Ik hoop wel dat we met respect voor elkaars mening en elkaar deze (en die andere...
grts Daniéla
Ik denk dat het belangrijk is dat je goed geïnformeerd bent zowel het positieve als de negatieve uiteindelijk maak je zelf de keuze.Raisa schreef:Helaas loop ik hier ook weer iedere keer tegenaan. Een tijd geleden had ik op een transforum een berichtje gepost waarin ik vroeg naar de risico's van een srs, zowel op lichamelijk als psychisch vlak.tanja1977 schreef:Veel post-ops zijn uberhaupt niet eerlijk en open naar mensen die er nog middenin zitten en nog overwegen een srs te willen ondergaan.
Hierop kwamen eigenlijk 2 typen antwoorden: Mensen die hier ook graag meer over wilden weten en post-ops die botweg schreven: "Als je je zorgen maakt om risico's dan moet je maar lekker man blijven!".
Ik merk het ook in mijn eigen omgeving met mensen die aan de vooravond van hun srs iedereen afvroegen om informatie, om vervolgens angstvallend stil te blijven nadat de ingreep nu eenmaal is gebeurd. Via via hoor je dan wel berichten over slechte genezing, pijn en depressie. Is dit een vorm van buyers remorse? Wilt men na zolang naar iets gestreefd te hebben niet toegeven wanneer het toch een beetje tegenvalt? Wilt men voorkomen dat ze mensen die de srs overwegen angst inpraten? Ik weet het niet, maar wees nou in vredesnaam een keer eerlijk!
Ja dat is irl toch net zo? Dan doen veel transgenders zich ook beter voor.athena1978 schreef:
Eerlijkheid van anderen op forums is lastig te bepalen een mens zal zich altijd beter voor willen doen want het is niet leuk om te moeten vertellen dat het bij jouw anders is uitgepakt.
.
Dat vindt ik een slechte zaak.Fay schreef:
Nee dat weten wij dan pas als ons dat wordt meegedeeld, wij gaan dat niet monitoren, in de gaten houden, etc
Fay
Ik heb op mijn blog altijd geprobeerd zo open en eerlijk mogelijk te zijn. Vooral omdat ik zo weinig genuanceerde post-op ervaringen heb gehoord. Ik ben zelf erg blij dat ik die stap uiteindelijk gezet heb, maar het is zeker geen pretje geweest. Ik durf ook wel te stellen dat het echt een half jaar van mijn leven heeft gekost. En een wondermiddel is het ook zeker niet. Toch vind ik het de moeite waard en wil ik daar anderen best inzicht in geven.Raisa schreef:Helaas loop ik hier ook weer iedere keer tegenaan. Een tijd geleden had ik op een transforum een berichtje gepost waarin ik vroeg naar de risico's van een srs, zowel op lichamelijk als psychisch vlak.tanja1977 schreef:Veel post-ops zijn uberhaupt niet eerlijk en open naar mensen die er nog middenin zitten en nog overwegen een srs te willen ondergaan.
Hierop kwamen eigenlijk 2 typen antwoorden: Mensen die hier ook graag meer over wilden weten en post-ops die botweg schreven: "Als je je zorgen maakt om risico's dan moet je maar lekker man blijven!".
Ik merk het ook in mijn eigen omgeving met mensen die aan de vooravond van hun srs iedereen afvroegen om informatie, om vervolgens angstvallend stil te blijven nadat de ingreep nu eenmaal is gebeurd. Via via hoor je dan wel berichten over slechte genezing, pijn en depressie. Is dit een vorm van buyers remorse? Wilt men na zolang naar iets gestreefd te hebben niet toegeven wanneer het toch een beetje tegenvalt? Wilt men voorkomen dat ze mensen die de srs overwegen angst inpraten? Ik weet het niet, maar wees nou in vredesnaam een keer eerlijk!
Dan kloppen de cijfers qua spijtoptanten gegeven door de genderteams dus van geen kant. Dus hoezo eerlijke voorlichting???Alice schreef:
MtF. Van spijtoptanten tot ‘als ik geweten had wat ik nu weet…’
Geschat, in NL 30-40%.
Ik weet dat jij dit niet zo bedoelt, deze antwoord is duur puur bedoelt naar mensen die wel zo denken.Alice schreef:"Als je je zorgen maakt om risico's dan moet je maar lekker man blijven!"
Is niet echt een antwoord waarop je zit te wachten maar het heeft wel wat.