Advies gevraagd

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Paul

Re: Advies gevraagd

Bericht door Paul »

Hey Elijah,

helaas zie ik deze post nu pas, maar ik kan dan nu niet anders zeggen dat het heel goed is gegaan zo, en dat je inderdaad heel fijne ouders hebt. Je mag trots op jezelf zijn dat je de stap genomen hebt.
Wat ik je nog mee kan geven is dit: probeer als je ouders er met je over willen praten gewoon een gesprek met hen aan te gaan. Geef wel van te voren aan dat je het zelf ook heel moeilijk vind allemaal, en dat je oprecht niet wist hoe je zoiets moeilijks moet brengen.
Laat hun rustig hun verhaal doen, luister naar hen, probeer het een en ander te verduidelijken als ze bepaalde dingen niet begrijpen, maar probeer je vooral niet te verontschuldigen, want je hebt hier niks verkeerd gedaan.

Ik wens je heel veel succes, ook bij Transvisie :)
Jannet V

Bericht door Jannet V »

Ben heel erg blij voor je dat het zo positief heeft uitgepakt. Ook al had ik er wel vertrouwen in toch weet je het nooit helemaal zeker.
Succes met het vervolg maar dat gaat allemaal lukken nu je weet dat je ouders achter je staan.

Groetjes Jannet.
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Elijah

Bericht door Elijah »

Dank jullie wel voor de reacties. :)

De gesprekken met mijn ouders gingen goed. Ik heb eerst met mijn moeder gepraat en heb haar echt heel veel verteld. Aan mijn vader alleen de 'samenvatting', maar dat is gewoon de manier waarop wij communiceren. Ze vinden allebei dat mijn geluk voorop staat en ze steunen me. Dat betekent heel veel voor me en dat heb ik ze ook duidelijk gemaakt.
Ze weten mijn gewenste naam al, maar ik heb gezegd dat ze vooral rustig aan alles moeten wennen, ook qua voornaamwoorden. Ik heb wel gevraagd of ze het meisje/meis/meid etc. achterwege willen laten en dat willen ze proberen.
Verder zeiden ze dat ik er vrij met ze over kan praten.

Bij het gesprek met Transvisie ga ik vragen van hoe ik het nu verder moet aanpakken, zeker wat betreft het vertellen aan familie, vrienden enzovoort. Ook hoe ik mij het beste kan aanmelden bij een genderteam. Ik ben ieder geval al een ton lichter. En als ik aan het eind van de week een binder kan bestellen valt er nog een last van mijn schouders. Dus als jullie iemand door de stad zien zweven van geluk, dan ben ik het!

Nog een, in mijn ogen, mooie quote van mijn moeder (na het horen van mijn verhaal): 'Maar dan moet je toekomstige vriend wel homo zijn.' :P
Jake

Bericht door Jake »

Geweldig Elijah! :D
Leuke reactie van je moeder "Maar dan moet je toekomstige vriend wel homo zijn." xD Geweldige moeder zo te horen.
Ilse

Bericht door Ilse »

hoi elijah,

hartstikke mooi voor je dat dit in ieder geval al positief heeft uitgepakt voor jou.
het zal zeker een hele grote opluchting voor je zijn dat je weet dat je ouders achter je staan :D
Elijah schreef: Ik ben ieder geval al een ton lichter.
let je wel op dat je er geen ander gewichtsprobleem bij krijgt ;)

groetjes mieke
Groetjes,
Ilse
mick1984

Bericht door mick1984 »

top die reactie
Ted

Bericht door Ted »

Even niet op het forum geweest. Geweldig dat het zo goed voor je verlopen is!
En een ton lichter is best een fijn gevoel he?!
;)
Elijah

Bericht door Elijah »

Jake, mijn moeder is inderdaad geweldig. En Mieke, dat gewichtsprobleem zal wel meevallen, ik heb nog genoeg gewicht op mijn schouders, maar bedankt voor je zorgen. ;)
Mick, ik ben er ook heel blij mee en had het echt niet verwacht.
Ted schreef:En een ton lichter is best een fijn gevoel he?!
;)
Een heel fijn gevoel! :)

Even een vraag: ik ga een binder bestellen ( :D ) , maar twijfel een beetje over de maat. Mijn borstomtrek is ongeveer 85 cm, dat is 33.5 inch. Nu is het zo dat met deze binder Small van 31-33 gaat en Medium van 34-36. Ik wil zeker niet dat hij te groot is, want hij moet wel goed binden natuurlijk, maar ik wil ook geen medische problemen omdat hij te strak is. Het gaat om deze: http://www.amazon.co.uk/Underworks-Extr ... 64&sr=1-10" target="_blank Iemand advies? Bij voorbaat dank.

O ja, het gesprek bij Transvisie ging heel goed. Een heel fijn gesprek. Ik heb weer een nieuwe afspraak gemaakt en ze hebben gezegd dat ze me goed kunnen ondersteunen. Vanochtend heb ik gebeld naar het VU om me aan te melden. Daar word ik nog over teruggebeld. Het voelt goed dat ik nu echt stappen onderneem. :)
Jake

Bericht door Jake »

Ik zou voor de kleinste gaan. Meestal rekken ze na verloop van tijd wat uit. Het risico valt dan volgens mij echt mee. Ikzelf zat ook precies tussen 2 maten in en heb ook de kleinste gekozen, totaal geen problemen gehad. Er zijn mensen die 2 maten kleiner nemen dan wordt aangeraden of die 2/3 binders tegelijk dragen, dat is natuurlijk een ander verhaal, dan vraag je om medische problemen.
Elijah

Bericht door Elijah »

Dank je wel voor je advies, Jake. :) Ik heb de Small besteld.