Je komt je GD vooral tegen in contact met andere mensen, het zijn anderen die er een probleem van - kunnen - maken
Betrap mezelf er steeds op dat ik veel bezig ben met hoe ik over kom, ipv gewoon mij te zijn, elke keer naar buiten lijkt een gevecht, wordt minder dat wel,maar toch
Het is lastig gewoon jezelf te zijn, te blijven vanuit jou, want in contact wordt je acuut geconfronteerd met je situatie
Fantaseer wel eens dat dat hele stuk wegvalt, je geen blikken krijg of reacties, hoe veel makkelijker zou dat zijn,dat je gewoon bent zoals je bent en niemand daar vraagtekens bij zet, in reactie, en dat zou voor iedereen moeten gelden, blank ,zwart gehandicapt etc,dat men je gewoon met rust laat
(als kind maakte ik al plannen om een eigen land te creeeren waar iedereen kan zijn wie zhij is, gelijkgestemden,fantasie, willen ontvluchten
Zit er nie zo 1 2 3 in, zo zit de mens niet in elkaar, alles wat afwijkt van een bepaalde norm trekt aandacht, alleen, nogmaals,waar is het respect mensen gewoon met rust te laten en te nemen zoals ze zijn, dat zou veel angst wegnemen, nu moet je zelf zien te dealen met die terugkerende angsten en onzekerheden, kan, zit niks anders op, maar zou niet moeten hoeven
Idd, zelfacceptatie,maar dat neemt het vaak lastige contact met de buitenwereld niet weg
Fay