijd te lezen zal zijn voor de hele buitenwereld (ook voor mensen zonder login). Als dat je niets uitmaakt, niks aan de hand natuurlijk, maar ik zeg het maar even :)
Nikkie
Berichten: 90
Lid geworden op: 20 apr 2021, 15:47
Gender: Trans MtF

Re: Toen en nu, de weg

Bericht door Nikkie »

Lise schreef: 06 jul 2021, 16:19 Hey Nikkie, misschien een tip... Je post dingen die mij zelf heel privé lijken met je foto op een gedeelte van het forum dat voor altijd te lezen zal zijn voor de hele buitenwereld (ook voor mensen zonder login). Als dat je niets uitmaakt, niks aan de hand natuurlijk, maar ik zeg het maar even
Heey Lise,

Naar mijn idee is mijn foto toch alleen zichtbaar voor mensen op dit forum

Maar bedankt voor de opmerking en tip! ik ga hier in het vervolg wat meer op letten
Zelfs de meest ingewikkelde puzzel bestaat uit stukjes
tartangirl
Berichten: 176
Lid geworden op: 02 feb 2016, 10:52
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: zeeland

Re: Toen en nu, de weg

Bericht door tartangirl »

Hoi Nikkie, top om te lezen dat je je zo goed voelt op dit moment, ik hoop dat dit een mooie nieuwe start is van je eigen leven...en dat je al die negatieve sjips achter je kan laten.
Ik lees dat je dit prachtige proces samen met een partner gaat bewandelen en ik hoop dat je je die partner deelgenoot maakt van al jou mooie ervaringen maar ook je worstelingen waar misschien toch ook mee te maken gaat krijgen.
twee zijn sterker dan 1....grtjes
jem
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 aug 2021, 15:17
Gender: Non-binair

Re: Toen en nu, de weg

Bericht door jem »

ja herken baar
Plaats reactie