Nieuwe chat! Zie dit topic.

Mijn SRS bij dr Kanhai

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Gebruikersavatar
AnneCeleste
Berichten: 336
Lid geworden op: 16 okt 2017, 12:50
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Utrecht

Re: Mijn SRS bij dr Kanhai

Bericht door AnneCeleste »

Twee maanden (bijna)! Status: zitten gaat prima behalve op een fietszadel, dan moet ik nog wat voorzichtig zijn. Plassen gaat nog steeds in standje sproei. Dilateren doe ik nu met de blauwe en groene dilatator van soul source (31,8mm en 35mm) en tis nog steeds even diep (135mm).
Ik ben weer volledig aan het werk, alleen is er op het moment werk aan het spoor dus zit ik alsnog grotendeels thuis.

In dit artikel van dr. Kanhai uit 2016 (met mooie bloederige foto's) legt hij uit wat hij nou eigenlijk doet. Deze had ik al gevonden voordat ik naar hem ging voor mijn eerste consult, maar nou heb ik vergelijkingsmateriaal.
Hij maakt dus de kleine schaamlippen met materiaal van de eikel. Deze techniek zie je niet zo vaak, en verklaart ook waarom er zo weinig onthaard hoeft te worden van hem. Hij gebruikt immers niet materiaal wat anders behaard zou zijn voor onderdelen waar normaal gesproken geen haar op zit. Slim. Ook leuk natuurlijk dat hierdoor meer gevoelig materiaal gebruikt wordt.
Daarnaast maakt hij dus een g-spot van een deel van de eikel; die plaatst hij niet al te ver binnen de ingang van de vagina. Ik heb het plekje bij mezelf inderdaad met een spiegeltje gevonden.
Maar wat mij betreft het leukste deel van het artikel: de statistieken! Hij heeft bij de eerste 50 patiënten waarbij hij deze techniek heeft toegepast bijgehouden wanneer ze erogene gevoeligheid kregen in de clitoris en g-spot. Ik heb de data voor het gemak even geplot:
Afbeelding
Op de X-as staat het aantal weken sinds de operatie, en op de Y-as de hoeveelheid gevallen die erogene gevoeligheid had in de clitoris (blauw) en g-spot (rood). Verder weet hij te melden dat uiteindelijk bij alle patiënten erogene gevoeligheid terug kwam.
In mijn geval zou ik zeggen dat ik een beetje gevoeligheid heb in mijn clit en niks in mijn g-spot, maar ik verwacht dat dit allemaal nog wel komt.


NSFW, expliciete foto's!

Benen wijd shot Het is allemaal best goed geheeld, maar ik ben nog steeds geen fan van de look. De clitoris steekt echt uit en wrijft tegen mijn onderbroek als ik beweeg (erg irritant). Ik vind ook vrij vervelend dat het allemaal zo open hangt en dat de onderkant meer een W-vorm is dan een V-vorm.

Binnenste deel Het plasgaatje is een beetje geblokkeerd door een floebeltje. Hopelijk trekt dat nog weg, want anders stopt het sproeien natuurlijk nooit vanzelf. Je kan de resten van mijn binnenste schaamlippen ook goed zien; als ik dit vergelijk met de geheelde foto in het artikel, zou ik zeggen dat er echt best een groot stuk is afgestorven.

Staand van voren Tja, hangende schaamlip natuurlijk. Heeft ook een beetje de neiging om uit mijn onderbroek te floppen.


Conclusie: ben heel blij dat ik geen pik meer heb, maar het kan beter 😅 En dat gaat natuurlijk helemaal goed komen: geduld is een schone zaak!
Gebruikersavatar
SuzanneLemm
Berichten: 163
Lid geworden op: 21 mei 2020, 12:57
Gender: Vrouw

Re: Mijn SRS bij dr Kanhai

Bericht door SuzanneLemm »

Bedankt voor je openhartige verhaal incl de foto's. Moedig dat je dat zo deelt. Zelf twijfel ik nog wat te doen ( en waar) je verhaal maakt die keuze helaas niet makkelijker
Gebruikersavatar
AnneCeleste
Berichten: 336
Lid geworden op: 16 okt 2017, 12:50
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Utrecht

