Transseparatisme: Wil de echte transseksueel opstaan?

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Venka

Re: Transseparatisme: Wil de echte transseksueel opstaan?

Bericht door Venka »

Venus schreef:Maar besef wel dat telkens als je die mening deelt, je wel degelijk mensen tegen hun schenen trapt. Ook die van mij dus.
Waarom schop ik tegen je benen dan ik mag toch zelf mijn eigen mening vormen net als jij dat doet.Ik beledig jouw toch niet.Dat jij je beledigt voelt of gekwetst dan doe je toch iets verkeerds. :fpalm:
Nee je kan mij niet op andere gedachten brengen want ik blijf bij mijn standpunt.Hoe word een derde geslacht genoemd dan,graag invullen........? want ik heb er geen naam voor en hoe moet ik mij dat voorstellen dan.

Deze discussie gaat toch over Transseparatisme en ik ben er een en dat probeer ik jullie duidelijk te maken waarom maar ik beledig jullie toch niet maar toch heb ik het idee dat ik jullie transgenders een klap in jullie gezicht geef omdat ik er anders over denk.We leven in Nederland en ik mag toch zeker mijn eigen mening vormen en ook geven en daar is deze discussie toch de juiste plek voor.

Weet je wat het is met dit forum,transgenders verwachten van iedereen een hele dosis tolerantie omdat zij transgenders zijn maar waar is dan de tolerantie naar transseksuelen.Ik ben heel eerlijk als ik zeg dat ik door al die gender stromingen/uitingen door de bomen het bos niet meer zie en dan verwachten ze ook nog tolerantie en dat vind ik intolerantie ten top.
@ Irene en.. nu Aafke? Nu .. niks meer of ga je inderdaad de Transvrouwenclub oprichten? Waarom moet ik toch altijd ook zo nodig een hekel hebben aan mijn geslachtsdeel....
Dat heb ik niet gezegd,het boeit mij helemaal niets wat iemand in zijn/haar onderbroek heeft.Maar ook hier komen we weer op de intolerantie door transgenders die denken dat elke transseksueel elke transgenderist geen echte vrouw vind.Wil je graag deze boodschap horen dan verwijs ik je graag naar het issis forum waar je dood gegooid word met zulke termen.
Anon20210626

Bericht door Anon20210626 »

Dit is helaas geen discussie meer . Er wordt van één kant niet ingegaan op argumenten en stellingen worden totaal genegeerd. In plaats daarvan komen er statements tegen groepen in het algemeen en er wordt vooral veel op de persoon gespeeld . Kan dat niet anders?
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Irene_de_Vreede
Moderator
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Irene_de_Vreede »

Volgens mij is dit de reden dat ik hier nauwelijks nog post. (misschien maar een van de redenen)
Irene
Barbarella

Bericht door Barbarella »

Aafke

Naast Mensen die genitisch en qua uiterlijk volledig man of vrouw zijn bestaan er ook mensen die gemengde geslachtskenmerken hebben, dit heet intersexueel. Dit is een feit dat jouw mening, dat er alleen maar mannen en vrouwen zijn, weerspreekt. Jouw mening is dus niet houdbaar.

Er zijn ook mensen die zich psychisch niet geheel man of vrouw voelen en die mensen gebruiken verschillende aanduidingen voor zichzelf. Queer, androgyne, bigender en noem het maar op. Die mensen hebben evenveel recht om zichzelf te benoemen en te uiten als dat jij het recht hebt jezelf als vrouw te benoemen. Deze feiten weerspreken jouw mening en wederom is jou mening niet houdbaar.

Transsexualiteit is echt maar het is ook hoe er met het fenomeen van de verkeerde verpakking wordt omgegaan in de huidige westerse wereld. De wereld waarin wij over de medische kennis beschikken om innerlijk en uitelijk met elkaar in overeenstemming te brengen. Samenlevingen die niet over deze kennis beschikken kennen vaak weldegelijk een derde geslacht. De benamingen daarvoor zijn uiteenlopend.

Ik ben bang dat er niet twee of drie geslachten zijn maar dat er ontelbaar veel geslachten zijn. Het is alleen ondoenelijk om voor ieder geslacht een apparte toilet ruimte te bouwen en om voor iedere denkbare geslachtsvorm een letter in het paspoort te maken. Wel is het mogenlijk om deze mensen te erkennen en niet in het malletje man of vrouw te forceren. Mensen in een genderrol dwingen werkt namelijk niet.

De werkelijkheid geweld aandoen om het overzicht te behouden acht ik niet wenselijk. LHBT is een minderheids groep, T is binnen die groep nog een minderheid. De Queer en de intersexuelen vallen eigenlijk nog buiten die minderheid. Door te zeggen dat ze niet bestaan ontzeg je hen het bestaansrecht.

Dat zegt niet dat je hoeft te knuffelen of met ze hoeft te praten maar erken gewoon dat ze bestaan. Dat is alles.

