Ga er maar van uit dat vocht en orgasme gewoon, zelfs op oudere leeftijd, mogelijk blijven. Ik weet overigens niet of dit bij alle operatietechnieken en chirurgen het geval is. Belangrijk blijft, daarin wijk je in niets af van een biovrouw, dat de ontspanning en omstandigheden er wel voor moeten zijn. Als het pijn doet daar beneden, als je wordt afgeleid en gehinderd zal het een stuk moeilijker zijn. Vaginisme is ook onder geopereerde vrouwen een regelmatig probleemDaniéla schreef:Ik kan me wel voorstellen dat een verminderd libido en genot een reden voor iemand kan zijn om geen srs te ondergaan, zo zijn er meerdere die om wat voor reden dan ook daarvan afzien. Maar ik zeg expres verminderd omdat dat het meeste voorkomt. Ook bij mij, mijn libido is weliswaar minder geworden maar nog altijd aanwezig en een (vochtig) orgasme is geen probleem als ik mezelf bevredig, net als bij de meeste biovrouwen het geval is. Ik heb zelfs een keer een echte natte droom gehad, 'dacht' ik 's nachts en merkte ik 's morgens.![]()
Dus Tanja, dat de kans groot is vind ik overdreven maar de kans bestaat wel zeker. Verder is het aan jou alleen wat daarmee te doen.
x'jes en liefs
Daniéla
Dan rest nog slechts een pseudo-orgasme of "hoofdpijn".