Eenzaamheid

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Fay

Re: Eenzaamheid

Bericht door Fay »

Vond de uitspraak - weet even niet waarvandaan - anderengender ipv transgender wel treffend

Je komt je GD vooral tegen in contact met andere mensen, het zijn anderen die er een probleem van - kunnen - maken

Betrap mezelf er steeds op dat ik veel bezig ben met hoe ik over kom, ipv gewoon mij te zijn, elke keer naar buiten lijkt een gevecht, wordt minder dat wel,maar toch

Het is lastig gewoon jezelf te zijn, te blijven vanuit jou, want in contact wordt je acuut geconfronteerd met je situatie

Fantaseer wel eens dat dat hele stuk wegvalt, je geen blikken krijg of reacties, hoe veel makkelijker zou dat zijn,dat je gewoon bent zoals je bent en niemand daar vraagtekens bij zet, in reactie, en dat zou voor iedereen moeten gelden, blank ,zwart gehandicapt etc,dat men je gewoon met rust laat

(als kind maakte ik al plannen om een eigen land te creeeren waar iedereen kan zijn wie zhij is, gelijkgestemden,fantasie, willen ontvluchten
:)

Zit er nie zo 1 2 3 in, zo zit de mens niet in elkaar, alles wat afwijkt van een bepaalde norm trekt aandacht, alleen, nogmaals,waar is het respect mensen gewoon met rust te laten en te nemen zoals ze zijn, dat zou veel angst wegnemen, nu moet je zelf zien te dealen met die terugkerende angsten en onzekerheden, kan, zit niks anders op, maar zou niet moeten hoeven

Idd, zelfacceptatie,maar dat neemt het vaak lastige contact met de buitenwereld niet weg

Fay
YS62

Bericht door YS62 »

Fay schreef:
Je kan je enorm eenzaam voelen als je niet jezelf bent,

Fay
Eenzaamheid treft meer mensen die wel zichzelf zijn dan vice versa.

Ter verduidelijking van wat eenzaamheid precies is.

http://www.youtube.com/watch?v=cLW-LUcjI7o" target="_blank
http://www.jeannetterijks.nl" target="_blank
Fay

Bericht door Fay »

Ik weet wat eenzaamheid, als je ok bent met jezelf, lekker in je vel zit, is eenzaamheid niet direct een probleem, mensen die eenzaam zijn kampen vaak met juist die problemen, zichzelf kwijt zijn, niet meer in staat diegene te zijn die ze diep van binnen zijn, nl zichzelf,allerlei oorzaken en omstandigheden

Daarom zeg ik dat de kern van eenzaamheid is dat je niet meer jezelf kunt zijn, mocht je wel 100 % ok zijn met jezelf dan vervalt automatisch die eenzaamheid

Fay
Jacky

Bericht door Jacky »

[quote="Fay"]Vond de uitspraak - weet even niet waarvandaan - anderengender ipv transgender wel treffend

Je komt je GD vooral tegen in contact met andere mensen, het zijn anderen die er een probleem van - kunnen - maken

Betrap mezelf er steeds op dat ik veel bezig ben met hoe ik over kom, ipv gewoon mij te zijn, elke keer naar buiten lijkt een gevecht, wordt minder dat wel,maar toch

Het is lastig gewoon jezelf te zijn, te blijven vanuit jou, want in contact wordt je acuut geconfronteerd met je situatie

Fantaseer wel eens dat dat hele stuk wegvalt, je geen blikken krijg of reacties, hoe veel makkelijker zou dat zijn,dat je gewoon bent zoals je bent en niemand daar vraagtekens bij zet, in reactie, en dat zou voor iedereen moeten gelden, blank ,zwart gehandicapt etc,dat men je gewoon met rust laat

(als kind maakte ik al plannen om een eigen land te creeeren waar iedereen kan zijn wie zhij is, gelijkgestemden,fantasie, willen ontvluchten
:)

