Zullen we alsjeblieft ophouden met deze discussie? Het spijt me als ik je tegen de haren in ben gegaan, daar hebben we beide geen baat bij. Boos op elkaar zijn ook niet, het is een verspilling van energie, die veel beter in leuke, constructieve dingen gestoken kan worden

Leuk dat jij erdoor heen bent;) Fijn voor je maar nee het stopt niet.
De discussie hoeft niet te stoppen hoor, de aanvallen op elkaars aanpak wel
Met wacht tijden die voor velen een groot punt zijn vandaag de dag is het belangrijk om over te praten.
IK denk dat iedereen bereid is te wachten tot op een bepaald punt.
maar zodra het nut van het wachten in iemand zijn/haar hoofd niet meer duidelijk is en een gevoel ontstaat van tijdverlies of verspilling is het aan ieder om zelf te bepalen wat er mee te doen.
Respect voor geduld kan je hebben. Respect voor zekerheid en volharding kan je ook hebben. Ookal is dit soms moeilijk omdat velen hun zekerheid hebben gehaald, juist uit het voorschreven traject en de lange periode waarin je hier binnen erover nadenkt.
Vind het een beetje scheef wanneer ik aan de ene kant steeds hoor dat mensen het zo oneens zijn met wachttijden, maar wanneer het aankomt op zelfmedicatie(een bepaalde rebellie tegen de wachttijden waar veel mensen aan doen) dit altijd wordt afgeraden en wordt beoordeelt door sommigen. Groen licht geven mag niemand voor je doen aan de ene kant maar het wachten en eindeloos/doelloos reflecteren met een psycholoog is altijd een must ? Nope, zo werkt het niet denk ik.
Dat is geen oplossing het is het wegstoppen van een probleem en vrij hypocriet.
Soms moet je als je wilt dat dingen veranderen ook ertegen aan trappen, dat heeft de geschiedenis wel geleerd.
Voor sommigen is het wachten een manier om nog wat tijd te nemen voor zich zelf en te reflecteren. Voor anderen is het wachten de grootste barriere in het traject omdat die zelf reflectie al een lange tijd heeft gespeeld en de knoop is door gehakt in dat opzicht.
Iemand stapt niet opeens na lange tijd er van af dat hij/zij bijvoorbeeld hormonen wil gebruiken.
Dan kan je het eens zijn met in hoeverre je denkt dat deze persoon dat van zichzelf kan zeggen of niet, maar de vraag is dan, ken je deze persoon beter dan hij/zij zelf ?
Je zit op internet en niet in iemands hoofd.
Zelfmedicatie, inderdaad niet het beste. Het liefst willen we allemaal begeleiding. Wanneer die begeleiding echter niet tijdig wordt verschaft, is het afwegen van het risico vs het geluk dat iemand eruit haalt binnen een bepaalde periode een ding dat alleen de persoon zelf kan bepalen.
Als iemand veel onderzoek doet en zelf bloedtesten doet, kan je de risico's minimaliseren. De begeleiders zijn geen godheden en halen hun informatie ook maar ergens vandaan.
Natuurlijk hebben 'professionele' begeleiders een bepaalde ervaring die je niet kan ontkennen. Ze hebben meerdere personen behandeld met ongeveer de zelfde doelen en/of problemen. Wanneer deze mensen echter aangeven dat ze zelf het ook niet altijd eens zijn met de wachttijden en procedure kun je je afvragen in hoeverre iemand die behandeld wordt zelf het recht heeft zijn eigen traject te bepalen/ versnellen met zelfmedicatie als deze tegengewerkt wordt niet door medische problemen of zekerheid, maar door een opgezet protocol.
De effecten van medicatie zijn van te voren en gaandeweg te overzien. Wanneer je met bepaalde medische klachten zit weet je voor jezelf ook al waar je van te voren aan toe bent als je er goed over nadenkt. Wanneer bloedtests gaande weg uitwijzen dat je medicatie negatieve effecten hebben of bepaalde waarden niet behaald worden, kan je hier zelf of (als je begeleiding hebt) met je begeleider over nadenken hoe je dit oplost.
Zelfs met een begeleider blijft het experimenteren wat werkt voor jezelf.
Ik raad voor velen die onzeker zijn nog, zelf medicatie af , maar ga niemand stoppen of het uit het hoofd praten zolang het onbegrip van anderen zo erg een persoon kan tegenhouden te worden en zijn wat hij/zij 100% wil zijn.
Die keuze is aan de persoon zelf en die respecteer ik.
Niemand is 'dom' of slecht bezig wanneer het een doordachte afgewogen keuze is.
Groeten,
Isabelle