Barbarella
Na mij de zondvloed!
Ykotja

Bericht door Ykotja »

Raisa schreef:Nathalie Reed: “Harry Benjamin Syndrome” Syndrome

In de zoektocht naar informatie over de srs en de orchidectomie ben ik niet alleen veel waardevolle kennis tegengekomen, maar ook tegen veel opinies over vrouwelijkheid en mannelijkheid opgelopen. Het is mij opgevallen dat er een harde kern transseksuelen bestaat absolute eisen stellen aan wat een man of een vrouw is, je bent in hun ogen dan bijvoorbeeld geen vrouw (Of erger: een perverse man) als een srs niet je hoogste prioriteit is. Vaak verzetten deze mensen zich ook tegen de term transgender wat ze als een ververvuiling, of een downgrade van hun eigengemaakte transseksualiteit zien: transseparatisme. Het lijkt erop dat ze de lat voor vrouwelijkheid of mannelijkheid precies onder hun eigen situatie leggen, of zoals Nathalie Reed in haar blog schreef: "Sommige mensen zijn precies tolerant genoeg om zichzelf te kunnen accepteren". In mijn ogen is genderdysforie een heel persoonlijk gevoel wat iedere transgender op een eigen manier ervaart. Dat maakt ieders wens en gevoel legitiem. Waarom bestaan er dan mensen die zeggen: "Jij bent niet echt, want jij bent niet als ik"? Kan dit misschien ook komen door de binaire samenleving die dicteert wat man en wat vrouw is? Komt dit door gatekeepers van een genderkliniek die harde eisen stelden waaraan hun patienten moesten voldoen wilden ze toegang tot de behandeling krijgen? Ontstaat het uit de broodnodige behoefte aan zelf-validatie?

Wat is jullie mening over dit fenomeen?

Terugkomend op de vraag waar dit topic over gaat...

Van kinds af aan wordt er al ingeprent dat er jongens en meisjes zijn, iets er tussen in? Daar horen kinderen niks over, terwijl dat naar mijn mening wel mogelijk is. Niet alle vrouwen zijn even vrouwelijk, niet alle mannen zijn even mannelijk. Niet alle transgenders zijn per defenitie man of vrouw.

Je bent wie je voelt dat je bent. En man en vrouw? Tja wat is dat? Het is puur labelen van de samenleving want tegenwoordig kan men niet meer leven zonder labeltje..

Dus mijn mening? Je bent wie je voelt en wilt dat je bent, ongeacht of dat nou man, vrouw of mens is.. Van mijn part voel je je ook geen mens, als je maar gelukkig bent met jezelf.
Zoveel vragen en zo weinig antwoorden..
Veronica

Bericht door Veronica »

Omdat iedereen zeikt over het labelen maar sommigen het zelf doen (ik ook weleens :fpalm: ) heb ik hier een hele mooie label.

Weg met vrouw,man,transseksueel,travestiet,crossdresser,panseksueel,interseksueel,lesbisch,homoseksueel en ga zo maar door.

Hier komt die, we zijn allemaal MENSEN.

Klaar.
Afbeelding
Barbarella

Bericht door Barbarella »

Ben het voor een keer met Veronica eens. :) Dat geef ik niet snel toe :)

Barbarella
Na mij de zondvloed!
TanteJuut

Bericht door TanteJuut »

De vraag naar de "echte" transseksueel is een soort vorm van bewijsvoering zoeken in mijn ogen en moet legitimiteit verschaffen voor het geslacht waartoe men "denkt" te behoren. Ik schrijf bewust denken i.p.v. "zeker weten" want hard bewijs is er nog niet. En dus vermaken we ons met verhalen als "vroeger speelde ik met poppen", "ik had vroeger al een meisjesachtige uitstraling" en "ik had een hekel aan mijn lijf" om de andere mensen te overtuigen van de juistheid van onze gevoelens. Dat als randverschijnsel er fanatici opstaan die andere transgenders de maat nemen is hetzelfde als cisgenders die transgenders de maat nemen. Gewoon onzekerheid overschreeuwen en de juistheid van het eigen bestaansrecht opvijzelen door anderen als onecht te betitelen. Het is gewoon leuk als transvrouwen een wedstijdje "ben je wel genoeg vrouw" met elkaar aangaan. Soort van verplassen ;)

Waar sta ik: ik ben een transseksuele vrouw, ik heb geen hekel aan queers, genderloos of bi-gender en denk dat we als groepje te klein zijn om te gaan splitsen. Vind wel dat we los moeten komen van die LHB club.
`wees gewoon jezelf, maar in jouw geval dringend een ander`
Ykotja

Bericht door Ykotja »

TanteJuut schreef:De vraag naar de "echte" transseksueel is een soort vorm van bewijsvoering zoeken in mijn ogen en moet legitimiteit verschaffen voor het geslacht waartoe men "denkt" te behoren. Ik schrijf bewust denken i.p.v. "zeker weten" want hard bewijs is er nog niet. En dus vermaken we ons met verhalen als "vroeger speelde ik met poppen", "ik had vroeger al een meisjesachtige uitstraling" en "ik had een hekel aan mijn lijf" om de andere mensen te overtuigen van de juistheid van onze gevoelens. Dat als randverschijnsel er fanatici opstaan die andere transgenders de maat nemen is hetzelfde als cisgenders die transgenders de maat nemen. Gewoon onzekerheid overschreeuwen en de juistheid van het eigen bestaansrecht opvijzelen door anderen als onecht te betitelen. Het is gewoon leuk als transvrouwen een wedstijdje "ben je wel genoeg vrouw" met elkaar aangaan. Soort van verplassen ;)

Waar sta ik: ik ben een transseksuele vrouw, ik heb geen hekel aan queers, genderloos of bi-gender en denk dat we als groepje te klein zijn om te gaan splitsen. Vind wel dat we los moeten komen van die LHB club.

Helemaal mee eens

Xx
Zoveel vragen en zo weinig antwoorden..
Eva
Beheerder
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door Eva »

TanteJuut schreef:De vraag naar de "echte"...
Eerder in dit draadje heb ik er misschien wat emotioneel op gereageerd. Ik denk dat ik me van verder commentaar moet onthouden.
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat LHB ons in veel gevallen als ballast ziet, maar dat is een ander (off topic) verhaal.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)