Wat je zegt hier Fay...'een eigen land creëren, waarin iedereen...' raakt wel de kern...een soort droom die te mooi is...
Mensen hebben een enorme behoefte om ergens bij te horen, bij de mannen, of de vrouwen, de hetero's, de homo's, de culture achtergrond, de religie....vul maar in.
Volgens mij de oorzaak van al dat in/of uitsluiten "ik ben dit of dat en jij hoort niet, of wel bij mijn klup".
Het zou mijn wereld ook zijn, een wereld waarin er geen enkel onderscheid wordt gemaakt tussen mensen.
Maar je zou dan filosofisch kunnen opwerpen dat 'onderscheid er juist voor zorgt dat de een opvalt ten opzichte van de ander'...of 'dat het talent van de een boven komt drijven door het gebrek eraan van anderen'....
Ik blijf maar uitkomen op energie in mezelf steken i.p.v. in anderen...
Egoïstisch? tja..., iedereen heeft een eigen agenda nietwaar? ;)
Two Spirit
Ooit hadden LHBTérs binnen de indiaanstammen van Noord-Amerika een speciale status als bemiddelaar en medicijnman/vrouw, ze werden Two Spirit genoemd.
400 jaar later zijn er weer tientallen Two Spirit groeperingen in de USA.
Fay

Bericht door Fay »

Jacky schreef:
Fay schreef:
Wat je zegt hier Fay...'een eigen land creëren, waarin iedereen...' raakt wel de kern...een soort droom die te mooi is...
Mensen hebben een enorme behoefte om ergens bij te horen, bij de mannen, of de vrouwen, de hetero's, de homo's, de culture achtergrond, de religie....vul maar in.

-die behoefte komt vooral voort uit het verketterd worden - zwaar woord, i know - als iedereen elkaar nou gewoon met rust liet en respecteerde dan is die behoefte ook veel minder aanwezig want dan kan je met iedereen door een deur ongeacht ras uiterlijk sekse etc

snap nog steeds niet waar dat vandaan komt eigenlijk, ja angst natuurlijk, terwijl het ongegronde angst is, op basis van een aanname,angst voor het onbekende, ipv werkelijk contact aan te gaan met elkaar

Volgens mij de oorzaak van al dat in/of uitsluiten "ik ben dit of dat en jij hoort niet, of wel bij mijn klup".
Het zou mijn wereld ook zijn, een wereld waarin er geen enkel onderscheid wordt gemaakt tussen mensen.
Maar je zou dan filosofisch kunnen opwerpen dat 'onderscheid er juist voor zorgt dat de een opvalt ten opzichte van de ander'...of 'dat het talent van de een boven komt drijven door het gebrek eraan van anderen'....
Ik blijf maar uitkomen op energie in mezelf steken i.p.v. in anderen...

-niks met met onderscheid maar respecteer elkaar ,magoed overheid en media hebben een paplepel mbt zaaien van angst, kijk het nieuws, kijk reclame en je weet het en zo wordt een hele bevolking bang gemaakt om niks

egoisme , daar is ook niets mis mee, energie steken in jezelf idem, maar in anderen die je het waard vindt ook niet, je krijgt het geheid terug en zonee weet je waar je geen energie meer in moet steken

mbt dat onderwerp ben ik momentele wat keuzes aan het malej die vor mij goed zijn ipv voor de ander, sjezus, een hoop mensen om me heen met sorus, en waar ben ik? maar dat si een ander verhaal

Waaar ik bij uitkom is de wereld die je ziet is de wereld zoals die in je hoofd bestaat, en dat is waar, leef je uit angst zal je angst zien voelen en meemaken, leef je vanuit vertrouwen zul je vrede rust en liefde ervaren in contact met buitenwereld, zelf zit ik nu ene tijdje op die wip

Als je zolang vanuit angst hebt geleefd, want , geheim meedragen, nie jezelf kunnen zijn, etc dan is dat lastig loslaten merk ik, vertrouwen moet groeien, en dat groeit dan weer door alles te nemen zoals het is