Re: Mijn SRS bij dr Kanhai

Bericht door AnneCeleste »

Graag gedaan 😅, en laat je vooral niet teveel ontmoedigen door mijn verhaal. De meesten hebben echt veel minder problemen; ik ken maar één iemand anders die zo veel gezeik heeft gehad bij deze chirurg en heel veel mensen die super tevreden zijn.
Om maar een statistiek te noemen, necrose (dat er dus stukken afsterven) komt maar in 1.4% van alle vaginoplastiek operaties voor.
Gebruikersavatar
SuzanneLemm
Berichten: 163
Lid geworden op: 21 mei 2020, 12:57
Gender: Vrouw

Re: Mijn SRS bij dr Kanhai

Bericht door SuzanneLemm »

Dat is wel wat geruststellend 😊En sterkte, ironisch dat je na al je bedenkingen dit mee moest maken. Bij mij gaf genderaid.org orchi of niet opereren aan als voorkeur keuze..... Maar jij bent nu al de 2e die ik ken die op orchi is teruggekomen, met begrijpelijke redenen overigens.
anne1
Berichten: 30
Lid geworden op: 29 aug 2021, 13:01
Gender: Vrouw

Re: Mijn SRS bij dr Kanhai

Bericht door anne1 »

Hoi Anne,

Super bedankt voor het delen van je ervaring en foto's. Respect dat je zover bent gekomen. Voortschrijdend inzicht ben ik uiteindelijk tot dezelfde conclusie gekomen als jou. Ik probeer alleen nog de juiste copingstrategie te vinden, maar de door jou gedeelde foto's helpen hier enorm bij. Nogmaals dank! Dat je zo snel alweer aan het werk bent, stelt me ook gerust. Ik heb er vertrouwen in dat het goed komt met je. Had je nog iets van thuiszorg geregeld de eerste week na je operatie, of kon je alles zelf aan?

Groetjes,
Anne K
Gebruikersavatar
AnneCeleste
Berichten: 336
Lid geworden op: 16 okt 2017, 12:50
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Utrecht

Re: Mijn SRS bij dr Kanhai

Bericht door AnneCeleste »

Graag gedaan hoor!

De eerste paar dagen thuis kon ik niet echt alleen overleven, maar gelukkig was mijn vrouw er om te helpen. Na de eerste week ging het wel 🙂

Ondertussen is het trouwens als 4,5 maand sinds de operatie en ben ik ook al terug geweest bij dr. Kanhai om een correctie operatie te bespreken. Hij was het zeker eens met al mijn probleempunten - de meeste kan hij zeker verbeteren:
  • Linker lip gaat ingekort worden voor een meer symmetrische look
  • Het velletje boven de clitoris wordt meer naar beneden en binnen getrokken zodat het minder uitsteekt.
  • Het plasgaatje gaat hij groter maken en meer naar achter richten.
  • De resten van afgestorven binnenste lippen worden wat netter gemaakt en de harde stukjes verwijderd.
Aan de onderkant (met de W-vorm ipv V-vorm) kon hij niet heel veel aan doen, omdat je dan misschien de ingang blokkeert. Dat is ook niet heel erg want dat is ondertussen ook wel een beetje bijgetrokken. De vouw zit nu meer aan één kant van de W, dus het is niet echt symmetrisch maar ziet er ook niet heel vreemd uit.

In eerste instantie was de operatie gepland voor 6 januari, maar dat werd al snel naar voren geschoven omdat hij kennelijk dan op vakantie is. Hij staat nu op 2 december. De operatie duurt ongeveer 45 minuten en gaat onder lokale verdoving gebeuren (en dat vind ik nog wel een beetje eng).