Liefs

Fay

Egoïstisch? tja..., iedereen heeft een eigen agenda nietwaar? ;)
Kim-NL

Bericht door Kim-NL »

Wat me ook irriteert dat alles wordt gegooid op uiterlijk en hoe iemand zich presenteert. Als we alle mensen in identieke blokjes zouden veranderen, ben ik er van overtuigd dat het geslacht bij de meeste blokjes te onderscheiden is. Puur op basis van gedrag, denkwijzen en instincten. Uiteraard kan ik het de mensen niet kwalijk nemen, want uiterlijk is nou eenmaal het eerste wat men ziet. Maar het is in mijn opinie het minst belangrijke aspect omtrent de term "gender"

x Kim
Jacky

Bericht door Jacky »

We doen er allemaal bewust of onbewust aan mee, zelfs mensen die geen fuck geven om hun uiterlijk staan toch te dralen bij aankoop van nieuwe kleding etc. Onderscheid maken zorgt er (helaas) voor dat we onze persoonlijkheid kunnen uiten zeg maar, 'kijk dit ben ik'.
En nou ja, daar rekenen we iedereen op af positief of negatief....het is toch bizar dat we pas iemand gaan waarderen als we zo iemand langer kennen of leren kennen....Het is een interessant fenomeen, uiterlijkheden....Vroeger als jonge mooie god kreeg ik heel andere aandacht dan nu als ouwe 60er, maar het grappige is dat ik nog steeds naar buiten kijk met dezelfde ogen, alleen mijn lijf is veranderd en dat is wat je dan 'bent'.
Two Spirit
Ooit hadden LHBTérs binnen de indiaanstammen van Noord-Amerika een speciale status als bemiddelaar en medicijnman/vrouw, ze werden Two Spirit genoemd.
400 jaar later zijn er weer tientallen Two Spirit groeperingen in de USA.
Merel77

Bericht door Merel77 »

Mensen die zeggen dat ze geen fuck om uiterlijk geven die liegen meestal. Vaak is het ook aangeleerd gedrag om te zeggen dat je uiterlijk niet belangrijk vindt. En ondertussen je druk maken over je eigen uiterlijk (is dat dan zo anders?).

De ziel, de ware aard, die zit verborgen onder een stuk huid, vlees en bloed. Het is eigenlijk al heel erg bijzonder als je zo af en toe mensen ontmoet en naarmate je er mee praat dat je ze als hele prettige mensen kunt zien.

De wereld is wat dat betreft wreed. Ware schoonheid heeft soms geen fraaie verpakking, en echte wreedheid is soms prachtig mooi verpakt.

En misschien is het daarom ook wel prettiger als je weet dat er ook nog zoiets als innerlijk is. Is veel prettiger want dan zoek je ook prettigere vrienden uit.
Fay

Bericht door Fay »

Als iemand werkelijk geen fuck om uiterlijk geeft na zie je da meestal wel :)

Al schijnt er ook zoiets te bestaan als bewust er uitzien alsof je niets om je uiterlijk en kleding geeft, gekoppeld aan bepaalde merken ook nog die je dan voorzien van de juiste kleding

Doe mij idd maar het innerlijk, en dat zie je als je iemand in de ogen kijktlecht kijkt:) en dat voel je ook wel aan natuurlijk

Fay
Fay

Bericht door Fay »

Eenzaamheid, nie alleen thuis willen zitten op zaterdagavond, gratis kaartje hebben voor technofeestje, ben 43, but who cares>?

Ga ik, not sure, ga er sowieso wel heen , met vrienden, naar binnen? koudwatervrees, grote stap voor mij, int diepe, maar hey, kan altijd vertrekken niet?

Valt het mee, heb ik hardstikke veel plezier, we gaan het zien, doen werkt het beste, one way to find out

Fay