Verdere dingen: ik dilateer nu elke dag met alleen de oranje dilatator (38mm diameter). Gaat prima, maar wel een beetje bloed nog elke keer. Ook ben ik het dilateren behoorlijk zat ondertussen 😮‍💨.
Qua gevoeligheid gaat het nu ook iets beter dan 2 maanden geleden; met best een hoop moeite is een zwak orgasme mogelijk. Ik kan me nog niet echt voorstellen dat het met een partner ook gaat lukken, maar misschien ooit?
Deze keer geen foto's, want het ziet er eigenlijk nog hetzelfde uit.
Gebruikersavatar
Zara
Berichten: 11
Lid geworden op: 18 jun 2020, 09:00
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Zij/haar/hen/hun
Locatie: Dordrecht

Re: Mijn SRS bij dr Kanhai

Bericht door Zara »

Hoi hoi, super interessant om dit allemaal te lezen. Voor mij nog een beetje ver van mijn bed show, ben net een maand op hrt.
Ook geruststellend dat veel van je 'klachten' nadien nog aangepast kunnen worden. Zal voor mij ook de jonge leeftijd zijn, maar ik merk zelf dat ik best veel waarde hecht nog aan het esthetische, de symmetrie enzo. Moedig dat je foto's durft te delen.

Is alles goed gegaan met de correctie? En hoe gaat het nu met je?
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge

Re: Mijn SRS bij dr Kanhai

Bericht door Marica »

Zal ik ook maar even reageren. Anne, ik hoop dat alles voor jou eindelijk goed gaat komen. Ik kan niet anders zeggen dat mijn SRS prima is verlopen, maar 10 cm diepte is wat weinig, maar het is niet anders zei hij. Dilateren is nu om de dag, dus het lijkt op werken gevoel is nu wat minder.

Ik was een week na jou aan de beurt en een dag later dan Yasmina bij wie ik op de kamer kwam. (5juli) Ik liep al snel, ook de trappen op en af. Die week thuis met plaszak is niet fijn. Ik was blij dat die katheter eruit ging. Het plassen ging nog op sproeistand, maar dat is inmiddels prima 1 straal recht naar beneden. Zitten ging ook al snel goed, zelfs fietsen was niet echt een probleem. En hoe zit het eruit? Echt een plaatje van een vagina, daar ben ik zeer tevreden over. Dr Kanhai ook.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Gebruikersavatar
AnneCeleste
Berichten: 336
Lid geworden op: 16 okt 2017, 12:50
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Utrecht

Re: Mijn SRS bij dr Kanhai

Bericht door AnneCeleste »

Zara schreef: 14 dec 2022, 13:06 Is alles goed gegaan met de correctie? En hoe gaat het nu met je?
Hoi, ik zal later nog wel een wat uitgebreidere reactie schrijven, maar het gaat goed.
Zara schreef: 14 dec 2022, 13:06 Zal voor mij ook de jonge leeftijd zijn, maar ik merk zelf dat ik best veel waarde hecht nog aan het esthetische, de symmetrie enzo.
Ja dat deed ik ook, maar dat heb ik ondertussen moeten laten gaan. Het is wat het is.
En wederom: bij de meeste mensen gaat het een stuk beter dan hoe het bij mij is gegaan. Soms heb je gewoon pech.

De correctie is nu bijna twee weken geleden gedaan en ging ok, alleen de verdoving zetten was echt verschrikkelijk. Ik dacht dat verdovingen in je bovenlip pijnlijk waren, maar toen had ik ze nog niet in mijn clit gehad 😬

Hij heeft geprobeerd het geheel wat symmetrischer te maken, en dat is het nu ook wel, maar esthetisch vind ik het er nog steeds niet uit zien. Het lijkt in de verste verte niet op een vagina van een cis vrouw. Maar, met onderbroek aan is de look wel verbeterd.
Verder heeft ie de clitorishoed opnieuw gemaakt en wat naar achter getrokken; daar kan ik nog weinig van zeggen wat die is nog wel gezwollen en steekt nog net zo ver uit als eerst 🤷‍♀️
En het plasgaatje is wat wijder gemaakt en meer naar achter gericht. Nou.. ik hoop dat ik daar ook nog enorm gezwollen ben ofzo, want ik sproei nog veel meer dan eerst. Voor de correctie werden alleen mijn benen nat bij het plassen; nu worden die nog steeds nat maar moet ik ook nog oppassen dat ik aan de voorkant niet over de wc bril heen tegen de deur aan pis. De "straal" richt nu eigenlijk recht naar voren...

Morgen heb ik weer een afspraak voor controle, dus ben benieuwd.
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge

Re: Mijn SRS bij dr Kanhai

Bericht door Marica »

. verkeerd
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)